Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Het volgende heeft iedereen wel een keer mee gemaakt (denk ik).
Stel je probeert een plaat te mixen, maar het lukt maar steeds om deze plaat te mixen (niet de juiste beat, te hard, verkeerde melodie etc.). De plaat die aan het draaien is bijna aan het eind en de mix lukt niet meer ...
Mijn vraag is dan, wat zou jij doen?
Gewoon doorgaan :P :lol:
Effectje erdoor beetje kloten met de bas en de mid tone. En dan komt het helemaal goed :D
zorg dat je je platen goed kent en let altijd op de led meter dat die altijd onder de 0 DB blijft dus niet in het rood en de volgende plaat die je er in mixt kan je al zien op je led meter als je aan het afluiteren bent dan kan het ook nooit echt fout gaan met mixen dat een plaat te hard is. en vertrouw op je gehoor leer daar mee omgaan, et is leuk als je 2 plaatjes gelijk kan laten lopen maar mixen is ook een vak appart dus veel oefenen thuis :D :D
Beetje verlaat.. maar heel simpel... Ik heb een aantal edits gemaakt met een speciaal intro. Tijdens mijn stints laat ik altijd een MD meelopen om achteraf eens te checken wat er allemaal goed en goed fout ging. Het eerste nummer echter is mijn backup nummer.
voorbeeldje... ik heb de ouverture Umbra ma Fu genomen (uit de Opera Xerxes) en daaroverheen sound samples genomen van de acteur Mel Brookes uit de film History of the world...
Diegene die de scene niet kennen. Tant Pis, huur de video maar.
Plaat laten stilvallen 2-3 seconden stilte
iedereen op de dansvloer gaat van wagebeuda?
opera in mixen - iedereen WTF?!?
en dan de soundsamples Why did you stop?
Have you gone mad?
Do you want to go to prison?
Do you want to loose your civil rights?
Do you want to..... Dou you wanna Dance?
En dan iets keihards inmixen... niks subtiel hier gewoon op beat 1 vol volume de CD instarten...
Resultaat Dansvloer uit hun dak en niemand die merkt dat je het even niet trok... :wink:
En daarna kan je weer gewoon verder vanaf CD of Vinyl of what ever...
Dit helpt je uit de nood, maar het beste wat ik je kan aanraden is te leren schaken... daar moet je ook drie vier zetten vooruit denken (minimaal) hetzelfde doe ik als ik mijn set opzet, ik weet waar ik heen wil en ga daar een muzikaal paadje voor verzinnen zodat de dansvloer blijft gaan, maar wel daar is waar ik wil dat ze zijn, (muzikaal gesproken dan) Dat betekent wel dat je de platen goed moet kennen... Ik luister nieuwe CD's en Vinyls minstens 2-3 x helemaal voordat ik ze in mijn DJ koffers stop.
als je een stijl draait waar je zo'n beetje alles aan elkaar mixt dan deed ik het volgende..
plaat die loopt uitzetten... dus uitknop zodat ie langzaam afloopt, kleine scratch erachteraan (eerst volume bijstellen) en dan een starter zoals Underworld - Born Slippy erin knallen..
Plastikman - Spastik wil het ook nog wel eens goed doen 8O
Ok zonder meteen lelijk te willen doen, ik ben niet bepaald onder de indruk van dit antwoord... De bedoeling van dit forum is dat DJ's ervaringen uitwisselen. Ik zelf draai al een tijdje mee en zelfs ik heb af en toe wel eens een uitglijer... sterker nog, ik durf er aardig wat onder te verwedden dat iedere DJ wel eens wat heeft. Ik heb een bootleg van Tiesto gehoord gemaakt in Ibiza waar ie een overgang doet die zo subtiel is als een klap in het gezicht.
Door heel dom "No mistakes allowed" te roepen bewijs je dus alleen maar dat jij van het echte DJ vak absoluut geen kaas gegeten hebt. Dus wie is hier de echte prutser?
Comment