Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beatmatching

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beatmatching

Bijna een jaartje bezig met mixen als hobby. Vaak druk gehad met werk en weinig tijd maar goed. Muziek wordt een beetje mijn passie. Het gaat steeds beter en makkelijker en het gehoor voor beatmatching verbetert, alleen...
    Hebben juliie soms ook dat je doordat je naar beide tracks luistert het overzicht verliest zegmaar? Dit zal waarschijnlijk ervaringsgebrek zijn van mij. Of dat ik beide nummers heb draaien en ze bijna gelijk lopen maar dat je ( omdat je beide nummers nu tegelijk hoort ) niet meer hoort welke sneller moet of trager met de pitchbend van je Jogwheel.

Alvast bedankt!

Ja dat is inderdaad iets dat je moet leren.
    In het begin zal iedereen het hier wel moeilijk mee gehad hebben.
    Als ik dit voor heb draai ik de plaat die ik wil inmixen even terug uit de maat en mix hem opnieuw in op koptelefoon.
    Enkel door oefening zal je techniek verbeteren en echt 100% perfect zal het nooit zijn.
    Ik maak ook soms nog fouten als ik draai.
    Dit komt waarschijnlijk ook voor een stuk omdat ik de laatste tijd heel weinig draai, maar tja...

Comment

Dat is een goede tip, want op zo'n moment verdrinken m'n oren in het geluid, so to speak. Ik moet het uit de maat laten lopen om te horen hoe en wat.

Comment

Working...
      X