Announcement

Collapse
No announcement yet.

zacht opgenomen plaat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zacht opgenomen plaat

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Nu zit er tussen mijn platencollectie een plaat, waarvan als ik de nummers afspeel ik de nummers nogal zacht hoor. Hoogst irritant want je kunt het nergens tussendoor mixen vanwege het volume verschil.

Is dit een voorkomend feit en heb ik pech dat ik een kloteplaat heb gekocht, of hebben meer mensen hier last van en misschien een oplossing hiervoor?

Greetz[/b]

Platen van verschillende labels zijn wel eens verschillend in volume. Dit komt vaker voor. Je weet gewoon van sommige labels al dat de tracks zacht zijn opgenomen. Bijvoorbeeld een plaat van het labels State28Records (hardstyle) die zijn over het algemeen vrij zacht opgenomen.
    Om het geluid van de plaat op te peppen, doe je gewoon de gain wat verder open. Totdat ie in verhouding met de plaat waar je hem in wilt mixen qua volume gelijk ligt. Real easy... :)

Comment

Originally posted by Arend aka Silvio Aquila
      Om het geluid van de plaat op te peppen, doe je gewoon de gain wat verder open. Totdat ie in verhouding met de plaat waar je hem in wilt mixen qua volume gelijk ligt. Real easy... :)
      Dat had ik uiteraard zelf al geprobeerd. Maar goed dan zal ik ermee moeten leren leven.

Bedankt iig

Comment

Gain-structuur moet je sowieso onder controle houden. Liefst bij iedere plaat ff controleren.

Comment

ik geloof m'n ogen weer niet

aan alle dj's zorg idd zoals t-nuzz ook zegt je je gain/ trim goed onder controle krijgt

ik doe op een avond niet anders ben de hele tijd bezig met gainen en afregelen van de eq hoe wil je anders goed mixen????

als handregel kun je de 0db aanhouden :roll:

Comment

hoe controleer je dat dan? met je led lichtjes op je mixer?

Comment

ja, met je LED VU meter, als je een mixer hebt waar je ook nog zo´n balkje naast elk kanaal hebt zitten (naast je EQ's) dan kan je het heel makkelijk doen, anders moet je met je PFL even moeilijk gaan doen, maar gaat opzich ook wel..

ok miss dat er iemand anders is die dit even in een makkelijk te volgen verhaal kan schrijven, want 't lijkt mij niet te lukken :?

Comment

op bijv pioneer en dateq zit een dotbar dat zijn die ledjes

hou als regel aan 0db en max 3db

dan zit je redelijk goed

Comment

Kijk zo kan je het dus ook uitleggen ;)

Ik weer moeilijk doen :roll:

Comment

Hou zelf altijd 0 dB aan in pfl mode met de eq ingesteld zoals je m uiteindelijk wil hebben na dat je hebt ingemixt. Dus MET bass. Vervolgens eq weer aanpassen zodat je kan gaan mixen.

Op die 3 dB kom je dan toch wel. Tijdens inmixen gebruik je 2 kanalen van 0 db en wat zei de natuurkunde ook alweer over een verdubbeling van de geluidsbron? juist, + 3 dB.

Maar dat is persoonlijk. Hoe minder rood hoe beter! :wink:

Comment

idd, om die reclame maar eens even na te doen ;) een rood stoplicht negeer je toch ook niet ?

maar goed, in 't rood betekent meestal ook gewoon vervormd geluid.. en dat willen we niet hebben natuurlijk ;)

Comment

ok, dus ik moet mn mixer zo afstellen dat de vu "normaal" op 0 staat. Nooit aan gedacht zal ik daar eens aan gaan werken :p

thnx :)

Comment

hij zal wel wat heen en weer gaan he ;)

Comment

Ja zo werkt het jah.. wel niet vergeten mn gain terug te zetten :oops:

Comment

Originally posted by T-Nuzz
                              ...Liefst bij iedere plaat ff controleren.

Comment

Working...
                              X