Announcement

Collapse
No announcement yet.

"HOE" draaien, mixen jullie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: "HOE" draaien, mixen jullie?

Jup, reageren precies zoals je het zelf wil

1 keer een Akiyama mixer gehad (waarvan gezegd werd het de nieuwe djm800 was) maar die knopjes reageren in eens en niet traploos, en dat heeft Dateq en pioneer dan weer wel!

Comment

DJM800 is niet te evenaren voor mijn gevoel. Alles klopt aan die mixer en had ik niet met de DJM600. De stroefheid van de fader, de knop grote van de EQ, de stroefheid van de EQ en dan als bonus de vette color effecten. En natuurlijk de legendarische echo effect :D. Van de zomer ga ik hem zeker weten aanschaffen en die gaat mee naar elke club waar die niet staat.

Comment

Ja inderdaad, wat de 800 heeft zijn de beroemde "blauwe knopjes", deze maken voor mij van de djm800 de absolute top mixer.

Maar zelfs topmerken kunnen het wel eens laten afweten, vannacht stond ik met een dateq xtc, in een keer schiet ie eruit op 1 kanaal, snel naar de andere cd speler maar die schiet er ook uit.

Heel het mengpaneel naar de klote, gelukkig was m'n technische back-up er binnen 10 minuten en kon 't feestje weer doorgaan.

Maar wel lullig als zoiets dus gebeurt, moet je nagaan als je B-merk spul hebt, wat volgens mij nog veel vaker en veel sneller einde oefening is.

Comment

Naja mixer is een mixer. Maar een tent moet wel zorgen dat het goed werkt en niet kut is. Anders pak ik gewoon mijn tas weer in en ben ik weg.

Comment

Ja tuurlijk moet er gezorgd worden voor goede spullen, en als er iets mis gaat dan loop ik nog niet zo maar weg, dat is iets wat altijd kan gebeuren, zolang het maar snel en goed opgelost kan worden.

Maar toch blijft het gevoel als daar B-merk mixer staat anders dan dat er een Dateq, Ecler of bv Pioneer staat, dan sta ik zelf toch wel wat zekerder te draaien.

Comment

in het begin zat ik ook met zulke vragen
              maar hoe meer je bezig bent met je dj booth
              hoe meer je het begint te begrijpen
              je moet het gewoon tijd geven en net wanneer je je booth kan door het raam gooien moet je keihard door oefenen :wink:

Comment

mwah "hoe draai en mix" ik?

ik draai voornamelijk hardcore, die nummers zijn sowieso al (uitzonderingen daargelaten) gemaakt met intro-tussenstuk-mainstuk-uitloop-gelul-uitloop dus eigelijk inmixen in het intro- of tussenstuk of het maingedeelte ergens doorheenmixen. dat laatste geeft vaak de dubbellopende beats nogal wat meer kracht (genieten jah).

meestal zoek ik door mn platentas/box en dan denk ik "oh deze kan er nu wel op volgen" en dan bedenk ik hoe ik het ga doen. eigelijk nooit een plan klaar, maar gewoon aan de gang. like some have said before, just the way I like it :)

Comment

Live is het altijd een kwestie van ervaring & proberen!
                  Je weet dat sommige overgangen gewoon lekker lopen dus die gebruik je automatisch.
                  Als je vaak op dezelfde locatie draait moet je uiteraard weer meer varieren...

Ik probeer altijd zoveel mogelijk te mixxen maar dat kan niet altijd...

Comment

voornameijk trance, maar heb niet echt een plan, gewoon beetje op gevoel

Comment

Working...
                    X