Announcement

Collapse
No announcement yet.

mengpaneel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mengpaneel?

hallo,

weet iemand of bax shop een mengpaneel verkoopt van onder de 150 euro?

het mengpaneel moet 1 kanaal hebben en je moet er de tonen op kunnen veranderen, dus ik bedoel

High
    Mid
    Low

en dan van die draaiknoppen

weet iemand of bax shop zoiets verkoopt?

alvast bedankt

het heeft een beetje haast trouwens:cry:

met één kanaal?? bedoel je niet een equalizer?

Comment

Originally posted by DJ eMPiii View Post
      met één kanaal?? bedoel je niet een equalizer?
      jah, dat zou ook kunnen xD

maar dat kan ik niet vinden, ik bedoel, ik heb het graag met zulke draaiknoppen, en dat kan ik niet vinden xD

Comment

Wat wil je er eigenlijk mee doen...?

Comment

Originally posted by Ruben123 View Post
          Wat wil je er eigenlijk mee doen...?
          mijn HQ 3 kanaals DJ mixer erop aansluiten :)

Comment

Hq verkopen en een van deze kopen.

Comment

Zou je dan niet beter gewoon die HQ3 verkopen en een nieuw mengpaneel kopen waar je equalizer ingebouwd zit? Nu ga jij per kanaal een equalizer toevoegen (wat volgens mij al niet zomaar te koop zal zijn) waardoor je met een wirwar aan kabels en toestellen zult moeten werken... Echt wel onhandig hoor en zeker niet goedkoop lijkt me.

Comment

Originally posted by DidierS View Post
                Zou je dan niet beter gewoon die HQ3 verkopen en een nieuw mengpaneel kopen waar je equalizer ingebouwd zit? Nu ga jij per kanaal een equalizer toevoegen (wat volgens mij al niet zomaar te koop zal zijn) waardoor je met een wirwar aan kabels en toestellen zult moeten werken... Echt wel onhandig hoor en zeker niet goedkoop lijkt me.
                nee juist niet per kanaal

ik ga op dat ene kanaal van die equalizer mijn mengpaneel aansluiten :)

snap je wat ik eigenlijk bedoel?

MAAR

ik denk dat ik tog maar voor
                http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/gemi...t-details.html
                die ga :P

Comment

Dan kan je toch beter gewoon een nieuw mengpaneel met eq kopen. Anders zit je met allerlei randapparatuur terwijl het bij een nieuwe mixer al ingebouwd zit!

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                    Dan kan je toch beter gewoon een nieuw mengpaneel met eq kopen. Anders zit je met allerlei randapparatuur terwijl het bij een nieuwe mixer al ingebouwd zit!
                    ja, DAAROM ga ik denk ik deze kopen :D

Comment

Originally posted by YourNightmar3 View Post
                      nee juist niet per kanaal

ik ga op dat ene kanaal van die equalizer mijn mengpaneel aansluiten :)
                      Ow, je wilt dus tussen je mengpaneel en je versterker een equalizer plaatsen? Dan nog zou ik opteren voor een eq per kanaal hoor, dan kan je die tenminste gebruiken in je mix. Als het enkel de bedoeling is om de klankkleur aan te passen aan bv je luidsprekers of je kamer, dan ga je met een 3-kanaals volgens mij dan weer niet genoeg hebben en moet je met grotere (lees: duurdere) eq's gaan werken.

Comment

Originally posted by DidierS View Post
                        Ow, je wilt dus tussen je mengpaneel en je versterker een equalizer plaatsen? Dan nog zou ik opteren voor een eq per kanaal hoor, dan kan je die tenminste gebruiken in je mix. Als het enkel de bedoeling is om de klankkleur aan te passen aan bv je luidsprekers of je kamer, dan ga je met een 3-kanaals volgens mij dan weer niet genoeg hebben en moet je met grotere (lees: duurdere) eq's gaan werken.
                        maar deze is tog wel goed?
                        zo'n equalizer leek mij ook al niet een al te best idee:o

met deze heb je meteen 3 kanalen erbij en 3 equalizers :D

Comment

Die draai knoppen die jij bedoelt zijn geen echte eq. Hier pas je niet je klank van je geluid mee aan maar gebruik je om mee te mixen. Hier kun je dan bijvoorbeeld de bas van het ene nummer mee wegdraaien terwijl je de 2de plaat inmixed en de bas er mee in draait.

Om je geluid anders / beter te laten klinken heb je een eq nodig. Dan word je volgorde dus geluidsbron ( cd, laptop of mp3 enz. ) Die sluit je op je mixer aan. Dan ga je van de mixer op de input van je eq en van de eq weer naar je versterker.

Dit is een leuke eq voor vrij weinig geld

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                            Die draai knoppen die jij bedoelt zijn geen echte eq. Hier pas je niet je klank van je geluid mee aan maar gebruik je om mee te mixen. Hier kun je dan bijvoorbeeld de bas van het ene nummer mee wegdraaien terwijl je de 2de plaat inmixed en de bas er mee in draait.

Om je geluid anders / beter te laten klinken heb je een eq nodig. Dan word je volgorde dus geluidsbron ( cd, laptop of mp3 enz. ) Die sluit je op je mixer aan. Dan ga je van de mixer op de input van je eq en van de eq weer naar je versterker.

Dit is een leuke eq voor vrij weinig geld

maar dat wil ik juist, dat je bas enzo kan veranderen
                            ik hoef geen beter geluid....

Comment

Je snapt er nog geen bal van volgens mij.

Hier kan je ook gewoon je bas mee verranderen. Je hoeft alleen de meest linkse schuifjes omhoog te doen voor meer bas en omlaag voor minder. Ga je verder naar rechts word de frequentie hoger. Dus als je daar aan schuift gaan die tonen harder of zachter. Dit is VEEEEELE malen precieser dan de eq op een mixer.

Als ik je zo hoor zul je eerder een enhancer nodig hebben.

Dit zal hoogst waarschijnlijk het effect geven wat je wil

Maar je geluid aanpassen met een dj mxier dan ben je toch wel erg raar bezig. Je mixer is om mee te draaien en je hebt randapparatuur om je bas of wat dan ook aan te passen.

Comment

Working...
                              X