Announcement

Collapse
No announcement yet.

djm 400/800, Dateq XTC, Eclere Nuo 5

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• djm 400/800, Dateq XTC, Eclere Nuo 5

Hallo,

Ik heb sinds vandaag een setje voor de verhuur, behalve de mixer.
    Wat zouden jullie voor mixer kiezen? Mij is verteld, dat de Djm 400/800, Dateq XTC, Eclere Nuo 5 in aanmerking zouden komen.

Wat zou u kiezen en waarom? Graag met argumenten, plus én mijn punten (als u die weet)

Alvast bedankt!

De Pioneer DJM 800 simpel omdat dit een van de meest gewilde mixers is. Het is een merk wat iedereen graag wil. Veel DJ's hebben wel eens of vaker met pioneer gewerkt en dus is dit voor hun makkelijk als het verhuurbedrijf ook pioneer heeft.

Comment

Wij gebruiken voor de verhuur de Denon DN-X1700, maar dat was geen bewuste keuze. Denon is enige tijd een sponsor geweest voor een aantal projecten die wij deden en de set is daarna voor een zachtprijs in ons bezit gekomen.

Nooit geen klachten gehad behalve soms reacties dat men Pioneer gewend is....maar ook veel positieve reactie's en verliefde blikken van Dj's die zelf thuis een minder set te staan hebben...

Comment

Ja, maar dit setje zal meer op tuinfeestjes/kamerfeestjes noem maar op staan.

Dus daar zijn ook mindere taferelen: bier laten vallen over mijn tafel, ergens tegenaan vallen, noem maar op.

Mij is verteld dat de Dateq XTC daar tegen kan maar naderhand wel een schoonmaakbeurt nodig geeft. Klopt dit?

Zijn er nog meer tafels die hier tegen kunnen én in dit budget vallen?

Comment

Dateq nemen.

Een dateq is gewoon weg nagenoeg onverwoestbaar. Is er toch een fader kapot voor nog geen 20 euro kun je hem zelf makkelijk en snel omwisselen.

Wij gebruiken zelf het liefst onze dateq lpm 7.3 hier draaien we al jaren mee. Dit was voor ons de opvolger van mijn eerste mixer een smx 1 van synq. Wij hebben ook een pioneer en een denon. De Dateq klinkt gewoon het best en heeft het beste overzicht zeker als er veel onervaren mensen mee gaan werken. De denon klinkt en werkt ook wel super en kan ook wel tegen een stootje maar daar zitten dan al wel een hoop knoppen op die ze niet nodig zullen hebben.

Kortom als je er toch nog 1 moet kopen zou ik zeker bij verhuur voor een dateq gaan.

Tenzij zoals al gezecht het echt over de wat gevorderde dj's gaat. Dan is helaas de pioneer vaak gewenst.

@ Deejay,

Wij gebruiken de denon x1500 vaak en zelfs daar worden ze nog aangenaam door verrast. Eerste reactie is vaaak van hmmm geen pioneer. Maar na de rand hebben ze deze in ieder geval wel liever dan een djm 600. Vaak geven ze aan dat ze helaas wat dingen missen tegenover de 800 maar dat ze het wel zeker een fijne mixer vonden. Echt commentaar krijgen we er dus niet vaak op.

Comment

Gaat het om allround verhuur voor simpele evenementen en komen er geen DJ's te staan met de eisen van Tiësto, Armin van Buuren en Chuckie bij elkaar, dan zou ik persoonlijk gaan voor een Dateq.
            Dateq mixers zijn ook met regelmaat in de horeca te vinden en het gaat daar vaak om oude mixers van tussen de 5 en 20 jaar. ;) Ondanks een slokje bier, wat nicotine en stof blijven ze gewoon werken.
            De mixers zijn lekker kaal, dus er zit niet veel in dat überhaupt kapot kan gaan. Dus voor simpele toepassingen is het een ideale keuze naar mijn idee.

Staan er regelmatig veeleisende DJ's achter, dan is een DJM 800 een veiligere optie.

Comment

Oké, bedankt allemaal voor de informatie.

Alleen nu was ik dus aan het kijken voor de Dateq XTC maar toen zag ik dat ie maar 3 kanalen heeft. Dat is me eigenlijk al genoeg maar dan zouden ze alle 3 al vol zitten.

Is er geen dateq die hetzelfde presteerd dan de XTC alleen dan met meer kanalen? Zodat ik gewoon reserve kanalen heb.

Comment

De xtc2 heeft gewoon 4 kanalen hoor.

Comment

Ja maar ik heb het over de XTC 1 want deze blijkt fijner te werken als de 2, is mij gezegd.

Comment

Ik denk dat voor verhuur je toch echt wel 4 kanalen wil. (2 TT en 2 draaitafels) Niet gezegd dat de draaitafels altijd aangesloten worden maar er zijn er nog genoeg die vinyl gebruiken.

Comment

Ja, dat dacht ik dus ook. Mar ik zou dus ook nog eens een kabel(tulp) willen aansluiten voor telefoon/pc. Dus heb er wel meer nodig, denk ik.

Comment

telefoon/pc dan denk ik eerder aan USB. (niet dat het niet kan met tulp)

Comment

Ja, dat kan ook maar dat wordt moeilijk bij Dateq tafels

Comment

Ik zie dat geen van drieen iclusief de DJM800 usb heeft.

Comment

Ja dat wordt volgens mij bij die duurdere/bete re merken niet toegepast. Of wel?

Comment

Working...
                              X