Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat als het fout gaat ?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

en als ie zegt; "gaat je geen hol aan; en nu dansen!" ? ;-)

Comment

naja.. hij is ook dj:),
      dus daar gaat hij vast niet op in

Comment

Originally posted by Near_Earth_Object
        Dj's kunnen niet dansen. dat is de rede dat ze dj worden :)

Comment

lol :lol:

als ik gedronken heb dan denk ik dat ik goed kan dansen :roll:

Comment

Originally posted by Tomazos
            als ik gedronken heb dan denk ik dat ik goed kan dansen :roll:
            Hou het vooral bij denken.....ga het niet doen!!

Comment

Originally posted by Stephanie!
              DJ's kunnen niet dansen. dat is de rede dat ze DJ worden :)
              :lol: :lol: Dat zeg ik ook altijd! :lol: :lol:

Comment

Originally posted by Stephanie!
                Originally posted by Near_Earth_Object
                DJ's kunnen niet dansen. dat is de rede dat ze DJ worden :)
                Ik heb juist leren dansen doordat ik ben gaan draaien. Op rustige avondjes van andere personen leren dansen zoals salsa en zelfs jumpen. Toch een leuk extratje.

Comment

Originally posted by Arend aka Silvio Aquila
                  Het enigste wat ik zo'n geval zou doen is, een backspin doen met de plaat die draait en dan die andere plaat erin knappen!
                  Met mijn cd spelers (axis 4) gaat backspinnen niet, zowiezo vind ik dat cd spelers een beetje een nep backspingeluid maken. Oplossing, jingel van een echte backspin, goed timen en tis net echt :lol:

Comment

Originally posted by ArCee
                    Originally posted by Arend aka Silvio Aquila
                    Het enigste wat ik zo'n geval zou doen is, een backspin doen met de plaat die draait en dan die andere plaat erin knappen!
                    Met mijn cd spelers (axis 4) gaat backspinnen niet, zowiezo vind ik dat cd spelers een beetje een nep backspingeluid maken. Oplossing, jingel van een echte backspin, goed timen en tis net echt :lol:
                    Ik kan met me cds spelers ook geen backspin maken maar neem gewoon een backspin op in me in loop sampler als s hij dan wel maar 4 maats en dan gooi ik dat erin en het klinkt inderdaad heel echt. Vooral omdt je dan met 11 druk op de knop precies je muziek stopt en de backspin komt.

Comment

Als het fout gaat? Een mix die niet strak loopt of de muziek die spontaan uitvalt? Tsja jammer dan, je hebt toch nog de hele avond. Maar als me zaal leeg loopt vind ik wel vervelend. Dan pak ik alle nummers die het goed deden dezelfde avond en draai ik nog een keer snel achter elkaar en probeer ik de sfeer terug te krijgen.

Comment

Originally posted by Toppertje
                        Dan pak ik alle nummers die het goed deden dezelfde avond en draai ik nog een keer snel achter elkaar en probeer ik de sfeer terug te krijgen.
                        Kan dat soms het juist niet eerder maken? Zo van a die gozer zet dat nummer al voo ed tweede keer op vanavond...

Ik weet het niet hoor nog nooit een nummer vaker dan 1 keer gedraaid dus wil wel wete hoe dat valt.

Comment

Je hebt altijd een paar mensen die je afkraken omdat je meerdere keren de zelfde plaat draait. Andere mensen vinden het niet erg of hebben het niet door. En als de mensen het weer leuk hebben kan je gaan proberen muziek te draaien die je nog niet gedraaid hebt of wat je zelf leuk vind en als ze weer weg beginnen te lopen ga je weer verder met je eerder gedraaide platen enz. Zo heb ik ook op een avond in een allround bar/dancing 2 uur lang trance kunnen draaien wat ik geweldig vind zonder dat de mensen weg liepen.

Comment

Over dat afkraken zou ik me niet echt druk maken. Denk dat de grootste afkrakers mede (wannabee) Dj's zijn die waarschijnlijk strontjaloers zijn dat jij op de plek staat waar zij hadden willen staan, want je weet het: De beste stuurlui staan aan wal. Nu vind ik een fout maken niet zo'n ramp, iedereen die werkt maakt fouten. Het is alleen jammer dat meteen zoveel mensen het horen en dan ligt het ook nog aan de fout. 1)Loopt je inkomende plaat ernaast? 2)Haal je per ongeluk de draaiende plaat weg? 3)Valt je apparatuur uit?
                            1) Niet dooretteren, in 1 keer weg halen of backspin en doordraaien.
                            2) Snel terug of je vorige/volgende plaat erin gooien en gewoon doordraaien.
                            3) Overmacht, hopen dat het snel opgelost is. Dit laatste gebeurde ons op een eigen fesst, zekering plofte eruit. Snel oplossen (terwijl iedereen staat te fluiten en joelen) en meteen weer muziek aangooien zosnel probleem is opgelost. Duurde bij ons zeker 2 minuten, moesten snel een verlengsnoer omleggen naar een 2e zekeringkast :oops: Teveel op 1 groep aangesloten :lol: Foutje, bedankt.

Comment

Originally posted by LorddeWorde";p=" View Post
                              Originally posted by marcello
                              uitleg worde ;)
                              Beetje verlaat.. maar heel simpel... Ik heb een aantal edits gemaakt met een speciaal intro. Tijdens mijn stints laat ik altijd een MD meelopen om achteraf eens te checken wat er allemaal goed en goed fout ging. Het eerste nummer echter is mijn backup nummer.

voorbeeldje... ik heb de ouverture Umbra ma Fu genomen (uit de Opera Xerxes) en daaroverheen sound samples genomen van de acteur Mel Brookes uit de film History of the world...
                              Diegene die de scene niet kennen. Tant Pis, huur de video maar.

Plaat laten stilvallen 2-3 seconden stilte
                              iedereen op de dansvloer gaat van wagebeuda?
                              opera in mixen - iedereen WTF?!?
                              en dan de soundsamples
                              Why did you stop?
                              Have you gone mad?
                              Do you want to go to prison?
                              Do you want to loose your civil rights?
                              Do you want to..... Dou you wanna Dance?

En dan iets keihards inmixen... niks subtiel hier gewoon op beat 1 vol volume de CD instarten...

Resultaat Dansvloer uit hun dak en niemand die merkt dat je het even niet trok...  :wink:
                              En daarna kan je weer gewoon verder vanaf CD of Vinyl of what ever...

Dit helpt je uit de nood, maar het beste wat ik je kan aanraden is te leren schaken... daar moet je ook drie vier zetten vooruit denken (minimaal) hetzelfde doe ik als ik mijn set opzet, ik weet waar ik heen wil en ga daar een muzikaal paadje voor verzinnen zodat de dansvloer blijft gaan, maar wel daar is waar ik wil dat ze zijn, (muzikaal gesproken dan) Dat betekent wel dat je de platen goed moet kennen... Ik luister nieuwe CD's en Vinyls minstens 2-3 x helemaal voordat ik ze in mijn DJ koffers stop.
                              Kun je het niet online zetten zodat wij het ook kunnen gebruiken (a)

Comment

Re: Wat als het fout gaat ?!

Moet ik eens kijken of ik dat nog ergens heb, maar je kan toch zelf wel iets in die trant inelkaar knutselen? Het is tenslotte mijn creatief denkwerk waar een ander dan mee gaat pronken, ik kan me voorstellen dat een eigen creatief idee veel meer voldoening oplevert als je dat draait.

Comment

Working...
                                X