Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive in beginnen, welke aparatuur?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zou ze lekker op de grond houden, aangezien je wilt doorsparen voor betere speakers, loze investering lijkt me. Maargoed, dat is uiteraard geheel je eigen keus.
    In jouw geval zijn er denk ik 2 opties.
    Zelfde merk als speakers, maar iets duurder: http://www.bax-shop.nl/luidspreker-s...t-details.html

Goedkoopste alternatief: http://www.bax-shop.nl/luidspreker-s...t-details.html

Comment

Originally posted by dlo View Post
      Ik geloof niet dat je voor deze speakers statieven aan hoeft te schaffen, dan zijn statieven relatief duur. Beter zet je ze op een tafeltje of zo. Desnoods gewoon op de grond, geloof dat je dan ook nog wel 25/30 man redt. Hangt af van de ruimte.
      statieven zijn altijd een aanrader,
      zowiisoow omdat je anders al je muziek tegen de enkels van je gasten aan knalt,

verder zou ik je nooooooooit een 8" speaker aan bevelen mede omdat je dan totaal geen laag hebt(bass) en omdat je bereik vooral in het hoog en midden zal liggen.
      je kan er wel 30 man mee aan, maar verwacht geen disco, het zal eerder een leuke hifi set zijn die ergens loopt te suizen,

Comment

Statieven heb je toch met je nieuwe speakers ook wat aan? Lijkt mij dus geen onnodige uitgave!
        Verder melvin, denk nog eens na over m'n aanbod ;)

Comment

Bedankt ik zou er nog eens over nadenken

Comment

Maar heeft iemand tips voor een latere licht set?

Comment

Begin met basis licht, dus een setje (4 stuks + statief) van ledparren of gewone parren op een T4.

MC8 is overigens ook niet echt dat je zegt wauw wat een geluid.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                Begin met basis licht, dus een setje (4 stuks + statief) van ledparren of gewone parren op een T4.

MC8 is overigens ook niet echt dat je zegt wauw wat een geluid.
                Nou ik vind de mc8tjes leuk om even mee te beginnen daarna komen waarschijnlijk de eurolive B212D en bedankt voor de info

Comment

Met niet veel budget zou ik 4x led par kopen, dat is toch de basis en later kan je uitbreiden met andere effecten zoals een mushroom enz...

Waarom niet de dap audio mc12 kopen inplaats van de mc8, een 12 inch woofer zal toch wat bass geven, al zal het nog niet veel zijn, de mc 12 kosten rond de 80 euro/stuk dus dat valt best mee, zet ze op een statief en je hebt een redelijk setje, maar er zijn mischien nog andere speakers in dezelfde prijsklasse die beter resultaat geven, daar kan Rick dan best op antwoorden denk ik.

mc8 en 30 man, ik heb mijn twijels hierbij.

Comment

Nou dus hier de vraag @Rick zijn er andere boksen rond de prijsklassen van 0 tot 55 per stuk die beter spresteren dan de mc8?
                    Last edited by DJMelvin; Monday-26-09-2011, 18:30.

Comment

Ik heb even gekeken op de webshop en ben er uit wat ik in het begin ga halen hier komtie

DAP 10 meter speakerkabel (2x1,5mm2) 2x dus 26,00
                      DAP MC-8 luidsprekercabine 2x dus 90,00
                      Samson LS2 set van 2 luidsprekerstatieven 1x dus 34,00
                      Showtec LED Par 56 kort zwart 2x dus 78,00
                      American DJ LTS 6 lichtstatief 1x dus 32,50
                      Eurolite N-19 700 Watt rookmachine + rookvloeistof 1x dus 33,45
                      En nog een skytec pro 240 bij een andere shop 1x dus 70,00

In totaal ongeveer 365,00 euro eerst de boksen, versterker en de statieven voor luidspreker daarna de rest in 1 koop

Comment

en waar mee gaje nu draaien?
                        of heb je al een set(heb ik dan ff over heen gelezen)

Comment

Ik begin met het draaien via mijn laptop en later misschien nog een digital controller erbij

Comment

Ikzelf zou je aanbevelen er gelijk een midi controller bij te doen. En dan dus eventueel iets meer te betalen of natuurlijk iets anders (onbelangrijks) weg te laten en dat eventueel later te kopen.

Comment

MC-8 is leuk voor een zuipkeet of garage-feestje, maar meer zou ik er niet mee durven doen. Blijft een budgetkastje in een budgetsegment.

Je zou kunnen kijken naar de Omnitronic DX-2222. Biedt meer voor je geld en klinkt voor het geld niet onaardig. Maar nogmaals, het blijft een budget-budgetkastje. Verwacht geen wonderen.
                              Hang er een Skytec SPL-1000EQ aan en je hebt een héél goedkoop systeem waar best wat geluid uit komt.

Comment

Dat is voor mij net iets te duur :S
                                Maarja ik wil ook met de mc8 niet meer dan 25 mensen aankunnen.
                                Dus ik vind het een leuk setje om mee te beginnen.
                                Daarna komen de behringer b212d 2x eraan

Comment

Working...
                                X