Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke DJ Midi controller?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke DJ Midi controller?

Hallo iedereen,

Ik luister de laatste tijd enorm veel dance/house muziek, en wil eigenlijk graag een DJ midi controller kopen.
    Alleen heb ik natuurlijk het probleem dat ik (nog) totaal geen verstand heb, welke goed is welke minder en wat je allemaal nodig moet hebben.

Ik heb even rondgekeken op internet.
    Wat ik eigenlijk wil is een DJ midi controller tot 300 euro, waar je met een beginner alles mee kan doen. Dan moet je vooral denken aan het aan elkaar mixen van nummers. Moet allemaal niet te ingewikkeld zijn.

Deze kwam ik al snel op het spoor:
    Hercules Mengpaneel DJ 4Set

Deze ziet er goed uit, vind ik, maar wat vinden jullie, als meer ervaren djers ervan?
    Zouden jullie mij een andere aanraden?

Maar als ik deze (Hercules Mengpaneel DJ 4Set)bijvoorbeeld koop, moet ik dan nog dingen erbij kopen? of is het stekkertjes in het stopcontact doen en dj'en maar?

Job
    Last edited by zjubie; Friday-09-09-2011, 18:45.

Owkee, welkom op dit forum...
    op dit forum geldt een soort censuur, je mag niet linken naar andere Sound/Stage/Studio webshops. Rick zal de link wel wegvegen.

Wil je met de controller ook live gaan of is het echt alleen studiowerk?

Comment

Je mag inderdaad niet linken naar andere webshops.

Lees dit maar even door, is bijna dezelfde vraag als die jij stelt..

Comment

Sorry voor het linkje, dat wist ik niet.

Verder wil ik het gewoon gebruiken voor thuis, om een beetje te gaan dj'en.
        Mijn ogen zijn eigenlijk gelijk gevallen op die hercules, vanwege de niet te veel functies, ziet er degelijk uit, en de prijs is prima.

Kan je misschien nadelen/voordelen van deze hercules opnoemen, misschien zie ik belangrijke dingen over het hoofd.

Job

Comment

Belangrijk is dat hij een ingebouwde geluidskaart heeft. Dit maakt het voorbeluisteren makkelijker en hoef je niet een externe geluidskaart te kopen.

Comment

Okay, dat is handig om te weten!

Ik zag deze ook, een numark mixtrack pro.
            Wie heeft er ervaring met een numark of hercules midi controller?

Welke is een aanrader?

Comment

Wat zoek je in een MIDI-controller? De één vindt het heel belangrijk dat hij klein en compact is, een ander wil juist een grote controller voor het overzicht en met grote jogwheels om preciezer te kunnen werken. Iedereen heeft daar een andere mening over. ;)

Comment

Over welke Hercules gaat het hier? Ik heb namelijk ervaring met de Hercules RMX.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                  Wat zoek je in een MIDI-controller? De één vindt het heel belangrijk dat hij klein en compact is, een ander wil juist een grote controller voor het overzicht en met grote jogwheels om preciezer te kunnen werken. Iedereen heeft daar een andere mening over. ;)
                  Het hoeft niet compact te zijn, want ik wil het toch alleen voor thuis hebben. Ik ga niet dj'en om op feesten te kunnen draaien en geld te verdienen, ik wil gewoon op mijn kamer er een beetje op dj'en.
                  Lijkt me natuurlijk wel handig dat de jogwheels redelijk groot zijn, voor wat jij zei, de precisie.

Dus nog een keer voor het rijtje:
                  -MIDI-controller
                  -Voor thuisgebruik(dus hoeft neit compact te zijn)
                  -Voor een beginner(dus hoeven niet teveel knoppen op te zitten, dus overzichtelijk)
                  -Het liefst heb ik dat alles erbij zit, en dat je gewoon stekkers erin moet doen, en dj'en maar.
                  -Tussen de 200-300 euro
                  -Een Hercules DJ4Set ziet er goed uit, maar weet niet of het ook goed werkt.

Originally posted by DjRRRenetjuh View Post
                  Over welke Hercules gaat het hier? Ik heb namelijk ervaring met de Hercules RMX.
                  Over een Hercules DJ4Set

Alvast bedankt!

Comment

Is een uistekend apparaat om mee te beginnen. (persoonlijk vind ik de pitchfaders wat klein en de jogwielen maar dat is persoonlijk) Apparaat heeft een logische lay out en is stevig.

De Mixage van Reloop is een twee-decks MIDI controller met Traktor LE van Native Instruments. Deze versie, de interface edition, voert naast het controlgedeelte, ook een twee-kanaals interne geluidskaart.

Leuk apparaat, compact maar met redelijk grote jogweels.

De Omni Control is meer dan een hardware controller alleen. Numark heeft de USB/MIDI controller voorzien van een eigen geluidskaart. Deze controller gaat de strijd aan met de andere populaire controllers!

Mooi robuust apparaat van Numark, heb ik een tijdje op het oog gehad om zelf te kopen. (niet gekozen omdat ik meteen door heb gespaard voor de Traktor S4)

DJ MIDI controller geleverd met Virtual DJ software. Ideaal voor de beginnende of gevorderde DJ die zonder veel moeite de computer wil omtoveren tot een digitaal DJ systeem.

Vestax is een goed bekend staand merk. De controler zal daarom wel degelijk zijn maar de lay out.... IK wil hem daarom al niet voor niks. Ook een groot nadeel is dat hij met Virtual DJ komt. (ik persoonlijk geef de voorkeur aan Traktor)

Dit zijn zo'n beetje de beste keuzes in jou prijsklasse.

Comment

ff tussendoor;

Haha ik dacht eerst ook dat ik het gewoon thuis als hobby wilde gaan doen. Maar na een paar mixtapes op internet te zetten begonnen al meerdere mensen in mijn omgeving te vragen of ik op hun feestje wilde draaien. En nu bijna een jaar later hebben we elke maand tot nu toe 2-3 gigs staan =D

Btw, thanks baxshop voor dit forum, heeft mij tot nog toe er geholpen!

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
                        http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-g...t-details.html

Is een uistekend apparaat om mee te beginnen. (persoonlijk vind ik de pitchfaders wat klein en de jogwielen maar dat is persoonlijk) Apparaat heeft een logische lay out en is stevig.
                        @TS, Ik heb deze nu een te koop staan. Interesse? Doe me een PM!

Comment

Working...
                        X