Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dap clubmate 15 sub

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dap clubmate 15 sub

Hallo,

Ik heb vorige week een setje aangeschaft en wel de Dap Clubmate 15.

Maar ik heb nu het idee dat mijn sub niet helemaal zuiver is.

Mij valt op:
    - Hij klinkt niet als een baskast maar meer als een vervormde topkast.

Vragen die in mij opkomen:
    - Hoe kan dit?
    - Heb ik misschien iets verkeerd ingesteld?(al vanalles geprobeerd)

Hebben jullie een idee wat het is?

Alvast bedankt!
    Last edited by DjRRRenetjuh; Thursday-01-09-2011, 00:59.

Hoe heb je het systeem aangesloten en met welke randapparatuur?

Comment

Hij hangt aan een Stanton RM 406 en die gaat naar diverse apparatuur: Denon HD2500 en D4000 en Reloop RMP 2.
      Maar dit is tijdelijk.

Hij komt dadelijk als vaste set te staan met een Dateq, type? En 2x Pioneer CDJ-400.

Comment

Rick, doet een sub altijd wat vaag meezingen met dan de bass erbij?

Comment

Vaag meezingen???

Comment

ja net of er een topkast in een sub zit maar dan ook met een bass erin

Comment

Dat klinkt niet als iets dat normaal is. ;)

Comment

nee hij klinkt ook niet normaal

Comment

Als je alleen een sub aan zet hoor je eigenlijk altijd wel wat van de hoge tonen me komen. Maar zodra de topjes mee draaien is dit meestal al helemaal niet meer hoorbaar.

Dit komt omdat een crossover niet meteen afkapt maar gelijdelijk weg fade naar mate de tonen hoger worden.

Comment

@ Ronennieshow. Daar ben ik net dus achter gekomen dat het zo werkt. Maar is dit normaal ?

Comment

Ja het is normaal dat je wat hoger geluid op de achtergrond mee hoort. Hoe erg het bij Jou is kan ik niet horen vanaf een stukje tekst.

Het blijft daarbij een goedkoop budget speakertje met de daarbij horende ingebouwde crossover.

Comment

Ja, daar ben ik achter gekomen door mijn goede oortjes. En ik denk dat mijn klanten dit niet zomaar horen of er niet echt last van hebben.

Comment

Een crossover heeft altijd een 24dB/oct of 12dB/oct filter er in zitten (afwijkende varianten komen zelden voor naar mijn idee). In feite kun je het zien als het verloop van een crossfader, de mate waarin het geluid van het ene signaal naar het andere signaal gaat.

Een 12dB/oct. crossover kapt iets minder snel af dan een 24dB/oct. filter. Dus ja, je zult altijd een klein stukje andere tonen terughoren in een subwoofer, maar niet overheersend.

Comment

Working...
                          X