Announcement

Collapse
No announcement yet.

numark mixdeck

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• numark mixdeck

hallo,

ik wil graag een dj set aanschaffen, alleen ik ben er nog niet uit wat ik zal kopen. ik wil liever een set met cd spelers omdat me dat leuker lijkt dan met een controller. het is eerst voor thuis te oefenen. ik heb al op veel site's en forums voor informatie gekeken en kwam op deze 2 uit.

Mixdeck van Numark is een compleet digitaal DJ systeem. Deze set bestaat uit twee decks met een grote aanslaggevoelige platter voor mixen en scratchen en een mixer. U kunt met deze set CD\'s en via USB audio afspelen.

Numark Mixdeck Express kopen? Groot assortiment leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

zijn er veel verschillen tussen deze sets of alleen de ipod aansluiting?
    mij lijkt het handiger om alles in 1 set te kopen, maar ik las wel als er dan 1 ding kapot ging dat je gelijk de hele set kon weggooien. heeft iemand mischien ervaring hiermee? ik wil de set liever 2e hands kopen of is dat niet handig? en moet ik iets anders zoeken?
    ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en me kan helpen.

jari

mij lijkt het handiger om alles in 1 set te kopen,
    Dat is inderdaad een keuze die je zelf moet afwegen, de één vindt het makkelijker om alles los te vervoeren (ook i.v.m. opstelling), de ander wil een alles-in-één systeem.

maar ik las wel als er dan 1 ding kapot ging dat je gelijk de hele set kon weggooien.
    Daar zou ik persoonlijk niet te vlug naar kijken. Het is wel inderdaad zo dat je hele apparaat terug moet als er een defect aanwezig is, maar op zich komen er niet veel MIDI-controllers terug met defecten, als je het vergelijkt met analoge tabletops en mixers. Komt vooral omdat er geen zaken zoals CD-lades of loopwerken aanwezig zijn, plus dingen als stof in de faders hebben geen invloed op klank.

Comment

Originally posted by jari View Post
      ik wil liever een set met cd spelers omdat me dat leuker lijkt dan met een controller.
      jari
      Heb je al een cd collectie ?
      Dit is nml. een behoorlijk karwei om een volledige collectie op te bouwen.
      Plus dat de setjes waar jij aan denkt al heel veel weg hebben van een controller.

Vorig weekend heb ik een uur live gedraaid met de Stanton SCS4DJ.
      Twee USB stickjes erin en gaan, hier kun je als "beginner" ook eens naar kijken. Ik vind het een groot voordeel dat je geen laptop nodig hebt.

Succes verder.

Comment

ik heb gekeken naar de Stanton SCS4DJ ik vind hem wel mooi. en lijkt me wel wat.
        weet iemand mischien of er een kabel voor de computer/laptop en kabel voor smartphne/ipod bijgeleverd word? of is het een usb aansluiting en kan je gewoon je kabel van je ipod gebruiken?

Comment

De Mixdeck heeft volgens mij iets meer mogelijkheden dan de Mixdeck Express, maar het voornaamste verschil is inderdaad het dockingstation voor de iPod.

Enne Rick, dit zijn niet alleen MIDI controllers maar complete all in one apparaten waar je ook cd's mee kunt afspelen...

Die stanton ziet er ook wel leuk uit inderdaad, maar dat is wel een heel ander apparaat als de MixDeck (express). Je kunt er weliswaar een USB stick inpluggen, maar geen cd's en je kunt er ook geen andere apparaten op aansluiten.

Als je toch alleen met mp3's wilt draaien is het wel een cool ding, dat display ziet er ook goed uit. Over de kwaliteit kan ik niets zeggen maar Stanton is meestal wel een stapje hoger dan DAP of Behringer.

Comment

Enne Rick, dit zijn niet alleen MIDI controllers maar complete all in one apparaten waar je ook cd's mee kunt afspelen...
            Volgens mij was ik nog niet helemaal wakker... beetje over de CD-units heen gekeken. Pardon!

De SCS4DJ is eigenlijk ontworpen als een stand-alone apparaat, die als bonus ook met MIDI kan werken. Het ingebouwde display verraadt dat grotendeels, omdat je daar al goed de waveforms kunt zien.

Comment

Working...
            X