Announcement

Collapse
No announcement yet.

Master uitgangen Pioneer djm 700

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Master uitgangen Pioneer djm 700

Beste lezer,

Ik ben van plan een nieuwe Pioneer Djm700 aan te schaffen maar i kheb een vraag over de master uit gangen op deze mixer, er staat: MASTER OUT x 2 (RCA x 1, XLR x 1) betekent dat dat ik 1 versterker op de RCA kan aansluiten en de andere versterker op de XLR? Ik heb namelijk 2 versterkers! Ik zou het graag horen van iemand die hier ervaring mee heeft!!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
    Barry

Je kan inderdaad 1 versterker aansluiten op xlr en de andere op rca!

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
      Je kan inderdaad 1 versterker aansluiten op xlr en de andere op rca!
      Ja dit kan maar dit hoeft helemaal niet. Ik weet niet wat voor versterkers je hebt? Bij veel versterkers kun je gewoon op de versterker doorlussen. Verder weet ik ook niet hoe je de versterkers gebruikt. Draaien ze allemaal full range of gebruik je subwoofers en toppen. Als dit laatste het geval is zou het misschien een idee zijn om een crossover ertussen te zetten.

Ook bestaan er gewoon xlr split kabels. Dan kan je van 1x xlr female naar 2x xlr male. Koop 2 van deze kabels en klaar. Nu kun je wel 2 versterkers aansluiten.

Comment

Mooi, dankjewel! ik heb hem besteld!

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
          Ja dit kan maar dit hoeft helemaal niet. Ik weet niet wat voor versterkers je hebt? Bij veel versterkers kun je gewoon op de versterker doorlussen. Verder weet ik ook niet hoe je de versterkers gebruikt. Draaien ze allemaal full range of gebruik je subwoofers en toppen. Als dit laatste het geval is zou het misschien een idee zijn om een crossover ertussen te zetten.

Ook bestaan er gewoon xlr split kabels. Dan kan je van 1x xlr female naar 2x xlr male. Koop 2 van deze kabels en klaar. Nu kun je wel 2 versterkers aansluiten.
          Ik heb een dap 900 radeon en een Dap Palladium 1400 met 2 subs 2 full range en 2 hoog maar ben van plan om binnekort ook nog een crossovertje er bij te bestellen! maari k vind het nu gewoon fijn om 2 masters te hebben

Comment

Originally posted by dj-barry View Post
            Ik heb een dap 900 radeon en een Dap Palladium 1400 met 2 subs 2 full range en 2 hoog maar ben van plan om binnekort ook nog een crossovertje er bij te bestellen! maari k vind het nu gewoon fijn om 2 masters te hebben
            Als je een crossover hebt zitten daar ook gewoon knoppen op waarmee je het sub en het hoog appart kunt regelen.

Comment

maari k vind het nu gewoon fijn om 2 masters te hebben
              voor als je het nog niet wist: master 1 en master 2 zijn op de djm niet apart te regelen, daar is 1 master knop voor die voor beide master uitgangen het volume regelt.

Comment

Jaa weet ik je hebt gelijk maar ik bedoelde 2 master uit gangen! alsnog bedankt voor de correctie! maar weet iemand hier ook hoe ik mijn mix kan opnemen te gelijkertijd met mijn camera?

Comment

Maar weet iemand hoe het zit met het volumeverschil indien je een xlr splitkabel gebruikt (xlr female-2x xlr male). Het signaal wordt dan toch verzwakt en je uiteindelijke volume dan toch ook?
                  Indien dit zo is, heb je geen werkelijk beeld hoeveel db je kan insturen?

Comment

Originally posted by hardstyle View Post
                    Maar weet iemand hoe het zit met het volumeverschil indien je een xlr splitkabel gebruikt (xlr female-2x xlr male). Het signaal wordt dan toch verzwakt en je uiteindelijke volume dan toch ook?
                    Indien dit zo is, heb je geen werkelijk beeld hoeveel db je kan insturen?
                    Gewoon op je amps kijken of ze clippen of niet? Dit verschilt namelijk toch per amp.

Comment

je kunt aardig wat keren doorlussen voor je volumeverschil gaat merken! Het verschil tussen XLR en RCA ga je zeker wel horen ;)

Comment

Working...
                      X