Announcement

Collapse
No announcement yet.

Help ! Mijn Technics houdt er ineens mee op !

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help ! Mijn Technics houdt er ineens mee op !

AAAAAARGH ! Een Technics gaat toch nooit kapot ? Toch gebeurt het me dat 1 van de 2 draaitafels er zomaar de brui aan geeft. Kan iemand die dit ervaren heeft zich aub melden en die ervaring met me delen. Is het een zekering? Waar zit die dan ? Ik ben niet onhandig maar echt technisch ben ik zeker niet HELP!

Misschien handig als je wat meer info geeft.....alleen het woord kapot komen we niet ver mee. Wat doet ie wel en wat niet? En vooral, wat is er voorafgaand mee gebeurt?

Comment

OK. Er is niets gebeurd. Ik stond gewoon te mixen. En toen hield hij ermee op. Power was weg.

Comment

hey ik ken ook een plek waar een set 20+ jaar oude technics het niet meer goed deden. Ze hebben ze daar naar een winkel gebracht en daar hebben de platenspelers een onderhouds beurt gekregen en doe het nou weer gewoon zoals ze horen te zijn. Dus ga eens langs bij je dj winkel in de buurt.

Comment

Er zit een zekering gesoldeert in je 1200, maar het is een heidens karwei om hem open te maken en weer goed dicht te krijgen. De kosten zijn dan wel laag... pakweg 1 euro, maar je doet er beter aan om het ding weg te brengen... Als het alleen de zekering is moet je wel rekenen op een bedrag tussen 60 en 150 euro... (tis meer dan 2 uur werk als je het zelf doet. en zij hebben het meestal zo gepiept)
          En als je nog garantie hebt moet je zo ie zo terug gaan naar je winkel!!

Comment

Helemaal met Digi eens......lijkt me inderdaad dat er een zekering door is.

Comment

OK, ik dacht ook aan de zekering maar ik maak me zorgen dat het iets anders is. Als het om de zekering gaat zou je verwachten dat beide decks ermee zouden kappen, of zie ik dat verkeerd ?

Comment

Waarschijnlijk zitten in allebei je draaitafels een zekering, dus hoeven ze niet perse allebei kapot te gaan, als de ene gewoon wat meer te verduren heeft gehad, of misschien is het gewoon toeval.

Comment

Tja....tis een raar verhaal misschien, maar de zekeringen in die dcks zijn klein van waarde, ik dacht een 100mA en dat zijn zekeringen die door schokken al kapot kunnen gaan, er hoeft dus niet echt een reden te zijn dat hij stuk is gegaan. Als je het persee zelf wilt proberen, heb je best kans dat alleen de zekering stuk is!!!

Comment

Als er iets anders kapot is merk je dat vanzelf wel als de 2e zekering die je erin stopt ook kapot gaat.. Als je het te riskant vind kan je altijd even binnenstappen bij de DJ-shop in de buurt ;)

Comment

ik zou hem gewoon lekker voor 100 euro naar een ervaren dj winkel brengen waar ze al vaker die dingen gemaakt hebben voordat je hem sloopt en weer een nieuwe moet kopen. Plus dat ze mischien andere dingtjes voor je verbeteren.

Comment

OK ! Bedankt allemaal. Ik denk dat ik maar naar de winkel stap. Bedankt voor de adviezen. Topic closed.

Comment

Originally posted by yoppoyo
                          OK ! Topic closed.
                          As you wish....

Comment

Het kan ook zijn dat je trafo is doorgebrand meet die eerst eens ff door.

Soory dat ik nog ff post terwijl het topic al gesloten is maar dacht dat dit wel eens het euvel kon zijn.

So!! CLOSED NOW!

Comment

Working...
                            X