Announcement

Collapse
No announcement yet.

"HOE" draaien, mixen jullie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "HOE" draaien, mixen jullie?

Ik denk niet dat hier al een topic over is... :roll:

Mijn vraag is...wat ik mijzelf afvraag...swat to the point!

Hoe draaien, mixen jullie?
    Ik mix nogal rustig, wilt niet zeggen altijd rustige platen...
    Ik mix de platen, als het volledige (verhaal, melody...) geweest is.
    Ik zorg altijd dat (bv. trance) de melody'n niet storent door mekaar komen, ook zoals teksten hou ik uit mekaar (ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :oops: )
    Bv. ik heb een trance programma op een radio zender, en heb telkens 10-12 nummers in mijn mix van 1 uur.
    Omdat ik vrij lange platen draai...
    (techno draai ik agressiever :twisted: )

Sommige dj's draaien melody, tekst door mekaar, of mixen een plaat heel kort (wat beter gaat bij dance, commercieel)

Nu de vraag is hoe jullie mixen of hoe jullie het mixen van platen (elk genre is anders) zien?

Greetz :wink:

varieerd heel erg ligt ook aan mezelf hoe ik me voel de ene keer heb je meer zin om truukjes met platen uit te halen dan de andere keer maar over het algemeen laat ik de platen wel vrij lang inelkaar overlopen dus niet een mix van 20 sec probeer meestal het zolang mogelijk te houden
    zodat je de overgang zo min mogelijk hoort

Comment

Just the way i like it! :wink:

Comment

het maakt eigenlijk niet uit hoe je mixt maar het moet gewoon een lekkere mix zijn en ieder heeft daar zn eigen kwaliteid in. de een mixt heel snel achter mekaar en heel kort door elkaar en de ander doet het nr lang laten lopen en lang door elkaar heen laten lopen

Comment

idd, maar ik vraag mezelf gewoon af hoe andere dj's het bekijken...

Ik heb ook nog een programma op een radio waar enkel mixen van 20 min uitgezonden worden met 6-8 platen in.(commerciele dance, house, groove...).Dat is ook vlug en kort mixen.

Het liefste draai ik de minder tot niet commerciele trance.
          Als ik een uur draai heb ik zo ongeveer 10 platen(10-12).

Ik krijg daar afbrekende reactie op dat ik de platen te lang laat spelen, maar je kunt geen bv. Lolo (bonzai) 3 min laten spelen en dan al mooi mixen! :?

In mijn Techno stijl draai ik wel korter...

Daarom heb ik deze topic geopend om te weten wat jullie erover vinden...
          Of jullie enkel kort en vlug gemixt of enkel lang en rustig zonder het mixen opvallend te merken, goed vinden?

Ik vind het allebij wel mooi.
          Zoals al gezegt, ieder heeft zijn kwaliteiten.

Maar ik denk dat de mening van de meesten hier al gezegt is. :?

Greetz

Comment

als ik partyjock draai dan stamp ik de platen er met giga hoog tempo door de ene climax na de andere dus dan moet je zeker een plat binnen 20 sec goed hebben staan en dan ook echt naukeurig!

als ik groovy/hardsoul draai dan ga ik voor de rustige niet hoorbare overgangen aangezien je relaxt bent op dat muziek ;)

hardstyle mix ik met aardig wat truuks over dus andere basloop eronder door wat spelen met je mid/hoog

maar het ligt er denk ik ook aan als je in een discotheek lekker draait gaat er vaak meer dan dat je voor non public staat is mijn mening

Comment

Ik draai zelf een mengelmoesje van Minimal en Clickhouse. Eigenlijk hoort daarbij een veel langzamere draaistijl dan bij snellere muziekstijlen als "normale" techno en tribal; de meeste techno en tribal DJ's gooien er way more platen op dan de minimal en clickhouse DJ's.

Dus ik mix heel erg langzaam en gebruik eigenlijk weinig platen. Dan maar mn draaistijl beinvloeden door mn platenkeus in plaats dat ik een DJ ben die 50 platen in een uur draait. Niks mis met snelle draaistijlen, maar ik vind het niks :).

Comment

Idd, als ik voor publiek sta draai ik anders dan thuis voor mezelf of mijn programma's.

Dan draai ik meer het aanvaardbare voor het grote publiek.

Comment

Als ik Hc mix gaat het heel snel... soms overgang van 1 sec ;) of gewoon direct andere plaat :) dat is t vrede aan Industrial/Hardcore je ken t op 2 manieren vet mixen

Comment

hoe kun je hardcore het beste mixen dan, met cd spelers of met platen?

mij lijkt het eerlijk gezegt fijner hardcore mixen met platenspelers?

iemand meer info of tips/truks?

Groeten Erikjan

Comment

met cd's of vinyl maakt niet uit

wat jij het lekkerste vindt draaien

ik heb dj's gehoord die met een pioneer meer doen dan met een turntabler dus ik bedoel maar

doe je ding waar je goed in bent je vindt veel uit door te oefenen en wat je zelf uitvindt verleer je nooit ;)

Comment

ok dan, hmm...hardcore lijkt me wat moeilijker te mixen dan hardstyle/trance!!

Comment

als je gaat beatmixen blijft het het zelfde principe aleen dan een aantal bpm's sneller maar dat is ook al zo opgenomen op de plaat cq cd dus maakt nix uit lijkt me

Comment

hardstyle dance trance house etc etc is juist makkelijker dan gewone muziek daar hier gebruik wordt gemaakt van computer die zetten alles met dacht senticode weg oftewel strak in de maat daar kun je als leek met wat oefening nog strak mee mixen!

Comment

Originally posted by DJ marcello
                              hardstyle dance trance house etc etc is juist makkelijker dan gewone muziek daar hier gebruik wordt gemaakt van computer die zetten alles met dacht senticode weg oftewel strak in de maat daar kun je als leek met wat oefening nog strak mee mixen!

Daar ben ik het met je eens, dit soort muziekstijlen mixen wat relaxter over het algemeen. Maar van die strakke biet weet ik het zo net nog niet, omdat een strakke computerbeat nogal koud aanvoelt hebben veel sequencers namelijk een optie waarmee je at random een tijdcorrectie kan toepassen om het geluid natuurlijker te laten klinken (hoe strak een drummer ook drumt er zit altijd een paar tiende van seconden verschil) Ik ken nummers waar ze die random waarde zo hebben opgeschroefd dat de drummer niet altijd maatvast is :P

Comment

Working...
                              X