Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke koptelefoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke koptelefoon

Beste iedereen die dit leest :),

ik wil binnenkort een nieuwe koptelefoon gaan kopen, maar na al die tijd zit ik nog steeds te twijfelen tussen 2, namelijk:
    - Shure SRH750DJ
    - Pioneer HDJ 1000

Ze zijn vrijwel gelijk aan elkaar, maar de Shure is 30 euro goedkoper. Echter heb ik gehoord dat de Shure TE veel bass heeft (al kan ik het me niet echt voorstellen).

Wat is volgens jullie de beste keuze voor mij en waarom? Ik draai vooral hardcore/hardstyle, maar sta ook wel eens op een feestje waar ze top 40 of dance/house/etc. willen..

Mvg,
    HcS

Ik denk dat je de meeste research al zelf gedaan hebt. ;)
    Hoofdtelefoons blijven een beetje een persoonlijke kwestie. Hoeveelheid bass, pasvorm, geluidskwaliteit, robuustheid, gevoel, merk, frequentiebereik, allemaal factoren die eigenlijk alleen de drager van de hoofdtelefoon kan beoordelen.

Ik zou aanraden om ze allebei eens uit te testen. :)

Comment

ja klopt, ik vind het onlogisch om een vraag te stellen en zelf van te voren niks uit te zoeken.. Ik als ik het verschil vraag tussen 10 verschillende dan krijg je ook te veel verschillende andwoorden en weet ik nog steeds niet welke ik wil. En uiteindlijk is alles persoonlijk, de een wil het liefst een CDJ-2000,, de ander kan bij deze cd speler door de bomen het bos niet meer zien en dat geld voor alles wat je bij DJen nodig hebt.

Maar om even op de koptelefoons terug te komen:
      qualiteit, robuustheid, frequentiebereik zijn naar wat ik heb gehoord/gelezen gelijk. Qua merk zou ik zeggen Pioneer, maar een maat van mij heeft vorige week zijn Shure binnengekregen (ging om een andere koptelefoon) maar daar dat is ook zeker een degelijk merk. de hoeveelheid bass zou ik zeggen zo veel mogelijk, maar ja de vraag is of dat ook praktisch bij andere Pasvorm/Gevoel blijft dan vooral over, en dat is vrij moeilijk voor mij. Het is bijna een dagtrip als ik bij jullie het zou willen proberen (zou het graag willen, maar ja.. Het is alleen zeker anderhalf uur rijden)

Comment

Pioneer zit je altijd goed, en je kunt hem meteen vergelijken met je maatje, fouten maakt iedereen maar Pioneer is geen fout ;) ik zou een keer wat meer geld uitgeven.

Comment

Het kiezen van een hoofdtelefoon is niet alleen op basis van merk, maar ook voornamelijk op basis van de eigen beleving. Je bent namelijk zelf de persoon die er het meeste of wellicht altijd mee op je hoofd loopt, dan mag het ook iets zijn waarvan je ook vindt dat het een hoofdtelefoon is die bij je past en waar je ook uren naar kan luisteren zonder klachten.

Kiest iemand voor Pioneer, prima. Als hij daarmee tevreden is, de hoofdtelefoon zit voor hem goed en klinkt voor die persoon perfect, geen enkel probleem.
          Maar dat betekent niet dat andere merken slecht zijn. Geeft iemand de voorkeur aan een Shure, Sony, Denon of welke andere hoofdtelefoon dan ook, dan is dat ook prima. En dan hoeft het nog geeneens een geldkwestie te zijn, als die dan voor die persoon een betere pasvorm heeft, beter afsluit en voor die persoon ook nog beter klinkt is dat juist de beste optie die je maar kan hebben.

Comment

ik heb net de hdj 1000.... hij is mooi en geeft een diep geluid.... maar ik zou als ik jouw was bij een dj zaak langsgaan waar je gewoon een rack met al die koptelefoons hebt.. dat werkt het best

Comment

de Hdj-1000 ik heb hem zelf ook en echt een aanrader zeker voor trance , dance , techno , hardcore en hardstyle

deze heeft een lekker hard geluid en een goede diepe bass

Comment

Working...
              X