Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat als het fout gaat ?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat als het fout gaat ?!

Hoi,

Het volgende heeft iedereen wel een keer mee gemaakt (denk ik).

Stel je probeert een plaat te mixen, maar het lukt maar steeds om deze plaat te mixen (niet de juiste beat, te hard, verkeerde melodie etc.). De plaat die aan het draaien is bijna aan het eind en de mix lukt niet meer ...

Mijn vraag is dan, wat zou jij doen?

Het enigste wat ik zo'n geval zou doen is, een backspin doen met de plaat die draait en dan die andere plaat erin knappen!

Comment

idd tis wel lullig als het gebeurt... als ie niet veel verloopt maar dreigt neit goed uit te komen kan je ook nog de fader rustig terughalen terwijl de andere plaat loopt..

Comment

op/af draaien als het niet meer wil een effect erin of idd backspin

Comment

Hard vloeken en enigszins hopen dat niemand het merkt... Maar inderdaad effectje erdoorheen gooien ofzo (raar geluidje). Al is het in een trance gig moeilijker dan bijvoorbeeld een drive-in feestje.

Comment

nog niet meegemaakt :P

Comment

idd een backspin maken,of op je nieuwe plaat meteen naar de climax gaan en voor de climax gaat altijd wel een "geroffel" af mix hem daar in.
              als je begrijp wat ik bedoel.

Comment

Originally posted by Dr_Gonzo
                nog niet meegemaakt :P
                nee jij bent de perfecte dj ;)

als partyjock hebben we ook het voordeel dat we gewoon de mic terhand nemen en beginnen te schreeuwen

is iedereen happyyyyyyyyy!!!!!!!

of

zijn er nog vrijgzelige dames in de zaaaaaaaaal

Comment

en dan stormen ze altijd op marcel af en verbouwen ze de hele draaitafel :wink:

maar idd effect bijsturen en als allerlaatste de backspin

Comment

Gewoon je plaat laten uitspelen en een stom gezicht trekken :lol:

Comment

Ik heb daarvoor speciaal thuis een edit voor gemixed... daarmee kan ik het lopende nummer helemaal laten stilvallen, op m'n gemak m'n back-up cd-tje inmixen en daarna weer gewoon verder... de zaal uit z'n dak en dus geen hond die merkt dat je aan het knoeien ben geweest. ;-)

Comment

uitleg worde ;)

Comment

ja ik wil weet 8O

Comment

Originally posted by LorddeWorde
                            Ik heb daarvoor speciaal thuis een edit voor gemixed... daarmee kan ik het lopende nummer helemaal laten stilvallen, op m'n gemak m'n back-up cd-tje inmixen en daarna weer gewoon verder... de zaal uit z'n dak en dus geen hond die merkt dat je aan het knoeien ben geweest. ;-)
                            Hoe kan je een cd-tje inmixen als je de plaat laat uitlopen?
                            Waarschijnlijk bedoel je dat je een cd-tje heb gemaakt met een intro-tje die je direct opstart als het stil wordt.

Maar wat als ze geen cd spelers hebben staan :wink:

Comment

Originally posted by djpatrick
                              Maar wat als ze geen cd spelers hebben staan :wink:
                              Dan komt "LDW" denk ik niet langs omdat hij met cd's only draait meen ik ergens gelezen te hebben..... :wink:

Comment

Working...
                              X