Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vervangende Mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vervangende Mixer

Hé forumleden.

Ik heb hier een American DJ Audio Commander XDM-3633 staan.
    Helaas heeft deze op kanaal 1,2 én 3 een defect.
    Ben er inmiddels achter gekomen dat dit defect niet te herstellen is.
    Zodoende ben ik opzoek naar een vervangende mixer.
    Budget: 160
    Dit lijkt mij een geweldig ding:
    Behringer DJX750 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Heb niet veel eisen, maar wel een paar:
    - Minimaal 4 kanalen
    - Minimaal 1 microfoon ingang

En 1 ding die me gaaf lijkt als dit binnen het budget kan:
    - Effecten.

Een 2e handsmixer vind ik ook goed (:

PS. Sorry dat ik zo veel topics open,
    maar ik wil steeds meer te weten komen over licht en geluid.

Voor +/- 150 euro kun je je bijna geen buil vallen, voor de opties die je krijgt.
    Zeker in zijn prijsklasse zul je niet snel een passend alternatief kunnen vinden die dezelfde functionaliteit biedt. De één vindt dit juist helemaal geweldig, de ander gaat liever voor een mixer in een wat hogere klasse. Maar ja, dan moet je ook een behoorlijk centje opleggen. ;)

Iets als een RMX-40 DSP kost je sowieso al het dubbele.

Comment

Binnen dat budget is dat so'n beetje de enige 4 kanaals mixer. Verwacht er niet te veel van maar dat kan ook niet voor die prijs.

Comment

Hebben jullie die in de showroom staan?
        Dan kom ik binnenkort even kijken denk ik

Comment

Als je een belletje naar de klantenservice doet kunnen ze hem vast wel voor je klaarzetten:D.

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Voor +/- 150 euro kun je je bijna geen buil vallen, voor de opties die je krijgt.
            Zeker in zijn prijsklasse zul je niet snel een passend alternatief kunnen vinden die dezelfde functionaliteit biedt. De één vindt dit juist helemaal geweldig, de ander gaat liever voor een mixer in een wat hogere klasse.
            Geen gebalanceerde uitgangen, best wel brak klinkende effecten, enorme vervorming zo gauw je boven de 0dB gaat (wat soms wel eens kan gebeuren natuurlijk) en een relatief lage output (ik moet m'n crossover op +9dB draaien om er wat fatsoenlijks uit te krijgen) zouden mij al op voorhand doen beslissen niet voor deze mixer te kiezen.
            Behringer heeft hiermee een poging gedaan tot een DJM800 kloon, maar hebben op een paar punten (vooral die ontbrekende gebalanceerde outputs) de plank serieus misgeslagen.
            Bij de DX2000USB hebben ze het beter gedaan, maar over de kwaliteit durf ik niks te zeggen.

Dan ga ik liever (wanneer echt gebonden aan het genoemde budget) voor een Behringer VMX1000USB. Mixt volgens mij niet geniaal voor een DJ, maar met gebalanceerde uitgangen, een betere output en nog een USB interface wint die het wel.

De allerbeste optie is natuurlijk gewoon even doorsparen. Effecten had je niet dus ga je ook niet direct missen. Kijk dan in de richting van een JB Beat6 of, helemaal super maar 4x zo duur, een Denon X1100.
            Ook Numark en Synq hebben wat leuke mixertjes, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Comment

Behringer heeft hiermee een poging gedaan tot een DJM800
              Ik dacht altijd dat het een kloon van de djm 600 was. Want als je naar de drie mixers kijkt zie je veel meer overeenkomsten met de 600 dan met de 800.

Comment

als ik jou was, zou ik gewoon deze pakken het is een prima mixer voor het leren van mixen, je leert omgaan met je gain, EQ en de algehele basis van een standaard club-mixer,

en voor die 150€ ga je niet moeilijk doen,
                en over een tijdje als je wat verder bent, en iets meer ervaring en centjes hebt binnen gebracht kun je altijd nog upgraden,

maar voor dit geld en dan zulke specs, heb je nergens anders.
                over een tyd(onbepaald maar denk Q1 2012) komt er ook een djx900, en een hele nieuwe nox serie van behringer,

@funky,
                klopt een beetje hij lijkt op de 600, maar de djx700 was het orginele design van de djm600 die ze hebben gepikkendieft
                Last edited by JONKIE_NL; Sunday-11-09-2011, 12:26.

Comment

Ik ga waarschijnlijk voor deze.
                  Ik gebruik hem tot ik geld heb voor een DJM ofz.
                  Behalve als ie gewoon goed werkt. (:

Comment

Ik denk altijd zo, spaar gewoon door. Want als je die Behringer koopt, en toch niet alles vind, krijg je er minder voor terug.

De Reloop RMX-40 is een geweldig ding voor de prijs. Ik zou echt zeker ervoor door sparen. Ik gebruik hem 3 jaar lang, geen enkel defect. Heeft al veel te verduren gehad, maar hij werkt nog helemaal super.

Mijn tip zou zijn; spaar door!

Comment

En wat moet hij in de tussentijd doen met een mixer met 3 defecte kanalen?

Heb je persee 4 kanelen nodig op je nieuwe mixer?
                      Als je er maar 3 nodig hebt (+ 1 microfoonkanaal) kun je bijvoorbeeld denken aan de American Audio Q-D6.

Comment

Ik heb binnen een maand een nieuwe mixer nodig.
                        Ik bedoelde met 4 kanalen eigenlijk minimaal 3 geluid en 1 mic.
                        De american Audio Q-D6 zou kunnen,
                        ik ga binnenkort even kijken bij bax.
                        Want de American DJ Audio Commander DJX-3633 was mijn eerste mixer,
                        dus heb nog niet veel verstand van de andere.

Comment

Een vraagje,
                          misschien een hele stomme vraag maarja:

Ik kan toch gewoon een 2x RCA - mini jack gebruiken?
                          De mini jack doe ik dan in mijn laptop z'n geluidsuitgang?

Comment

ja, dat kan.

Comment

Originally posted by DJ eMPiii View Post
                              ja, dat kan.
                              Ok, bedankt (:

Comment

Working...
                              X