Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hot cue!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hot cue!

HEYA!! :>))

wanneer gebruiken jullie de hotcue functie bij de pioneer reeks? Ik maak er niet echt gebruik van, maar heb zo het idee dat het wel wat helpt.? Dus hoe en vooral wanneer gebruiken jullie de hotcue functie.

Cuepoint Juggling.

Hier boven staat een relatief eenvoudig voorbeeld.

En als je door trekt naar het extremen:
    Purchase a Midi Fighter Pro here: http://bit.ly/jo2xfshttp://www.djtechtools.com/2011/05/08/advanced-controllerism-cue-point-layering/

Uiteraard heb je hier wel software en een controler voor nodig.
    Oh en skills natuurlijk, maar dat is een kwestie van heeeel veeel oefenen :-)

Comment

ik zet loops via Rekordbox op mijn hotcues.
      En ook verschillende que points.
      vb.
      Loca people.
      heb ik:
      A:heej Johnny
      B:what The
      C:Fuck

en daar kan je dan wat met spelen.

Comment

Zoals Cbaa al zegt gebruiken de meeste mensen het om op een paar kenmerkende stukjes van het nummer een cue te zetten, en deze kun je dan als een soort "aankondiging" door het spelende nummer gooien. En als je wat verder bent kun je zoals in de filmpjes hierboven gaan jugglen.

Comment

Ik doe dat met de loop, werkt hetzelfde.

Comment

Dj Karizma als je het over cue' hebt :

DJ KARIZMA (KOHESIVE PRODUCTIONS) TALKS ABOUT ABOUT HIS NEW ALBUM AND PLAYS AN IN-STORE SET FOR THE LAUNCH OF HIS NEW ALBUM: MIND OF IT'S OWN 2.0 THE UPGRADE...
            Last edited by dn1984; Friday-08-06-2012, 22:28.

Comment

Misschien heb j hier ook wat aan: Armin van Buuren laat ook wat dingetjes zien, waaronder Hotcue's op de CDJ-2000:

Armin Van Buuren tutorial, dj tutorial, dj lesson, dj lessons

Comment

ik gebruik ze altijd om bv na een backspin direct op de goeie beat op een mooi punt te komen ( single player mixing )

of om bijvoorbeeld zelf een soort loopje/sampeltje te maken

Comment

Ik gebruik de hotcue nu ook om een plaat langer te laten spelen, hier in belgië hebben we een dans die zeer popumair is, maar er bestaat van die dans maar 1 plaat (volksdans) maar als je de plaat start ben je al meer dan 1 minuut verder voor iedereen op de dansvloer staat en dan kunnen ze maar 2 minuten meer dansen, als de plaat bijna ten einde is dan gebruik ik de hotcue om terug te keren naar een mooi punt in het begin van de plaat en zonder dat iemand het merkt maak je van een 3 minuten durende plaat een 6 minuten durende plaat :-)

Comment

welke plaat bedoel je Mol? Laïs met 't smidje?

Ik gebruik hot-cues om mijn eerste beat aan te duiden, moet ik die niet meer gaan zoeken ;)

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                      welke plaat bedoel je Mol? Laïs met 't smidje?
                      Hoe kan je het raden :D

Comment

er zijn hier in belgië natuurlijk niet zo heel veel populaire volksdansen meer waarop iedereen wil dansen hé ;)

Comment

Working...
                        X