.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hoe Rock (e.d.) te mixen?
Collapse
X
-
ken nog 1 dj die rock draaid,
het valt eigelijk niet te beat mixen, het zou wel kunnen maar dan moet je samples of loops pakken, bijv. dat gitaar deuntje van: Nirvana - smells like teen spirit door een andere plaat gooien
als je het echt gaat Beatmixen dan gaat het vloeken ( 2 gitaren en 2 bass gitaren door elkaar klinken niet lekker;) ) dan word het Te druk:)
ben zelf ook rock liefhebber geweest (nogsteeds wel) maar ben op 1 dj na, nooit een dj tegen gekomen die rock draaid:) wel orgineel 8)
Comment
-
hmm k zou t ook niet weten vriend,
maar als het lukt kan je Flink kassa vangen;)
gitaren zijn nou eenmaal druk, dat zal je nooit goed krijgen,
en als je nou es met die Hot cue's speelt, op een Pioneer 1000, klinkt volgends mij ook wel leuk met rock, en drum solo en gitaar solo door elkaar heen (cuen:P)
Comment
-
Ik heb 2 platenspelers gekocht alleen maar voor mij metalplaten. Mixen is inderdaad erg moeilijk. Meestal gewoon het nummer uit laten spelen en dan het nieuwe nummer erin. Metalnummers duren meestal wel wat lang maar de metalfan wil dat ook horen. die wil graag dat hele nummer uitzitten en geven niet zoveel om een feilloze mix.
En er zijn genoeg metalnummers met een intro. (Slayer: South of heaven, rain in blood). Dan gewoon alvast het intro er in gooien. En de bass wegdraaien, ook altijd een mooie optie.
En genoeg leuke samples om er af en toe doorheen te gooien als overgang
(fucking hostile, rain in blood intro, Scream for me, unleash hell enz.)
Comment
-
... Al jaren ervaring mee.
Moet je heel subtiel doen. Tip: er zijn ook "rock"-nummers die beginnen en/of eindigen met een beat. Heb je dus geen last van instrumenten die een bepaalde noot spelen.
En natuurlijk heb je genoeg van die nummers die een "Gaan!"-begin hebben. Of tenminste een stukje verderop dat je dan can cue-en (song 2). Gewoon cue-en dus en precies op tijd doorstarten.
Toegegeven, het is compleet anders dan trance in elkaar mixen, maar met een beetje creativiteit (en dat heb je nodig als dj...) kom je een heel eind.
Comment
Comment