Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer ddm4000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer ddm4000

Beste

Ik heb sinds kort een ddm4000 mixer en wil deze als midi-controller gebruiken met computer. Ik heb een midi-kabel bijgekocht maar ik vind de juiste instellingen niet... Kan er iemand helpen?

Danku

Denk dat het makkelijker is met een USB kabel maar dit ter zijde.

Maar we hebben meer info nodig. Welk programma? welke instelling? Wat heb je zelf geprobeerd?

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
      Denk dat het makkelijker is met een USB kabel maar dit ter zijde.

Maar we hebben meer info nodig. Welk programma? welke instelling? Wat heb je zelf geprobeerd?
      Ik heb zo een midi kabel bij gekocht, had me laten wijs maken dat dit nodig was.
      Dus deze kabel verbonden aan de mixer, ondertussen ook traktor geinstalleerd die er bij geleverd is. Maar ik weet niet welke instellingen ik moet kiezen in traktor, zodat ik mijn ddm kan gebruiken

Comment

Heb je ook de drivers geinstalleerd van de DDM? Met een USB kabel herkent traktor het apparaat meteen als de drivers geinstalleerd zijn met MIDI durf ik dat niet te zeggen.

EDIT: Mijn excuses, MIDI is goed. De DDM heeft geen usb helaas :(
        Last edited by Mescalino; Tuesday-06-09-2011, 15:48.

Comment

En heb ook met virtual dj geprobeerd (omdat ik dat eigenlijk verkies boven traktor) maar ook daar wordt de mixer niet herkent...

Comment

Heb je ook de drivers geinstalleerd van de DDM? Met een USB kabel herkent traktor het apparaat meteen als de drivers geinstalleerd zijn met MIDI durf ik dat niet te zeggen.
            Toen ik de kabel in pc stak kwam er na 5sec al op dat het apparaat klaar was voor gebruik... Verder zit er niets anders bij om te installeren

Comment

Zie de site van Behringer, natuurlijk, en laad de mapper in Traktor. Grote(re) kans dat hij het in Traktor nu prima doet.

Comment

Originally posted by Ruben123 View Post
                Zie de site van Behringer, natuurlijk, en laad de mapper in Traktor. Grote(re) kans dat hij het in Traktor nu prima doet.
                Probleem is, ik heb de handleiding en site al bijna helemaal doorgenomen maar versta er amper iets van...
                Mapper laden in traktor ?

Comment

Ja traktor (wat beter is als Virtual DJ) moet weten wt het programma moet doen als je aan dat ene knopje draait of de schuif verplaatst. Dit doe je door de knoppen en schuiven te mappen.

Comment

Ja traktor (wat beter is als Virtual DJ) moet weten wt het programma moet doen als je aan dat ene knopje draait of de schuif verplaatst. Dit doe je door de knoppen en schuiven te mappen.
                    En hoe moet dat precies ?:|

Comment

Als ik het goed begrijp van ruben is er een mapping te downloaden van de behringer site.
                      Anders moet je eens kijken naar de functie learn mode. Maar als je elk knopje handmatig in moet stellen ben je wel ff bezig.

Ik heb helaas een beetje haast ik heb een trein die ik niet mag missen. Ik zal anders later vanavond wel ff kijken als het je nog steeds niet gelukt is.

Comment

Als ik het goed begrijp van ruben is er een mapping te downloaden van de behringer site.
                        Anders moet je eens kijken naar de functie learn mode. Maar als je elk knopje handmatig in moet stellen ben je wel ff bezig.

Ik heb helaas een beetje haast ik heb een trein die ik niet mag missen. Ik zal anders later vanavond wel ff kijken als het je nog steeds niet gelukt is.
                        Ja heb ff gezocht en op een forum zo een ZIP-bestandje gevonden. Nu weet ik wel niet hoe ik dit moet invoegen met traktor ?

Comment

Heb dit topic even over het hoofd gezien. Het is namelijk zo dat je voor de DDM4000 TWEE MIDI-kabels nodig heeft, met een interface die zowel MIDI IN als MIDI OUT ondersteunt.

De MIDI OUT op je mixer is om signalen vanaf de mixer naar je software te sturen (indrukken van knoppen e.d.), de MIDI IN is om activatieLEDS vanuit de software ook op je mixer te laten weergeven. Dus als je een actie uitvoert, wordt het ook op je mixer getoond in de vorm van oplichtende LEDs.

Meer hierover lees je in de handleiding, op pagina 24. Daar staat ook een aansluitvoorbeeld afgebeeld.
                          Bij de meeste software zou het dan, na goed mappen of inladen van een beschikbare mapping, gelijk goed moeten gaan.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                            Heb dit topic even over het hoofd gezien. Het is namelijk zo dat je voor de DDM4000 TWEE MIDI-kabels nodig heeft, met een interface die zowel MIDI IN als MIDI OUT ondersteunt.

De MIDI OUT op je mixer is om signalen vanaf de mixer naar je software te sturen (indrukken van knoppen e.d.), de MIDI IN is om activatieLEDS vanuit de software ook op je mixer te laten weergeven. Dus als je een actie uitvoert, wordt het ook op je mixer getoond in de vorm van oplichtende LEDs.

Meer hierover lees je in de handleiding, op pagina 24. Daar staat ook een aansluitvoorbeeld afgebeeld.
                            Bij de meeste software zou het dan, na goed mappen of inladen van een beschikbare mapping, gelijk goed moeten gaan.
                            Ik heb zo een midi-kabel met 2 uithangen hier bij Bax-shop bij besteld en deze zijn verbonden volgens hoe het in de handleiding staat. Daar zit het probleem dus niet denk ik...
                            Hoe moet ik zo een mapping inladen ? En eerst en vooral een goede vinden ?

Bedankt

Comment

iCON MidiPort koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Dit is de midi-kabel die ik er bij heb besteld. Op aanraden hier op het forum...

Comment

Working...
                              X