Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onbekend in DJ spul, easy question

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Onbekend in DJ spul, easy question

Hallo allemaal!
    ik wou eigenlijk wel wat experimenteren met dj etc.
    nu had ik al van andere forums info gehad over wat een leuke set-up zou kunnen zijn maar dit werd me toch wat te prijzig.
    nu zocht ik eigenlijk iets wat ik via usb aan mn laptop kan connecten waar eigenlijk alles aan zit.
    dus een mengpaneel + 2 cd spelers (mp3) in 1 pakketje
    nu weet ik dat dit over het algemeen mindere apparatuur is dan los maar de prijs is ook veel lager.
    Nu weet ik echter niet waar ik naar moet kijken als ik op bax-shop aan het zoeken ben.
    is er iemand die iets leuks kan aanraden, of zelf zo'n setje heeft?
    het spelen met de set zou alleen voor huisgebruik zijn en hoeft absoluut geen mega versterkers te bevatten om een disco te vullen.

Klink dat je op zoek bent naar een MIDI Controler.
    Welke prijsklasse had je in je hoofd.

Comment

ik kom maar met een niet al te duur idee!!. (het is maar een idee,tje).

Twee NDX200 CD spelers, een iM1 mixer, een hoofdtelefoon en alle benodigde kabels. Met deze CD DJ in a box set van Numark kunt u direct aan de slag!

en als boxen zal ik voor deze gaan.

Behringer B208D koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

en dan nog virtual dj

weet niet welke versie ik je zal aanbevelen.

dan heb je een complete draaitafel plus twee speakers.

Comment

Waarom zou je virtual dj bij die set kopen?

Comment

idd, want de ndx200 is niet eens een mp3 speler,
          en al helemaal geen midi, dus aan software hebje vrijweinig,

ten eertste wat is je budget,
          zo dat we kunnen kijken wat er binnen je budget past en mooi aansluit bij je wensen

Comment

Ik zou dan voor midi gaan. Of wil je perse cd spelers?

Comment

Originally posted by donkey kong View Post
              ik kom maar met een niet al te duur idee!!. (het is maar een idee,tje).

Twee NDX200 CD spelers, een iM1 mixer, een hoofdtelefoon en alle benodigde kabels. Met deze CD DJ in a box set van Numark kunt u direct aan de slag!
              Is toch nog 400 euro misschien is dat wel te veel, zolang hij geen budget noemt is hier niets zinnigs over te zeggen

en als boxen zal ik voor deze gaan.

Behringer B208D koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage
              Heb je wel gelezen wat hij schrijft???
              Het is voor thuisgebruik. Zegt de term "Overkill" je misschien iets?
              Dit zou ik dus nooit adviseren of aanraden. Kijk dan tenminste bij de monitoren.

en dan nog virtual dj

weet niet welke versie ik je zal aanbevelen.
              Geen enkele, als hij echt met de pc wil gaan draaien, Traktor. Virtual DJ is 3 keer niks. ZEKER de lite edition.

Zoals ik in mijn eerste post al aangaf lijkt mij MIDI de beste keuze.

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
                ..., Traktor. Virtual DJ is 3 keer niks.
                Dat is dan toch echt jouw persoonlijke mening, ik draai al jaren professioneel met Virtual dj en ben daar zeer tevreden over. Ik heb echter geen ervaring met Traktor (ik heb hier inmiddels al wel 3 LE versies liggen, toch maar eens een keer installeren ;))

Voor de topicstarter zou ik de Numark Mixdeck adviseren, daar kun je werkelijk alles mee (CD, MP3, USB, MIDI, Ipod). Maar goed, die kost dan ook 799,00. Ik weet echter niet wat je budget is en 799 is voor dj apparatuur niet extreem duur.
                Last edited by Geluid-en-licht.com; Monday-26-09-2011, 11:05.

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                  Dat is dan toch echt jouw persoonlijke mening, ik draai al jaren professioneel met Virtual dj en ben daar zeer tevreden over.
                  OK ik had er misschien "ik vind" voor moeten zetten.

Comment

Bij deze alsnog ;)

Het zal er ook aan liggen waar je het voor gebruikt. Voor zover ik op videos kan zien kun je met Traktor leuke effecten bereiken met de looprecorder en sampler, maar dat is vooral leuk als je in clubs draait en echt creatieve dingen wilt doen.

Draai je vooral op bruiloften en partijen lijkt Virtual dj me minstens net zo geschikt. Traktor is overigens wel een stukje goedkoper.

Comment

nu zat ik wat rond te nezuen en kwam op deze terecht:
                      ION Discover DJ PRO
                      150 euro incl software en kan ipod op aansluiten.
                      dit is toch wel het basismodelletje wat ik zoek.
                      iemand tips/ervaringen met dit spul of aanradingen.
                      zoals verder in de thread al voorbeelden stonden van circa 350 euro is deze toch wel heel wat goedkoper.

Comment

Een hercules RMX(midi-controller) is ook een leuk ding om mee te beginnen, kost nieuw zo'n 235,-.

Comment

Virtual DJ LE is niet geweldig naar mijn mening en ik vind de pitchfaders VEEEEL the kort op de ION.
                          RMX is zo veel meer apparaat voor maar 85 euro meer.

ALs je perse iets met een ipod wil:
                          De iDJ3 van Numark is een MIDI controller, speciaal gemaakt voor de DJ die ook over een iPod beschikt. U kunt met uw iPod of iPhone uw muziek afspelen, maar ook ernaartoe opnemen!

Nog steeds korte pitchfaders maar een heel wat beter merk.

Verder adviseer ik je om goed info aan te vragen want er staat me iets bij dat tempo regelen van ipod tracks niet kan en dat maakt het hele apparaat nutteloos naar mijn mening. (maar vraag dit even na voor je hem koopt ik weet dit niet 100% zeker)

Comment

Je zou ook eventueel iets 2dehands kunnen kopen. Dan krijg je wel wat betere spullen voor hetzelfde geld.

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
                              Virtual DJ LE is niet geweldig naar mijn mening en ik vind de pitchfaders VEEEEL the kort op de ION.
                              RMX is zo veel meer apparaat voor maar 85 euro meer.

ALs je perse iets met een ipod wil
                              het was meer dat dit een all in 1 setje was voor een goedkoop prijsje.
                              Ik zal even naar die RMX kijken en op marktplaats kijken voor setjes.
                              Zijn er nog tips waar ik rekening moet houden als ik 2e hands spul koop??
                              voor de duidelijkheid, ik heb echt 0 ervaring met dj en als je zegt pitchfaders heb ik geen idee waar je het over hebt (woord gegoogeld :))

Comment

Working...
                              X