Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke cd spelers en Midi controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke cd spelers en Midi controller

Hoi allemaal.

Ik heb de Pioneer CDJ/DJM 350 set en dacht hiermee ook bijv traktor te besturen. Echter als je weer naar CD switcht verlies je je geluidskaart.

Is hier een oplossing voor of zijn er andere setjes die dat wel ondersteunen?

Ik las dat je met de CDJ900 of CDJ2000 dat wel kan, maar dan importeer je je muziek vanuit recordbox.

Wat wil is mijn spelers aansluiten op de laptop en daarmee muziek aansluiten, maar met de mogelijkheid om naar CD te gaan, zonder dat je je connectie verliest.

Wie heeft hier ervaring mee of kan mij advies geven.

Je bedoelt waarschijnlijk Timecode? (Tijdcode)

Comment

Ja sorry Timecode

Comment

Heb je ze nu aangesloten met usb of timecode?

Comment

Ik heb ze nu met USB aan mijn laptop hangen

Comment

Naar mijn weten heeft Traktor een 'audio trough' functie, waarmee je dus nog steeds CD's af kunt spelen, die worden omgeleid via je software en weer naar je geluidskaart doorgestuurd zonder dat er wat mee gebeurt. Heb er verder geen ervaring mee, zal ergens bij de audio-instellingen staan.

Comment

Rick,

Heb je het dan over Cd`s in je Laptop?
              of CD`s spelen vanuit mijn CDJ 350?
              Op het moment dat ik om mijn spelers overschakel van pc mode naar cd dan verliest de USB connectie naar de laptop zijn verbinding en deze hersteld niet als je weer terug gaat naar PC mode

Comment

Je zou dan de normale CD's in je CDJ350's kunnen houden en afspelen. Binnen Traktor zou je dan de 'audio trough' functie aan kunnen zetten, zodat het signaal bij je software binnenkomt en vervolgens direct weer wordt uitgestuurd naar je geluidskaart zonder dat er iets mee gebeurt zegmaar. :)

Heb het echter zelf nog nooit uitgetest, maar dit moet mogelijk zijn.

Tenminste, dat is zo als je echt met timecode CD's of -data werkt... Als je hem via MIDI gebruikt zal het lastiger worden.

Comment

risico van deze overschakeling is natuurlijk ook dat je pc een usb apparaat ziet en weer moet "installeren" waarbij je pc kan crashen.

Comment

Working...
                  X