Announcement
Collapse
No announcement yet.
pioneer DDJ-Ergo
Collapse
X
-
en er zijn dus nog geen mensen die dat ding werkelijk hebben gebruikt
Maar ik ben wel aanwezig geweest toen we voor Bax-TV gingen filmen bij Pioneer HQ met de introductie, dus ik heb hem zo'n beetje als eerste in Nederland gezien en er eventjes mee gespeeld. :)
Ik blijf toch van mening dat het een veelzijdig apparaatje is waar je eigenlijk alle kanten mee uit kunt. Je kunt er mee starten als beginner door te leren beatmixen (afhankelijk van hoe graag je dat zelf wilt) en je kunt vervolgens doorgroeien door te leren welke platen je door elkaar kunt mixen en je kunt gebruikmaken van de aanwezige hotcues, samples en effecten die je in combinatie met je software kunt gebruiken.
Aan de andere kant is het ook een vrij 'flashy' apparaat waarbij veel gedacht is aan design, dus het is eigenlijk net zo'n hebbeding als bijvoorbeeld een iPhone of iPad. Maar dan in de vorm van DJ-Gear.
En ook voor dit product geldt, je hebt er veel voorstanders voor, maar ook een hoop tegenhangers. Persoonlijk ben ik er wel van gecharmeerd, maar er zijn ook al mensen geweest die het ding compleet afschoten (maar dan meer om de looks en de lampjes dan de onderliggende techniek).
Op technisch gebied heeft de DDJ-Ergo het een en ander meegekregen van bestaande technieken, dus dat zit opzich wel goed in elkaar en dat maakt hem ook geschikt voor mobiel gebruik en het intensievere mixwerk. Toen we bij Pioneer waren stond Jeroen Groenendijk ook flink op het apparaat te raggen, in de zin van; daar moet-ie gewoon tegen kunnen. En ja, dat deed ie.
In principe heb je alleen inderdaad nog een laptop, een setje speakers en een hoofdtelefoon nodig als je hiermee wilt gaan draaien. Voor thuis, meenemen naar feestjes en plaatsing in hippe clubs met compacte, strakke DJ-booths ben ik er persoonlijk zeker wel voorstander van.
Comment
-
bedankt voor de reactie.
ik heb nog één vraag: ik heb al speakers. en als ik dan een midi controller/dj set heb moet ik dan mijn laptop op de versterker aansluiten? zoja welke kabel heb ik daar voor nodig? de versterker heeft deze aansluiting: http://www.cheaptronics.nl/1851-luid...810098200.html
lucLast edited by kdluc44; Sunday-16-10-2011, 22:25.
Comment
-
Je sluit je laptop aan op de midi controller, de midi controller gaat naar de versterker via 6,3mm jack of tulpaansluitingen en je versterker gaat uiteraard naar de speakers. Je zult dus een kabeltje van je laptop naar midi controller moeten aanschaffen en van midi controller naar versterker.
Comment
-
USB-kabel voor verbinding met je laptop zal inbegrepen zijn omdat het een plug & play systeem is.
Je moet in feite dus alleen een kabel zien te vinden die van de MIDI-controller naar je versterker gaat. ;) Dus welke ingangen heeft je versterker?
Comment
-
Originally posted by kdluc44 View PostMijn versterker heeft 4 aansluitklemmen.
In mijn vorige reactie staat een link met dezelfde aansluiting
Dat heet de output.
Maar waar komt het signaal erin (input)?
Via een rode en een witte tulp (RCA)?
Comment
-
Last edited by kdluc44; Tuesday-18-10-2011, 11:07.
Comment
-
Je linkje werkt niet, maar heb hem zelf al gevonden. Je zult een 2xrca male naar 2xrca male kabeltje nodig hebben of een 2xrca male naar 2x 6,3mm jack kabel.
http://www.bax-shop.nl/tulp-/-rca-ka...t-details.html (verkrijgbaar in verschillende lengtes)
of:
http://www.bax-shop.nl/jack-rca/proc...t-details.html (verkrijgbaar in verschillende lengtes)
Comment
Comment