Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer CDj350 inwisselen voor MIDI

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer CDj350 inwisselen voor MIDI

Hoi,

Ik sinds een paar maanden eigenaar van een complete set CDJ350 en MDJ350. Ik draaide vanaf het begin eigenlijk al met MIDI en Traktor en dat beviel me prima.
    Na een poos vond ik de mogelijkheden te min en kocht er een X1 bij om zo beter met de effecten te klooien. Nu merk ik eigenlijk dat ik de cdj350 spelers helemaal niet meer gebruik en eigenlijk alleen nog dienst doet als geluidskaart

Ik start nummers van de X1, zoek er mee in Traktor en doe vanaf de X1 ook de effecten. Ik gebruik de MDJ350 alleen nog voor het volume en thats it!

Nu vraag ik me af, kan ik niet beter de hele set overboord zetten en iets anders er voor kopen? Tis een beetje zonde denk ik om alleen de cd spelers te gebruiken als geluidskaart en de mixer als volume control

Kan ik bv alleen een Allen Heath Xone92 kopen, daarbij mn X1 gebruiken en alles aansluiten op mn laptop en thats it?

CD Spelers gebruik ik niet om mn nummers te mixen aangezien ik dat met X1 doe...

Ik hoor graag jullie reactie

Gr Rene

Als je meer in het digitaal en dus met de computer gaat werken is de xone volgens mij een goede keus, en dan kan je bijv.met een tweede x1 effecten besturen en met degene die je nu hebt alleen samples starten. Want je hebt dan wel op eens een mixer met 4 kanalen en dus meer samples per controller. heb je een idee hoe je dit wilt gaan aanpakken? :)

Comment

Ik denk dat hier maar 1 echte aanrader is. De s4. Eventueel een s2 maar dan zou ik met oog op de toekomst een s4 kopen. Hiermee kun je traktor optimaal bedienen.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        Ik denk dat hier maar 1 echte aanrader is. De s4. Eventueel een s2 maar dan zou ik met oog op de toekomst een s4 kopen. Hiermee kun je traktor optimaal bedienen.
        Als eigenaar van de S4 kan ik me hier aleen maar bij aansluiten!
        Ik denk zelfs dat je je X1 mee kan verkopen als je de S4 zou kopen.

Ik denk als je een bundel maakt van de 350 set incl de X1 dat je daar nog best een mooi prijsje voor kan vangen en weinig bij hoeft vte leggen voor de S4.

Comment

Working...
        X