Announcement

Collapse
No announcement yet.

paar handige tips.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• paar handige tips.

een paar handige tips om een mix vloeiend te laten verlopen.
    zorg ervoor dat er nooit 2 bassen door mekaar heen lopen.
    mix niet je nummer in als je bij allebei de nummers net de vocals aan hebt staan.
    zorg ervoor dat je niet een te hoog bpm verschil in de nummers hebt zitten(moeilijk onopmerkelijk te herstellen)
    en mix je nummer het liefst in als er een rustig stukje in het nummer dat al aan staat is.

vragen?
    jeffrey_4_6@hotmail.com

zorg ervoor dat er nooit 2 bassen door mekaar heen lopen.
    waarom niet? Dat is juist hèt punt van beatmixen.

Comment

omdat het (meestal) niet klinkt als je tijdens het inmixen 2 bassen tegelijk aan hebt staan

Comment

Hm, daar heb ik geen last van...

Comment

Het is inderdaad de bedoeling dat je baslijnen mooi door elkaar lopen.
          Dit lukt alleen als de beat precies gelijk ligt. Wel draai ik de bas meestal van een nummer een beetje terug zodat de ene bas blijft over heersen en dan draai ik ze langzaam om. Maar iedereen heeft daar denk ik zijn eigen techniek in.

Comment

Ik laat ze lekker beide gelijk.;)

Comment

ja je hebt verschillende manieren hoe het lukt..
              ieder z'n eigen ding!
              maar zo doe ik het:)

Comment

Als je ze allebij tegelijk hebt ( de bassen ) kun je nog wel eens hebben dat de bas opeens gaat overheersen en harder gaat of een beetje met elkaar botst maar dit is bij elke mix anders. Misschien je mixjes die je live maakt een keer opnemen / recorden en dan een keer op je gemak terug luisteren. Ik hoor ook nog geregeld dat ik denk van hmmm dat had misschien nog net wat strakker gekunnen als ik ..... had gedaan. Of net anders dat was een gaaf effect / dingetje weet ik wat nog meer dat moet ik vaker doen.

Mijn tip neem je live prestaties op en luister ze terug!

Comment

Persoonlijk vind ik twee bassen door elkaar heen (over het algemeen) ook een beetje overheersend.
                  Hoewel het niet onmogelijk is. Het ligt er ook maar aan welke tracks je mixt en of het past. (Dit is het ook het mooie van mixen, je kan zo creatief zijn als je maar wilt.)

Een tip is ook: Ook bij het oefenen thuis altijd opnemen (en achteraf beluisteren natuurlijk).

Comment

Originally posted by Dj Jeffa View Post
                    en mix je nummer het liefst in als er een rustig stukje in het nummer dat al aan staat is.
                    Dat hoeft ook weer niet. Soms valt je "nieuwe" plaat (de plaat dat je gaat inmixen) te veel op als je het in een rustig stuk doet, maar hij er in een "wild" stuk perfect in past. Conclusie: Het ligt eraan welke platen je gebruikt ;)

Comment

Originally posted by Jelle Classens View Post
                      Dit lukt alleen als de beat precies gelijk ligt. Wel draai ik de bas meestal van een nummer een beetje terug zodat de ene bas blijft over heersen en dan draai ik ze langzaam om. Maar iedereen heeft daar denk ik zijn eigen techniek in.
                      Zo doe ik het ook!
                      Eerst de bas op een kwart laten staan, daarna beide ongeveer tegelijk draaien.

Maar idd wat hier al verteld wordt, het ligt natuurlijk allemaal aan de tracks!
                      Bij sommige tracks moet je gewoon in het drukke deel overgaan, omdat dat gewoon beter is.

Comment

Originally posted by Dj Jeffa View Post
                        ja je hebt verschillende manieren hoe het lukt..
                        ieder z'n eigen ding!
                        maar zo doe ik het:)
                        Dat is geen beatmixen meer, maar mixen voor luie dj's en zelfs een niet dj kan zo mixen, bij een rustig moment gewoon de volgende plaat erin gooien kan iedereen. Je kan en mag dat wel eens doen en zeker als je geen geschikt nummer kan vinden wat je wil gaan inmixen, maar hou dit beperkt.

Originally posted by Jelle Classens View Post
                        Dat is de beste manier van mixen.
                        Last edited by Mol; Saturday-12-11-2011, 00:05.

Comment

Working...
                        X