Announcement

Collapse
No announcement yet.

CDtjes branden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CDtjes branden

Hey, ik heb twee RMP-30s bij bax gehaald, en nu vroeg ik mij af: Zal ik cdtjes branden door ze eerst te kopen via i tunes? met welk programma zal ik het er op branden? En wat voor cdtjes zal ik gebruiken? Ik zat te denken aan een nummer per cdtje en er dan de titel op te schrijven of is dit niet handig? hoor het graag!

Je kan met itunes ook gewoon branden. In principe voldoen alle cd's, maar vaak wordt gezegd dat je beter geen cd's op 'spindels' kan kopen. Ik doe dat soms wel, nooit problemen mee gehad en je zit niet steeds met al die losse doosjes die je over hebt.

Verder zou ik meer nummers per cd doen, gewoon een stuk of 10 a 15. Desnoods maak je de cd 2x zodat je toch kan mixen met 2 nummers die op 1 cd zouden staan.
    Als je 1 nummer per cd doet heb je ontzettend veel cd's nodig (voor een leuke collectie) en dit kost geld!

Comment

wat is er mis met cd's op spindles? , wel nadeel, als je ze niet in doosjes hebt is: waar ga je opschrijven welke nummers je allemaal op een cd hebt staan ;S

Comment

ow ja en nog een vraag: wat voor cd'tjes moet ik hebben cdtjes met een dvd indeling accepteert de cd speler niet lijkt me. Zijn alleen audio cdtjes goed: http://www.bigdennis.com/philips-aud...81&language=nl of zijn Normale CD-R tjes ook goed: http://www.bigdennis.com/platinum-sp...66&language=nl ?

Comment

Ik zou ze gewoon op spindels pakken. Heb hier zelf namelijk nooit problemen mee.

En ik zou ze in papieren hoesjes doen, dan kan je de nummers achterop schrijven of plakken met een labelwriter.

Comment

Ik neem aan dat je een cd-map hebt?

Ik maak altijd in excel een tracklist van de cd en die print ik uit en knip ik op maat. Veel duidelijker (en makkelijker) dan wanneer je het met de hand schrijft!

Comment

Originally posted by dj_rob View Post
              Ik neem aan dat je een cd-map hebt?

Ik maak altijd in excel een tracklist van de cd en die print ik uit en knip ik op maat. Veel duidelijker (en makkelijker) dan wanneer je het met de hand schrijft!
              Ik zou geen cd map pakken. Een kist/bak is veel fijner werken want hier kan je dus die lijstjes al bij doen.

Kan in een map ook maar dat word al vlug een rommeltje.

Maar je moet er dan niet te veel in een kist/bak willen doen, anders ben je het overzicht zo kwijt.

Comment

Ik brand meestal een paar nummers op 1 cd.

Meestal zijn dit de echte knallers en dan bijvoorbeeld in 2 3 of 4 uitvoeringen. Dan zet ik alleen de tittel erop en klaar. Door dus maar 1 nummer op een cd te zetten is het super overzichtelijk en kan ik het er dus gewoon met een stift op zetten. Wij hebben ook wel een paar algemene verzamel cd's bij. Bij die doen we dan gewoon een papieren printje met daar de nummers erop. Verder brand ik eigenlijk altijd met title en artiest dus kan ik ze eventueel ook in me speler aflezen.

Wij branden met nero. Dit is volgens mij 6 of 8 in iedergeval al een wat oudere.

Voor de rest. Gewoon spindels nemen. Als wij met cd's draaien is dit meestal de nieuwere muziek. De oude cd's gooi ik dan ook met enige regelmaat gewoon weer uit me cd map. Deze gebruik ik dan toch veel minder. De ouwere nummers draai ik dan toch gewoon met me laptop en traktor. ( of bpm )

Comment

en.. welke cd's zal ik gebruiken?? van welk merk etc en wat voor type/soort

Comment

Working...
                  X