Wat ik merk is dat minimal en techno nog wel simpel te mixen zijn, maar bij House lukt nog wel (af en toe ook niet :P) , maar bij word het wel wat moeilijker. Doordat trance veel melodieën heeft en nogal druk is qua geluiden, en je dan een andere trance plaat er overheen gooit merk ik dat te mix te chaotisch word en dat de melodieën elkaar in de weg gaan zitten, wat bij house juist met de vocals gebeurt. Wat is een goede manier dit toch goed te kunnen mixen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Het mixen van House, Trance
Collapse
X
-
Als je lange versies van dergelijke nummers hebt van minimaal 5 minuten merk je vaak een intro en outro waarin de essentie van het nummer langzaam op- en afgebouwd wordt. Als je het nieuwe nummer pas in gaat mixen als het vorige aan het uitlopen is moet het goed te doen zijn.
Verder moet je je zelf trainen in het focussen op de beat of andere snares en dergelijke die terugkomen op elke maat zodat je de tracks netjes kan matchen.
teminste zo werk ik ;-)
Succes!
-
ik weet niet of het lukt met trance maar elke dj heeft zijn eigen manier ik gebruik heel veel deze manier : je nummer speelt wat doe je je andere nummer gelijk zetten je weet wel ( 1,2,3,4 tellen enzo ) dan je andere nummer zacht er in zetten als je refrein( intermetcho aflopt zet je je andere nummer harder dan krijg je een harde bas bij je song song 1 er uit song 2 er in meschien wat raar uitgelecht weet niet precies hoe ik het anders moet uitkegen
Comment
Comment