Announcement

Collapse
No announcement yet.

cdj 1000 MK3 of denon dn s3700

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cdj 1000 MK3 of denon dn s3700

Ik kreeg bericht van de shop die mijn booth aan het maken is en die zou binnen 14 dagen klaar zijn en tegen dan wil ik dus ook 2 table tops, ik heb een lichte voorkeur voor de denon dn s3700 maar ook de cdj 1000 MK3 staat nu op mijn lijstje en daar ik geen ervaring heb met table tops vraag ik eens jullie mening.

De denon 3700 zou ik nieuw kopen (waarschijnlijk bij bax als we een probleem kunnen oplossen)
    De cdj 1000 mk3 tweedehands en daarvoor moet ik naar rotterdam, heen en terug 500km rijden, maar ik weet er 2 staan voor 1200 euro. en 2 voor 1300 euro.

Ik zou absoluut voor de Denon gaan, maar mijn mening is wel wat gekleurd aangezien al mijn dj equipment van Denon is.

Maar goed, ook door het te beargumenteren kom je natuurlijk op de Denon uit. Deze kan immers niet alleen cd's afspelen, maar ook MP3's vanaf USB em dienen als MIDI controller. De CDJ 1000 kan alleen cd's afspelen.

Daarnaast is de CDJ 1000 een uitlopend model, dus als je het zou overwegen in verband met verhuurbaarheid en restwaarde kun je dat ook wel vergeten.

De enige reden die ik zou kunnen bedenken om voor de CDJ 1000 te gaan is dat je kunt wennen aan de Pioneer manier van werken, voor als je in clubs wil draaien.

Nu weet ik uit andere posts dat verhuurbaarheid en het draaien in clubs voor jou geen issue is en dat het dus puur voor eigen gebruik is. Daarom zou ik in jouw specifieke geval zeker de Denons adviseren.

Overigens zou ik ook eens kijken naar de CDJ 850 van Pioneer. Dan heb je toch Pioneer en alle functies die de Denon ook heeft, voor ongeveer dezelfde prijs.

Comment

Ik heb zo wie zo al een lichte voorkeur voor de denon omdat ik een vinyl draaier ben en de denons qua uiterlijk fel op een tt gelijkt, qua gebruiksgemak daar kan ik niets over zeggen want ik heb geen ervaring met table tops enkel met dubbele cd speler van numark.

Ik dacht dat de cdj 1000 mk3 ook usb kon afspelen dus niet, dan schrap ik hem van mijn lijstje want usb is een optie evenals cd.
      De cdj 850 kan dat dus wel maar is toch al een ouder toestel al zal ik eens wat filmpjes zoeken over de cdj 850, mischien is dit nog een optie.

Wat de kwaliteit en gebruiksgemak is van de denon dn s3700 zou ik graag eens weten, maar ik denk dat ik moeilijk iemand zal vinden die met dit toestel werkt, want ze liggen niet goed in de markt heb ik de indruk.

Ik zit er sterk aan te denken om terug wat kleine feestjes te gaan verzorgen ( max 300 man) daar heb ik enkel nog 2 goede table tops voor nodig en een nieuwe geluidset, mijn vibe 15 mk2 kunnen dat waarschijnlijk niet aan (het budget ligt al klaar 7000 euro voor table tops, speakers en een versterker)
      Last edited by Mol; Monday-12-09-2011, 22:51.

Comment

De cdj 850 kan dat dus wel maar is toch al een ouder toestel al zal ik eens wat filmpjes zoeken over de cdj 850, mischien is dit nog een optie.
        Dat valt reuze mee hoor. ;) De CDJ-850 is de gedigitaliseerde opvolger van de CDJ-800. De CDJ-800 was op zijn beurt een iets lager geschaald instapmodel voor mensen die geen budget hadden voor CDJ-1000's.

Comment

Wat is je budget voor tabletops? Anders zijn de cdj 900's misschien wel wat, die zijn toch weer iets beter als de 850's.

Comment

Ze zien er niet verkeerd uit wat betreft functies, jammer dat ze niet in het zwart zijn maar dit is een kleinigheid, wat telt zijn de functies en het gebruiksgemak, het zal dus de denon zijn of de cdj 850.

Bedankt

Comment

De CDJ 850's zijn inderdaad juist vrij nieuwe modellen. Jij was waarschijnlijk in de war met de CDJ 800. De CDJ 900 kan natuurlijk ook, maar die zijn toch weer fors duurder.

De kwaliteit van Denon is over het algemeen ook uitstekend, het gebruiksgemak is vaak wat minder aangezien Denon graag erg veel features in haar apparatuur stopt. Als je er alleen zelf mee werkt is dat echter geen probleem, daar wen je snel genoeg aan.

PS kijk even op aboutdj.nl, daar vind je een uitgebreide review van de DN-S3700.
              Last edited by Geluid-en-licht.com; Tuesday-13-09-2011, 23:09.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                Wat is je budget voor tabletops? Anders zijn de cdj 900's misschien wel wat, die zijn toch weer iets beter als de 850's.
                Ik heb een buget klaar liggen van 7000 euro maar daarvan wil ik nog speakers kopen (tops en subs) en waarschijnlijk een nieuwe versterker, voor de table tops reken ik op 2000 euro.

Comment

Als je dan €300 meer uitgeeft heb je een setje 900's en ik denk dat het de meerprijs tegen over de 850's zeker waard is. De cdj 900 heft namelijk weer wat extra functies (zoals link) die de 850 niet hebben.

Comment

Working...
                  X