Announcement

Collapse
No announcement yet.

Midi controller met cd spelers uitbereiden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Midi controller met cd spelers uitbereiden

Hallo,

Ik wil graag mijn cd spelers(2xPioneer CDJ 400) aan mijn midi-controller(Hercules RMX) koppelen en dan vanuit mijn RMX naar mijn actieve boxen.

Is het mogelijk om mijn cd spelers aan mijn RMX te koppelen? want dan zou ik volgens mij een 4 kanaals midi-controller moeten hebben terwijl mijn RMX maar 2 kanalen heeft.

Als het niet kan, volle welke midi controller zou ik dan de RMX te kunnen vervangen? Het zou ook fijn zijn om zonder pc te kunnen werken.

Comment

Voor zover ik op foto's kan zien kun je je CDJ's gewoon op je RMX aansluiten, maar dan moet je wel steeds switchen van bron.

Je zal echter je CDJ's ook met een USB kabel op je computer moeten aansluiten om deze als MIDI controller te kunnen gebruiken.

Als je een compleet all-in-one systeem wilt is de Numark Mixdeck een erg leuk apparaat. Dit is een MIDI controller, maar daar kun je ook cd's, USB sticks, externe HD's en zelfs een iPod in stoppen.

Maar ja, om nou van Pioneer over te stappen naar Numark...

Comment

Persoonlijk zou ik er een leuke mixer tussen zetten die met MIDI of USB overweg kan.

Een Reloop IQ2 zou een leuke match zijn, is een aardig compact mixertje maar heeft wel een ingebouwde MIDI-functie en (dubbel uitgevoerde) audio-interface.

Comment

Oke, maar hij moet ook verhuurbestendig zijn. Dus tegen een stootje kunnen.

En wil echt het midi controller idee hebben dus geen mixer het liefste.

Die mixdeck is een mooi systeem heb hem laatst al ergens gezien en getest. Alleen de prijs valt zo tegen.

Wat ik er max. Voor uit wil trekken €500 - €600.

Maar wat kan een denon MC6000 bijvoorbeeld? Voldoet hij niet aan mijn eisen? Want heb namelijk al mijn de helft van mijn apparatuur van Denon.

Comment

De MC6000 zou een perfect apparaat zijn als je je CDJ-400's puur voor CD en USB wilt gaan gebruiken. Je kunt je CDJ's immers eenvoudig aan de MC6000 koppelen omdat hij een vierkanaals analoge mixer-interface heeft.

We hebben overigens nog een B-stock model staan zie ik.

Comment

Oke, mooi.Want dat leek me ook al een mooie midi.

Wat is er b-stock aan? Wat is de prijs?

Edit: heb het al gezocht!
              Last edited by DjRRRenetjuh; Saturday-17-09-2011, 09:58.

Comment

B-stock is 9 van de 10 keer dat een klant hem bestelt, even uittest en vervolgens terugstuurt. De verpakking raakt hier soms ietsjes bij beschadigd en dan kunnen wij het niet maken om hem als nieuw te verkopen.

Plus, als je hem dit weekend bestelt kun je er nog 5% korting op krijgen ook... zie Twitter/facebook. :)

Comment

Oke, maar dan is hij nog al prijzig! voor een paar tientjes meer heb ik een splinternieuwe bij jullie.

Comment

Dat is de keus die je zelf maakt. ;)

Comment

Ja, gelukkig wel! Haha.

Comment

Working...
                      X