Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
ik draai dan niet met platen, maar met cd's en ik heb wel eens een hele domme fout gemaakt. Dat was namelijk de cd eruit halen terwijl die aan het draaien is. Ik dacht toen dat de andere speler aan het draaien is maar dat was niet zo...
Maar ik heb altijd een andere goede (cd) speler klaarstaan, zodat het feest weer heel snel door kan gaan...
En meestal zeg je dan nog iets erbij, zodat het publiek het helemaal niet erg vind!!
maar mijn tip is dus, heb altijd een derde (plaat) cd klaarstaan, zodat je die gelijk kan aanzetten als het fout gaat met de andere spelers/draaitafels
Iedereen maakt fouten maar het ligt eraan hoe je ermee omgaat. Als het vaker dan een keer per avond dan moet je toch denk ik je platen beter leren kennen en meer oefenen.
Het volgende heeft iedereen wel een keer mee gemaakt (denk ik).
Stel je probeert een plaat te mixen, maar het lukt maar steeds om deze plaat te mixen (niet de juiste beat, te hard, verkeerde melodie etc.). De plaat die aan het draaien is bijna aan het eind en de mix lukt niet meer ...
Mijn vraag is dan, wat zou jij doen?
Heb ik 4 opties..(1 optie is apart)...... vinyl slow stop, echo in gooien, delay ingooien.
en de laatste aparte optie is loopen....(ik draai nl op cd players dus kan ik loopen)
ik draai dan niet met platen, maar met cd's en ik heb wel eens een hele domme fout gemaakt. Dat was namelijk de cd eruit halen terwijl die aan het draaien is. Ik dacht toen dat de andere speler aan het draaien is maar dat was niet zo...
Maar ik heb altijd een andere goede (cd) speler klaarstaan, zodat het feest weer heel snel door kan gaan...
En meestal zeg je dan nog iets erbij, zodat het publiek het helemaal niet erg vind!!
maar mijn tip is dus, heb altijd een derde (plaat) cd klaarstaan, zodat je die gelijk kan aanzetten als het fout gaat met de andere spelers/draaitafels
die fout heb ik 1 x GOED hard gemaakt, 450 man die je aan staan te kijke, en jij in shock van wat moet k doen.
vanaf DAN heb ik het altijd aangeleert: voordat je de cd eruit haalt ff op d eplay/pause knop drukke, of hij hapert door de "cue" functie, en dan druk je gewoon nog x, of je doet wel in 1x de eject knop indrukken. waarna een grote stilte valt,:)
ik heb dus dat 1e aangeleert;)
en verder. ik heb cd's uit 1980 orgineel en eerder, jah en die lopen soms welles vast. dan weetje ook die KAN vast lopen, en dan toch vlug een andere cd erin voor het geval hij vast loopt.
mocht dit zo zijn pak je de mic en je zegt: goh kon je die remix al? haha welkom in ... (de naam van je tent) en ik ben Dj (je naam) haleloeja en dan gooi je die andere erin. OFZO;)
ik zet de cdj 1000 op vinyl modus, om hem weg te laten draaien als ik op play drukte, dat ging dus fout, ik drukte op play om hem weg te laten draaien, maar hij stond op cdj stand. en ging haperen, snel weer verder laten spelen.
niemand die het merkte joh;)
ze dachten denk k dat het erbij hoorde..
Het belangrijkste is dat je zo snel mogelijk weer naar de orde van de dag overgaat, en dat is entertainen van je publiek. Mensen willen gewoon dansen, dus als 't niet te lang duurt allemaal vindt echt niemand 't een ramp.
Erger is als je erachter komt dat je naald gebroken is net nadat je de plaat hebt ingezet, en je nog geen nieuwe had gepakt :roll:
Comment