Announcement

Collapse
No announcement yet.

VMS4 ook als geluidskaart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat met die kabel moet ik dan maar ff proberen (das een line kabel zeker?)

En wat het mappen betreft, met de versie die erbij zit werken er maar 2 decks ipv 4 dus heb ik de proef versie van pro. maar hier staan wat dingen door elkaar zoals de faders, die wil ik gewoon netjes van links naar rechts laten lopen en dan 1 t/m 4. voor de rest is het voor mij ook nog een beetje uitvinden van de verschillende opties enzo want ik heb nog nooit met zo'n vrij uitgebreide techniek gewerkt ;)

Comment

Originally posted by DJXperienZ View Post
      Dat met die kabel moet ik dan maar ff proberen (das een line kabel zeker?)
      Ja, een gewone geluidskabel, minijack naar tulp. Vergeet niet dat kanaal naar analoog te zetten ipv USB op de VMS4

En wat het mappen betreft, met de versie die erbij zit werken er maar 2 decks ipv 4 dus heb ik de proef versie van pro. maar hier staan wat dingen door elkaar zoals de faders, die wil ik gewoon netjes van links naar rechts laten lopen en dan 1 t/m 4. voor de rest is het voor mij ook nog een beetje uitvinden van de verschillende opties enzo want ik heb nog nooit met zo'n vrij uitgebreide techniek gewerkt ;)
      Heb je hiervoor de 8out mode geselecteerd op de VMS4? zie ook http://www.virtualdj.com/homepage/dj...tup_Guide.html

Comment

Oke dan moet ik binnekort maar even zo'n kabel kopen denk ik.

En dat het ik geprobeerd maar dan staat het dus niet precies zoals ik het het liefst zou willen.. het kan wel natuurlijk maar ik zou het liever gewoon van links naar rechts zien..

Comment

Heey, ik heb even zitten rondzoeken en is het deze kabel?:
          Procab CAB711 Basic koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Maar ik vraag me dan af, als die jack in mijn pc gaat, waar gaan mijn pc speakers dan in?

Comment

vanaf nu lift ik even mee, want ik weet ook niet waar ik mijn computer speakers moet aansluiten op mijn mixer.

@DJXperienZ
            Jou computer speakers hebben toch ook een minijack die dan in je pc gaat?
            Als je de hoofdtelefoon ingang niet nodig hebt kan je het daaruit laten lopen,
            maar dat vind ikzelf een beetje onhandig

Comment

ja precies ik ook :P

5.1 logitech setje..

Comment

ik heb hier ook een 5.1 set, maar die is gewoon van de dvd speler waar 2x tulp in kan. volgensmij zou het in mijn geval zo moeten: die kabel waar jullie het net over hadden (3.5mm jack naar 2x tulp) van je pc naar je vms4, dan vanuit je vms4 een kabel naar mijn dvd speler (2x tulp naar 2x tulp). ik weet niet of je gewoon een 3.5mm jack aansluiting aan je 5.1 setje hebt, maar dan is volgensmij alleen die 2x tulp naar 2x tulp kabel wat ander, zowiets?

Comment

Maar ik heb geen dvd speler hier op mijn kamer :P en hoe zou die dan het geluid moeten regelen, jij hebt zeker het geluid van je pc/tv naar dvd speler, die het vervolgens weer doorstuurt naar je controller?

Maar waar het me eigenlijk om gaat is geluid via mijn vms4 ook voor youtube, windows media player etc. dat gaat nu niet... wel via VDJ met ADJ Asio drivers, maar die kan ik niet instellen op mijn pc, wel in VDJ dus..

Comment

Stel kanaal 1 en 2 in als de 'draaitafels' van VDJ.
                    Dan heb je kanaal 3 en 4 over, die hebben waarschijnlijk gewoon 2x rca line in.
                    Dan koop je een kabel met mini jack (3.5 mm) naar 2x rca.
                    De 2x rca achterin je vms4 kanaal 3/4 en de mini jack n je geluidsuitgang van je computer.
                    Dan plug je je 5.1 set via de kabel die hierboven is aangegeven aan in je vms4 de master output.
                    Dan doe je de fader van kanaa 3/4 open. (ligt eraan op welke je computer zit aangesloten)
                    En bam, geluid heb je.

2 opmerkingen:
                    - geen idee van je die mini jack female - 2x rca male kan kopen,,,
                    - kanalen moet je natuurlijk zelf bepalen. Als jij VDJ op kanaal 1 en 4 wil kan dat ook natuurlijk.
                    Zon heb je alles aangesloten

Comment

Ik ik zal het is proberen, ik leen wel ergens wat kabels om het te testen, thx for the rely :D

Comment

Ik ik zal het is proberen, ik leen wel ergens wat kabels om het te testen, thx for the rely :D
                        Vraag me alleen af of iemand die mini jack female - 2x rca heeft

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
                          Vraag me alleen af of iemand die mini jack female - 2x rca heeft
                          kabels zijn er in elke soorten en maten...

ik heb de kabel zoals hier boven beschreven ook een aantal,

als je ze niet op bax kan vinden. kan ik je wel een linkje PMen,
                          van een concurent die liever niet word vermeld omdat ze toevallig ook ledparren verkopen en zo.....

en het probleem van de vms is puur ff kijken bij Audio devices in je config, en ff als standaard selecteren

mocht dit niet kunnen, kan je proberen andere drivers te vinden via google,
                          vaak zijn er wel wat NERD's die zelf een driver je schrijven.....

zo heb ik laatst nog een driver via via verkregen voor een oude matrix printer...

Comment

Maar ik heb geen dvd speler hier op mijn kamer :P en hoe zou die dan het geluid moeten regelen, jij hebt zeker het geluid van je pc/tv naar dvd speler, die het vervolgens weer doorstuurt naar je controller?

Maar waar het me eigenlijk om gaat is geluid via mijn vms4 ook voor youtube, windows media player etc. dat gaat nu niet... wel via VDJ met ADJ Asio drivers, maar die kan ik niet instellen op mijn pc, wel in VDJ dus..
                            ik snap dat je geen dvd speler hebt maar alleen die 5.1 set, daarom staat er ook een foto van die kabel bij, om van je vms4 naar je setje te gaan ;)
                            het geluid regel je dan gewoon in windows, ik vrees dat je je vms4 dan altijd moet laten aanstaan, maar dat lijkt me geen enorm probleem.
                            ik snap dat je het gewoon voor youtube enzo wil gebruiken, misschien moet je rechtermuisknop op dat geluidsteken van windows (rechts onderin) en dan afspeelapparaten, en dan daar iets veranderd?
                            veel geluk!

Comment

Oh ok, ik moet dan echt ff zo'n kabel ergens zien te krijgen, lijkt me niet al te moeilijk.
                              Maar ik wil er ook weer niet eentje kopen en dan weer 7 euro verzendkosten weetje wel.

Maar komt goed ;)

Comment

die zelfde kabel maar dan met 3.5mm male ipv female heb ik gewoon bij de media markt gekocht, 10 meter voor 10 euro.

Comment

Working...
                                X