Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke dj gear moet ik aanschaffen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke dj gear moet ik aanschaffen?

Hey, Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar dj gear. Ik heb nu dus ook al besloten dat ik CD wil gaan draaien. Nu had ik alleen nog een paar vragen: Wat is een goed starters pakket dat ik in de toekomst makkelijk kan uitbreiden. Mijn budget: tot 2000 euro,: luidspreker ( met de eventuele vereiste versterker), koptelefoon, mengpaneel, draaitafels ik wil best 2e hands kopen als ik dan nog mooier spul kan kopen?? Verder vroeg ik mij af of het aan te raden is om eerst een dj cursus te nemen. En laatste vraag: waar halen jullie '' de nieuwste muziek vandaan? '' zeg maar je inspiratietracks om te draaien. Ik luister nu Slam Fm clubbin > iedere week andere live sets. Deze neem ik dan ook op. Is er nog een beter radio programma ofso om nieuwe muziek van te horen of is slamfm clubbin ok?

Ik kijk graag naar het youtube channel van Spinnin' Records of van bepaalde artiesten die ik erg goed vind. Voor de rest gebruik ik nog een site erg veel, maar aangezien hier alleen verwezen mag worden naar legale/betaalde sites zal ik die hier maar niet neer zetten.

Een cursus hangt denk ik af van je budget en leeftijd. Als je jong bent kun je het waarschijnlijk niet betalen en vind je het leuk om zelf een beetje te rommelen, evt met youtube tutorials oid. Als je wat ouder bent en er geld voor hebt lijkt t mij persoonlijk wel leuk/handig.

Comment

tnx voor je reactie :) Ik ben 16, maar heb er opzich wel geld voor over, maar dat zie ik nog wel > eerst ff wachten op meer reacties

Comment

Als ik weer wat nieuwe nummers wil hebben ga ik naar: www.weekplay.nl
        Daar staat de TOP 40, de nummers die erin komen.
        En als je naar www.weekplay.nl gaat, staat er op die pagina nieuwe nummers van artiesten.

Deze nummers zou je dan even moeten zoeken bij iTunes of een andere manier.
        En dan kan je deze kopen.

Ik luister natuurlijk ook wel eens naar de radio, en slam fm clubbin.
        Daar kom je ook veel nummers te horen.

Comment

k tnx! :) en wie o wie helpt me met dj gear zoeken>

Comment

Ik heb onlangs een booth verkocht met alle apparatuur erin die 3 maanden oud was voor 500 euro (meubel, versterker 2x 300 watt, boxen, dubbele cd speler, mengpaneel) daar ben jij nu niets mee, maar ik wil maar zeggen dat je mischien eens 2de hands moet zoeken, er zijn soms wel leuke koopjes te doen, want nieuw kom je niet ver met 2000 euro als je wat deftig spul wil.

dj cursus zou ik niet doen, dat is geld wegsmijten en dit kan je dan weer in je gear steken, dj leer je best je eigen aan door veel te oefenen en vragen te stellen op forums.

Comment

Hoeveel mensen wil je minimaal aankunnen?
              Wat zijn je voorkeuren?
              Als het voor drive-in is, wil je ook flightcases? (zal niet in je budget passen)

Comment

nah flightcases niet nodig ik wil eerst ff half jaartje in de kelder en daarna kijk ik wel weer verder ;) , dus als je nog apperatuur suggesties hebt?

Comment

Hoe groot is die kelder?
                  Als je voor niet te veel geld wil knallen kan je best voor een setje berhinger b212d gaan.
                  Bij elkaar ongeveer 500 euro met kabels en statieven,
                  Heb je Nog een mooie 1500 euro over voor een leuk dj setje.
                  Gaaf setje reloops:
                  Reloop DJ set kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

als je liever met pioneer draait kan je een setje cdj 350 nemen met djm 350,
                  Maar die zij al gauw 1500 euro.
                  Terwijl de reloops meer functies hebben.
                  Maar is je eigen keuze
                  En dan heb je nog 300 over voor een koptelefoon,
                  Maar dat is eigen keuze.
                  Last edited by DJ Lars; Monday-26-09-2011, 22:33.

Comment

Je kunt ook 2dehands kopen en dan VEEL beter. Wharfsdale boxen bijvoorbeeld en dan mooi versterkertje erbij en dan mixer met 2 cd spelers of midi controller.

Comment

Ok reloopset en die behringer boxen lijken mij wel wat, miss dat ik ik een mooi setje 2e hands kan scoren en anders via bax. Koptelefoon neem ik dan wel nieuw denk :O

Comment

Een set is meestal de keuze van iemand zelf.
                        Ga een een keertje langs bij bax.
                        Daar kan je van alles uitproberen.
                        Boxen hoeven ook niet veel vermogen te hebben voor een kelder.
                        de B212D'tjes zijn dan ook meer dan genoeg!

Comment

weet je, je kan ook spotify gebruiken voor muziek :P

Comment

Working...
                          X