verwijdert
Announcement
Collapse
No announcement yet.
hip hop mixen
Collapse
X
-
Draai zelf niet veel hip hop vroeger wel veel, zoek een paar platen/nummers en kijk of je de vocals mooi op elkaar kan krijgen ff een voorbeeld.
Ik had een mooie mix gevonden tussen 50 cent - windowshopper en Ying yang twins - shake gevonden waarbij de vocals mooi door elkaar gingen en als 1 song klonk.
Maar is maar net wat je graag wilt strak gedraaid waardoor je echt hoordt dit is een andere plaat ( snel ), of een moeilijkere maar mooiere mix ( langzaam ).
8)
Comment
-
Vaak klinkt het kut als je de vocals door elkaar laat lopen. je kunt het beste mixen tijdens de instrumentale stukken.
Of bijvoorbeeld het refrein over het (instrumentale) intro van je volgende plaat te laten lopen. Dan hoef je dus niet de hele plaat af te wachten, maar hop je gewoon an plaat naar plaat. 8)
Comment
-
soms in een keer droppen kan ook geen kwaad of een paar van die platen met beatloops gebruiken om nummers aan elkaar te lijmen.
Je komt er niet omheen denk ik want veel hiphopnummers hebben een korte break of helemaal geen geschikte break.
Is ook wel relaxed om af-en-toe instrumentals tussendoor te doen anders word je overladen met lyrics.
Veel hiphop lp's hebben ook scratchnummers waar de DJ los gaat... die zijn ook welkom wat mij betreft.
Je kan met hiphop de meest creatieve mixen maken. Post hier je mix maar, ik ben benieuwd!
Comment
-
nog een tip:
hou je scratchpassages kort.
beter een korte scratchpassage met een paar foutjes dan een lange perfecte passage.
als je te lang achterelkaar scratcht gaat het irriteren.
ik luister wel eens wefunkradio.com en daar scratchen ze soms gewoon dwars door lyrics heen. super irritant!
Comment
-
ik heb zelf onlangs een hiphop mix gemaakt.
zie dit topic:
Comment
-
hip hop nummers beginne vaak niet met tekst, ma eerst een (vrij) lange intro, die kan je best over de vocals heen mixen, en als je denkt dat de vocals vant andere nummer komen, berekenen dat de andere zijn afgelope of de andere weg trekken.
had er laatst 1 met Bob sinclar - word hold on, als het nummer begint gelijk laten (8) loopen, of de extended club mix (heel lang achter elkaar dat melodietje). en die door Rhianne-SOS late gaan;) klonk ook wel vet alsie goed ging;)
Comment
-
idd, scratch, de top40 hip hop is wel te mixen, omdat er eigelijk altijd een 4 kwart of 8 kwart maat inzit, jah, en dan een ander nummer zoeke dat presies dezefde beat heb,
Sean paul, Get busy
Rhianna - pon de replay,
laat pon de replay het begin goed loopen,(is ff lastig ma wel vet)
en gooi die met een pitch van +0.85 door sean paul heen, afentoe beetje bij draaien ma is wel vet;)
Comment
Comment