Announcement

Collapse
No announcement yet.

"HOE" draaien, mixen jullie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

oke daar heb je gelijk in maar het blijft dat de maat strak is en dus makkelijker te mixen is dan bijv 80e jaren muziek ;)

Comment

mixen moet je natuurlijk zelf leren.

en je moet niet elke keer de zelfde mix techniek toepassen, dat wordt zo saai...het hangt natuurlijk ook af van de platen en de stijl.

maar over het algemeen is dit het simpelste platenplakkertje;

1 plaat 1 is de plaat die je hoort...je gooit plaat 2 voor de helft open, hi net voor het midden, mid op een kwart, bass helemaal uit...
      2 je schuift de fader van plaat 2 subtiel en langzaam omhoog.
      3 vervolgend wissel je op het goede moment de midjes...dan de bassen.
      4 nu moet je het goede moment vinden om de hi om te wisselen, als dit is gebeurt, fade je de plaat die eerst plaat 1 was rustig uit, of je laat hem subtiel meedraaien...(sampletjes)

succes...

Comment

Ik maak mijn mixes het liefst zo lang mogelijk en 5 minuten of langer is daarbij geen uitzondering.

Veel Martin Solveig, Bob Sinclair, Ian Pooley, Erick Morillo, dat soort dingen. Ook Underworld en Chem. Bros. maar das meer voor later op de avond bij mij.

Veel spelen met de mids, lows ook, maar die juist wat minder.

Vind het leuk om de mixpunten zo uit te kienen dat aan het eind van de break van plaat 1 de break van plaat 2 begint en ze daarna nog door te laten lopen en dan dus met de lows te spelen.

Soms lijken 2 tracks wel voor elkaar gemaakt en vangen ze elkaar perfect op.

Comment

dan heb ik ook nog een vraag,

Werken veel mensen hier met de crossfader :?:
          Of gebruiken jullie gewoon de volume schuiven om ander nummer erin te mixen :?:

ik gebruik vaak de ''trim'' knop om over te mixen want als ik volume schuif (rustig) omhoog schuif dan krijg ik in 1 keer zo'n volume verschil en dan hoor je gelijk als het andere nummer erin word gemixt das minder :!:

hmm iemand nog tips of wat handig is om te gebruiken om goed over te mixen :?:

groeten EJay

Comment

jouw trim knop is hoogstwaarschijnlijk de gain en daar moet je niet teveel mee kloten aners heb je nog wel een kans dat je je apparatuur om zeep helpt

Comment

stel je trim/ gain af op 0 nul db en mix gewoon op je fader daar is tie voor!!!

crossfader gebruik ik vaak alleen met R&B de rest mix ik altijd op fader

Comment

Originally posted by EJAY
                .............................
                ik gebruik vaak de ''trim'' knop om over te mixen want als ik volume schuif (rustig) omhoog schuif dan krijg ik in 1 keer zo'n volume verschil en dan hoor je gelijk als het andere nummer erin word gemixt das minder :!:
                ...............
                hoe los ik dit op dan?

heb btw gewoon stereo eraan zitten met extra boxen!!

Comment

.............................
                  ...............
                  hoe los ik dit op dan?

heb btw gewoon stereo eraan zitten met extra boxen!!
                  1 stel je eq tijdens het mixen goed af...kloot er een beetje mee.
                  2 schuif langzamer omhoog.

vrijwel elke dj in nederland mixt met de linefaders...en bij (bijna) allemaal gaat dit zonder dat je meteen de andere plaat hoort.

3 gewoon blijven proberen tot je het gewenste resultaat een keertje krijgt...op het moment dat het je echt niet lukt, en je wilt je spullen uit het raam gooien van irriatie...op dat moment moet je keihard dooroefenen.

good luck

Comment

idd bij dateq en bijv behringer gebruiken ze faders die niet linear zijn dwz het laatste gedeelte van de fader gaat sneller

stel in iedergeval je eq strak af en gewoon wat kloten komt wel goed ;)

Comment

oftewel logaritmische faders

Comment

Ja beetje jammer faders, maar ja et wil wel.
                        Gister plaat gekregen van een maat, nog voor mijn verjaardag. The Raiders - Disk Warrior (oftewel Technoboy) zit een beetje een hobbel, maar is zo fijn hard. Had et niet door toen ik em door Isaac's Sexmachine knapte, even een beetje teruggainen!!

Comment

Hoe draai en mix ik? Goeie vraag eigenlijk.....

In het begin van de avond vrij relaxt, beetje de zaal aftasten en de sfeer erin krijgen. Op het hoogtepunt van de avond vrij snel achter elkaar door tot het gaatje. Korte strakke overgangen en onvoorspelbaar...anders wordt het saai 8)

Comment

yep thats the style stef

Comment

8) That's the partystyle! 8)

Comment

ok bedankt voor de tips, hier heb ik wat aan :P heb trouwens een Behringer VMX1000

Comment

Working...
                                X