Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oplossing voor beatmatchen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oplossing voor beatmatchen

Heey iedereen , een vraagje.
    Kijk, iedereen brand zijn tracks gewoon op cd's en tijdens een set beatmatchen jullie de bpm enzo met pitch maar dat
    kan weleena fout gaan. Is het niet slim om van te voren je tracks al bvb op 128 bpm te editen met een programma
    en ze daarna te branden? Zodat je de tracks niet meer hoeft te matchen tijdens je set?

Dit kun je doen. Er is echter wel één maar, je zult vaak dure software moeten aanschaffen om dit te doen. Tot nu toe ben ik nog maar één programma tegengekomen die dit goed kan met master tempo, en dat is Ableton Live. Die kost op het moment 375 euro.

Daarnaast is het een ontzettend groot werk om dit allemaal te doen. Om een indruk te geven, mijn muziekcollectie is momenteel ongeveer 2 TB groot. En daar komen wekelijks een stuk of 200 nieuwe tracks bij.

Een derde reden is dat als je tracks gaat repitchen, ze altijd degraderen qua kwaliteit. Als je een 132 BPM gaat repitchen naar 128 BPM, maar op je set op 134 BPM draait, klinkt het slechter als wanneer je gelijk naar 134 BPM had gepitcht om mee te beginnen.

Uiteindelijk zal voor veel mensen dit meer moeite zijn dan dat het waard is. Een beetje DJ kan gewoon mixen op het gehoor.

Comment

Originally posted by Patrick View Post
      Dit kun je doen. Er is echter wel één maar, je zult vaak dure software moeten aanschaffen om dit te doen. Tot nu toe ben ik nog maar één programma tegengekomen die dit goed kan met master tempo, en dat is Ableton Live. Die kost op het moment 375 euro.

Daarnaast is het een ontzettend groot werk om dit allemaal te doen. Om een indruk te geven, mijn muziekcollectie is momenteel ongeveer 2 TB groot. En daar komen wekelijks een stuk of 200 nieuwe tracks bij.

Een derde reden is dat als je tracks gaat repitchen, ze altijd degraderen qua kwaliteit. Als je een 132 BPM gaat repitchen naar 128 BPM, maar op je set op 134 BPM draait, klinkt het slechter als wanneer je gelijk naar 134 BPM had gepitcht om mee te beginnen.

Uiteindelijk zal voor veel mensen dit meer moeite zijn dan dat het waard is. Een beetje DJ kan gewoon mixen op het gehoor.

- thanks man, ik hou het denk ik bij matchen tijdens de set

Comment

Op zoon moment vraag ik me af:
        Wil je genieten van de kunst die je kunt uitvoeren,
        of wil je enkel op het play knopje duwen ?

Als ik af en toe moet beatmixen dan doe ik dat gewoon handmatig. dat is toch wel de "kunst" als dj zijnde om dit goed te doen? ik heb altijd met laptop gedraait, maar dat vindt ik gewoon niet leuk. Ik gebruik hem nu enkel voor verzoekjes of platen die ik niet op cd heb. De rest mooi met de cd speler:)

Comment

Hoezo is beatmatchen een kunst, je laat twee plaatjes gelijk lopen en maakt een beetje een leuke overgang. Gaaaaaap, dat doe ik met m'n ogen dicht en m'n handen op m'n rug. De echte kunst is om je publiek te weten vermaken, hoe je dat doet moet je zelf weten.

Comment

Maar niet iedereen is hier vanaf de eerste dag goed in, dat vergt oefening. Net als scratchen.

Comment

Ik denk dat de opmerking van Patrick wat overdreven bedoeld is, maar na een poosje oefenen is beatmatchen niet meer je grootste uitdaging.

Tevens is het zo dat beatmatchen best belangrijk KAN zijn, het ligt er maar net aan welke genres je wilt draaien. Ik wens je namelijk veel plezier met het beatmatchen van andre hazes naar K3... (het zal vast kunnen, maar of het nuttig is betwijfel ik).

Ik ken all-round dj's die niet (kunnen/willen) beatmatchen maar een geweldig feestje kunnen bouwen door alleen maar te faden op het juiste moment met de juiste platen.... Tevens ken ik gasten die heel goed kunnen beatmatchen maar een verrotte platen keuze hebben en je uit je pan vervelen.

Uiteindelijk gaat het erom dat je het beide kan, maar goede platen keuze zal het aller belangrijkste blijven.

Comment

Originally posted by Kevin S View Post
                Ik ken all-round dj's die niet (kunnen/willen) beatmatchen maar een geweldig feestje kunnen bouwen door alleen maar te faden op het juiste moment met de juiste platen....
                Herkenbaar. ;) Het niet-beatmatchen dan. Als je écht allround draait op bruiloften etc. heb je meer aan het kunnen selecteren van platen dan het vloeiend laten overlopen. Timing is wel belangrijk om de klanken van de volgende plaat op het juiste moment te laten instarten (denk aan de bekende deuntjes van Paradise At The Dashboardlight) en je publiek er op te attenderen dat de voetjes van de vloer moeten. :D

Comment

Net wat voor stuk je hebt in een feest. net als het verjaardagsfeest van afgelope woensdag, veel fade. bij happyhardcore beatmatch. dan wil je ze laten springen, en dan geen stilte hebben, dan ben je iedereen van de dansvloer kwijt;)

Comment

Als je niet kan lopen, word je geen sprinter.
                    Als je niet kan beatmatchen, word je geen.......

Mijn mening.

Comment

Maar inmiddels zijn we ook al 3 maanden verder..

Comment

ik kijk niet zoveel op de rest van de forums:)

Comment

Maar ik bedoelde dat het topic inmiddels al wat gedateerd was.

Comment

Ow dus mijn mening telt niet meer!!!!! :(:(:(:(

:D

Comment

Ieders mening telt evengoed, maar je post is geen oplossing voor het probleem van de topicstarter...

Back ontopic nu weer.

Comment

Working...
                              X