Announcement

Collapse
No announcement yet.

VMS4 of Mixtrack pro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VMS4 of Mixtrack pro

Hallo, na jaren oefenen op pc met keybindings e.d.(heb virtual dj 7 aangeschaft) + op dj sets van vrienden, wil ik graag ook zelf een controller kopen. Ik twijfel tussen de Mixtrack Pro en de VMS4 van American Audio. Als ik het goed begrijp is mixtrack een perfecte controller voor beginners net als de vms4 die iets meer hardwareproblemen heeft.

Vergelijking: Mixtrack:

+ Scratchen
    + Geluidskaart (kwaliteit weet ik niet?)

VMS4:
    + 4 Channel via mappings
    + Veeel knoppen dus veel mogelijkheden
    - Ruis op de geluidskaart? (gezien op reviews..)
    - 1/4 seconde vertraging op crossfader? Cutting nog mogelijk?

Op de 100 euro verschil kijk ik niet. Ik wil graag op fuiven kunnen draaien en ga ook een active speaker van +- 100 euro kopen voor kleine feestjes. Hoe zit het met de geluidskaart van de mixtrack?

Groetjes en bedankt, Jens

PS: Het is niet zo dat ik niet zeker ben dat ik wil dj'en. Ik wil dj'en en wil met deze gear verderwerken. Niet volgend jaar een nieuwe controller kopen.

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Ook een ideaal apparaat om mee te beginnen met als enige "nadeel" dat hij 2 kanaals is.
    Groot voordeel is wel dat je er Traktor bij krijgt.

Comment

In deze prijscategorie kun je ook nog kijken voor een Reloop Mixage. Is redelijk compact, maar heeft toch nog vrij grote jogwheels. Minpuntje is dat de pitchfaders hierdoor kleiner zijn dan normaal, net als bij de Mixtrack Pro.
      Voordeel is verder dat je vrij veel truukjes kunt uithalen in combinatie met Traktor. Als beginner zul je eerst genoeg hebben om het beatmatchen onder de knie te krijgen. hierna kun je gaan spelen met dingen als effecten, loops, samples e.d.

Comment

S2 is mij iets te duur. Beatmatchen, loopen e.d. kan ik al redelijk goed (:. Mixage ziet er ook wel goed uit maar in welke opzichten is hij dan beter dan de mixtrack pro? Vms4 ziet er ook zo leuk uit om dat hij enorm veel mogelijkheden biedt (cd-spelers aansluiten, meer ingangen...).

EDIT: Mixage uitgesloten, vraag me niet waarom, ik vind 'm niet eens mooi.

VMS4 of Mixtrack pro!
        Last edited by doctorj; Thursday-08-09-2011, 16:44.

Comment

Working...
        X