Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goede overgangen met groot bpm verschil?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goede overgangen met groot bpm verschil?

Hallo ,
    Ik ben bezig met het mixen van verschillende stijlen door elkaar ,soms moet ik van 87bpm naar 128 gaan ,als ik hier een overgang maak klinkt het bar slecht ,weet iemand hoe ik het toch lekker kan laten klinken?

Niet. Of tenminste, bijna niet. Je zult dan heel creatief moeten worden met samples en hotcues en die op de juiste wijze gebruiken om er voor te zorgen dat je de ene track in de andere laat overlopen. Gaat het om dance-genres (dus EDM) dan kom je daar vast nog wel mee weg...

Comment

Simpele beat loopen, master tempo aan (of juist uit), en pitchen maar?

Lukt mij bij de meeste tracks prima. Zeker bij CDJ2000 is dit goed te doen met de accurate bpm meter icm rekordbox

Comment

Beetje late reactie op dit topic zie ik aan de datum maar misch heeft iemand er nog wat aan....
        Loopen, master tempo aan en dan pitchen werkt prima idd alleen moet je dan wel snel genoeg zijn ;) Beetje lullig als je eerst een minuut een loopje hoort voordat je nieuwe track erin komt :)
        Wat ik in de clubs altijd wel makkelijk vind is gewoon de track met de echo uitfaden en dan op de eerste beat gewoon het snellere nummer starten. Is voor in de clubs een prima acceptabele overgang aangezien je toch niet elke 5 minuten van bpm veranderd ( normaal gesproken met uitzonderingen van misch feest dj's ofzow :) )

Comment

Er zijn bijvoorbeeld ook genoeg tracks met een trage break, of omgekeerd, die je kan gebruiken om snel te schakelen. Ik gebruik(te) vaak Rihanna - Cheers (Gregor Salto mix) en dan mixte ik er tijdens de tweede break een moombahton plaat doorheen. Er zijn ook talloze tracks die omgekeerd opgebouwd zijn en waarmee je dus van een laag tempo naar een hoog tempo kan gaan.

Comment

Het spiral effect op de pioneer mixer <3
            Gewoon vet veel met effecten oefenen.
            Soms is het ook leuk om op een bepaalt moment het tempo in eens om laag te gooien (wat normaal niet zou klinken) en dan knal je de bass er uit en tegelijkertijd op de eerste tel knal je een track er in met het tempo waar je naar toe wou.

Soms moet je ff verder denken dan wat je normaal doet of wat je hoort in de muziek.
            Be creative.

Comment

Van 87 naar 128? . Los van het feit dat het kan is de vraag of je het moet doen ... . Wellicht een stijl ertussen en van 87 naar zeg 105 en dan naar 128 ;). My 2 cents.

Comment

Working...
              X