Announcement

Collapse
No announcement yet.

"HOE" draaien, mixen jullie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by EJAY
    ...een Behringer VMX1000
    Je EQ schuin boven je fader en je pfl ernaast....dat kan bijna niet lekker werken toch??

Comment

Lijkt mij wel een fijn mengpaneel :)

maar nu weer :!: BACK TO TOPIC :!:

Comment

de plaat bepaald hoe ik hem draai...sommige platen kun je langer in de mix gebruiken dan de ander.

Comment

@ ejay

voor je bericht over de behringer tafel hebben we een andere forum voor ;)

laten we het overzichtelijk houden!

Comment

Originally posted by nicklicious
            de plaat bepaald hoe ik hem draai...sommige platen kun je langer in de mix gebruiken dan de ander.
            idd kheb platen die ik zo 2 minuten door mix met de 1 kan het de ander niet voorluisteren en oefenen is in dit geval zeer belangrijk en durf iets uit te proberen ;)

Comment

Originally posted by DJ marcello
              Originally posted by nicklicious
              idd kheb platen die ik zo 2 minuten door mix met de 1 kan het de ander niet voorluisteren en oefenen is in dit geval zeer belangrijk en durf iets uit te proberen ;)
              klopt ja...

bij mij gaat alles op gevoel en ik kom bijna altijd goed uit qua tijd...
              een overgang van 2 minuten kan even lekker zijn als een overgang van 10 seconden...als de overgang maar klopt..

Comment

let altijd op de eerste maat en mix daar ook op als je dit niet doet kom je nooit goed uit!!!!

tip van marcel ;)

Comment

hm hm.. maar sommige platen zitten der eerst nog heleboel geludjes voor dat de beat begint..

Comment

Originally posted by djblackberry
                    hm hm.. maar sommige platen zitten der eerst nog heleboel geludjes voor dat de beat begint..
                    Ook die geluidjes beginnen meestal op de eerste maat. (Ook soms offbeat, bv als je als eerste een hi-hat hoort.)

Comment

Ja pezies, die kun je er dan ook leuk doorheen mixen!

Comment

Originally posted by Stephanie!
                        ...een Behringer VMX1000
                        Je EQ schuin boven je fader en je pfl ernaast....dat kan bijna niet lekker werken toch??
                        daar heb je gelijk in, maar heb niet zoveel last ervan hoor!
                        heb meer last van dat het laatste volume stuk ineens zo omhoog schiet als ik de kanaalsfader omhoog doe :?

@ Marcello --> als ik de trim knop op nul zet dan moet ik het volume bijna volledig losgooien van me stereo (is wel een goede stereo).

lijkt me ook niet zo fijn :(

maargoed ik probeer het wel :!:

Comment

stel je trim/ gain af op 0 nul db en mix gewoon op je fader daar is tie voor!!!

crossfader gebruik ik vaak alleen met R&B de rest mix ik altijd op fader
                          marcello mag ik je hardstikke bedanken,

ik heb je raad opgevolgt en trim op 0 gezet, de stereo volume hoog staan en nu klinkt het overmixen stukken mooier!!
                          En ik heb nu niet van die enorme volume verschillen!!

Het overmixen klinkt echt lekker nu en het gaat stukken beter :P :D

stomme trim knop gebruik ik niet meer :P

thanks man :D

Comment

halloootjes
                            de meesten van ons draaien op de manier de je jezelf aangeleerd hebt .
                            en er moet uiteraard ook variatie inzitten . het meeste fun vind ik zelf dat je platen en dan hup de ene fader dicht en dan weer de ander . dat vind ik zalig draaien .
                            idd dat kan geen enkel probleem als het bij jouw zo goed gaat en het publiek vindt het ook goed waarom niet is een beetje early party style ;)

wie oh wie????

Comment

stel je trim/ gain af op 0 nul db en mix gewoon op je fader daar is tie voor!!!

crossfader gebruik ik vaak alleen met R&B de rest mix ik altijd op fader
                              marcello mag ik je hardstikke bedanken,

ik heb je raad opgevolgt en trim op 0 gezet, de stereo volume hoog staan en nu klinkt het overmixen stukken mooier!!
                              En ik heb nu niet van die enorme volume verschillen!!

Het overmixen klinkt echt lekker nu en het gaat stukken beter :P :D

stomme trim knop gebruik ik niet meer :P

thanks man :D
                              he super'

succes met het "nieuwe" manier van mixen set je geluids installatie niet te hard vinden je buren niet leuk ;)

Comment

Hoe ik draai,

Met draaitafels en een mengpaneel. Ene plaat erop, andere erdoorheen mixen. haha, lol.

Ik heb best een snelle stijl, om de 3 a 4 minuten een nieuw nummer erin knallen.

Comment

Working...
                                X