Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixen van top40 muziek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mixen van top40 muziek

Hey mensen!

Ik draai voornamelijk house, maar ben nu dus geboekt voor een feest waar ze voornamelijk TOP40, hitjes en uplifting vocal club (wtf het is weet ik niet :P)
    willen. Nu je dus bij house club versions hebt en je mooi de intro en outro in elkaar kunt mixen/overlopen is dat anders met top40, daarvan hebben ze geen nummers met lange intro's en met een house structuur (intro-rust-climax etc.)
    Ik heb dus net wat hitzone albums gedownload en dat zijn dus allemaal radio versions, dus nu vraag ik me af hoe moet ik dat in gods naam mixen :o

Is het slim om het meer te teasen (3 seconden over een overloop doen, wel met wat gelijke bpm), of overlopen met effecten (echo, backspin?).

Hoe doen jullie dit? ;)

Bij drive-in werk laat ik lekker alles in elkaar overlopen, maar wel knallend het intro van zo'n radioversie meepakken terwijl je de andere laat uitfaden.

Bij dit soort feestjes is het wat belangrijker wát je draait, dan hoe je het mixt. ;)

Comment

en als je in een club draait hoe doe je het dan? :)

Comment

Ik heb nog geen club gevonden waar ze de radioversies van top40 muziek draaien.

Gebruik van backspin effecten zou je overigens wel kunnen doen, maar doe dat vooral niet al te vaak.

Comment

Niet te veel mixen :)
          Als ik radio versies draai doe ik het op 1 van deze manieren;
          - brake effect
          - loopje van het nummer dat je in wilt mixen
          - in een break van het oude nummer inmixen.

Ik zou vooral niet te moeilijk doen want dan gaat het alleen maar verkeerd, houd het simpel en vlot. Als je iets goed mixt hoort je publiek het niet maar als je het fout doet wel ;)

Comment

En niet proberen lang te beatmatchen. Twee top-40 nummers een minuut lang samen laten lopen gaat hem gewoon niet worden ;) Ik sluit me eigenlijk aan bij Niels, doe dat op ongeveer dezelfde manier, ook als ik bijvoorbeeld wissel van origineel naar remix. Zal vanavond anders even een livesetje posten, dan hoor je wat ik bedoel =)

Comment

Gewoon remixen downloaden en die gaan gebruiken, die zijn veel makkelijker in te mixen.
              Last edited by Guest; Sunday-16-01-2011, 16:27.

Comment

Ik draai heel veel voor tieners en jongeren, allemaal top40 en beetje dance dingen.

Loopjes doen het hem. Kenmerkende stukjes uit het nummer pikken, die in een loop gooien, wanneer mogelijk beatmixen.
                Uiteraard is je timing dan wel heel belangrijk, dus de nummers goed kennen is een voordeel.

House is simpel. Allemaal dezelfde bpm, allemaal lange intro's die voornamelijk uit een droge beat bestaan. Top40 mixen is een uitdaging en leer je niet in een dag. Ik ben nu al jaren bezig en ga ook nog wel eens de mist in (en dat is met hulpmiddelen als Virtual DJ).

Succes!

Comment

Jah hoe doe je dat?

Je hebt hier wel veel meer mogelijkheden in mijn ogen.

Je kunt het erin knallen als het een goed intro heeft.
                  infaden als het zacht begint of niet echt spannend is.
                  een brake van het oude nummer gebruiken. Daarna de nieuwe erin gooien.
                  een loopje maken
                  een stuk van het nummer inkorten naar iets herkenbaars.
                  De backspin.
                  jingels / effecten. Bijvoorbeeld veronica jingle herrinert u deze nog en de klapper van de week. Je kent ze wel lekkere foute jingels en effectjes. Werkt echt leuk hoor. Het zijn niet voor niets radio edit's.

Maar 1 ding heb ik nog niet gehoord. Gebruik jezelf je hebt toch ook iets wat geluid maakt? Juist ja je mond! Kondig sommige platen gewoon aan met een achterlijke aankondiging een soort van klein grapje wat over de plaat gaat. Werkt ook als een tierelier. Roept ook nog reactie op en wekt ff opnieuw intresse mensen worden er weer ff wakker van worden zeg maar geboost om mee te doen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Bij dit soort feestjes is het wat belangrijker wát je draait, dan hoe je het mixt. ;)
                    Die discussie hoor hier niet echt thuis, maar eh... Mag ik er even bijvoegen dat het sowieso altijd belangrijk is wát je draait? :D

Comment

Die post stamt dan ook al uit oktober 2010..

Comment

Working...
                      X