Announcement

Collapse
No announcement yet.

VMS4 ook als geluidskaart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VMS4 ook als geluidskaart

Hallo,

Ik heb sinds gister de AA VMS4 binnen, en hij werkt geweldig :D

Alleen ik zit met een klein probleempje en dat heeft te maken met de instellingen denk ik.

Ik wil de VMS4 ook als stand-alone geluidskaart gebruiken. Dus als ik mijn speakers in de vms4 plug wil ik bijvoorbeeld ook youtube kunnen luisteren, nu hoor ik alleen geluid als ik met VDJ draai :S Ik heb het met mijn vorige controller weten te verhelpen maar ik weet niet meer hoe. Kan iemand mij helpen?

Groeten Luuk

Zul je in de hoofdinstellingen van je OS (windows?) moeten veranderen door je VMS4 als default aan te vinken. Is afhankelijk van welke versie je hebt hoe je daar precies bij komt.

Comment

Ik heb W7, als ik hem als standaard afspeel apparaat instel hoor ik nog steeds niks :S

Comment

Oja, en er staan 3 opties; Luidsprekers, Realtek digital output (waar de groene balkjes komen als ik bv. WMP aan heb staan, maar als ik dat instel hoor ik nog steeds niks) en de VMS4..

Comment

Dan moet je de VMS4 selecteren en als default instellen. ;)

Comment

Dat heb ik nu, (bij mij staat; Als standaard instellen) maar nu zie ik helemaal geen groene balkjes meer :S

Kan realtek software misschien nog een soort stoor zender zijn?

Comment

Zou mogelijk zijn, kijk daar eens in, kun je daar iets instellen?

Comment

Alleen Digital Output met wat equalizers en Standaard formaat..

Zal ik het gewoon verwijderen en kijken wat er dan gebeurd?

Vroeger gebruikte ik het alleen omdat ik toen mijn speakers nog daadwerkelijk in mijn pc geluidskaart deed..

Comment

Ik weet niet wat er gebeurt als je dat stukje software verwijdert. ;)

Comment

Ik probeer het gewoon, wat zou het?:P en anders download ik hem wel weer ergens vandaan hoop ik :D

Comment

Ik heb het dus gedaan, maar veranderd niets... :( De groene balkjes daarentegen zijn wel terug :D

Edit: Als ik luidsprekers testen doe, hoor ik ze gewoon allemaal (5.1 setup) maar alleen met programma's en dus ook yt hoor ik het niet, terwijl VDJ het dan weer wel doet... allemaal best wel ingewikkeld..

Edit 2: Zou het misschien een instelling op mijn VMS zelf zijn?

Ik weet er nog niet zoveel over aangezien ik hem net nieuw heb na een overstap van de Numark total control. Das dus wel even andere koek :D
                      Last edited by DJXperienZ; Wednesday-14-09-2011, 14:10.

Comment

Met zulk soort grapjes (iets ''verbeteren'' dat niet per se nodig is) heb ik heel slechte ervaringen. Het kost wat moeite, je verwijdert dingen die niet verwijderd moeten worden, en je bent zo uuuuuuuren bezig om weer in de oorspronkelijke staat verkerende te zullen worden. Nee, ik zou het lekker zo laten. Het werkt toch?

Comment

Nee dat is dus het probleem. Het moet toch mogelijk zijn om de VMS4 als geluidskaart te gebruiken zonder dj software? Want ik heb namelijk geen zijn om telkens mijn kabels weer om te wisselen. Met de DJ i/o die ik eerst had werkte het eerst ook niet, maar uiteindelijk na wat rotzooien was het me gelukt om gewoon de DJ i/o te gebruiken..

Comment

Nu zit ik nog met een ander probleem..

Het mappen zodat alles werkt op VDJ 7 PRO..
                            Ik ben niet bekend met mappen maar heb al wel de crossfader laten werken (jeej :D).

Maar ipc. werkt alles alleen wil ik de faders van links naar rechts van deck 1 tot 4 hebben. nu staan ze door elkaar en dat vind ik een beetje onhandig werken. Ook moet ik een andere audiosetting hebben zodat ik kan voorluisteren..

Kan iemand mij helpen?

Comment

Wat je kan doen is het een gewone geluidskabel laten lopen via je geluidskaart van je laptop naar bijvoorbeeld kanaal 1 op de VMS 4. Dan kan je via de VMS 4 alles regelen.

Ik heb het vanavond ook gedaan. Virtual DJ op kanaal 2 en 3 en de computer zelf (kan youtube zijn) op kanaal 1. Virtual DJ dus via USB (kies ASIO bij VDJ) en muziek buiten VDJ om via de geluidskabel op kanaal 1.

Het mappen zou vanzelf moeten gebeuren? Gebeurde bij mij standaard in ieder geval. Heb je de drivers geïnstalleerd?

Comment

Working...
                              X