Announcement

Collapse
No announcement yet.

actieve luidsprekers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• actieve luidsprekers

Hey, ik heb een reloop rmx-40 en 2x rmp-30 en nu vroeg ik mij af waar sluit ik hem op aan > check ff een foto in de shop, want heb beperkt aansluitingen. En hoe regel ik het geluid > harder en zachter. Het zijn wel hele simpele speakertjes die ik nog had staan : xmini

Ik kom er niet helemaal uit wat je nu precies bedoelt. Heb je al luidsprekers die je op je huidige DJ-set wilt aansluiten, of zoek je nieuwe speakers..?

Comment

Hij bedoelt volgens mij gewoon het koppelen aan de versterker/actieve boxen.

Comment

de xmini's zijn niet echt geschikt om op een mengpaneel aan te sluiten, ze zijn gemaakt om makkelijk mee te nemen naar waar dan ook en aan te sluiten om ipod, mobiel etc.

De xmini heeft alleen een (kleine)jack aansluiting en het mengpaneel heeft een aansluiting voor tulp. Je hebt dus een verloopkabeltje nodig van tulp naar female jack.

Het volume kun je vervolgens regelen met de master fader.

Comment

Haha, toen ik zelf m´n eerste mixer kocht een paar jaar terug, heb ik de eerste 2 maanden onwetend m´n logitech boxjes in een van de tulpuitgangen van TAPE gehad omdat ik geen 3.5mm jack kon vinden en het gaatje leek even groot.. Het werkte wel, wist ik veel!

Maargoed, misschien dat jij die 3.5mm ook in een uitgang hebt gestoken die daar helemaal niet voor bedoelt is?

Comment

jep... ik heb hem gewoon in de Master output gedaan, en er kwam idd geluid uit alleen niet geweldig.. :S met een ruis op de achtergrond, ik denk als ik die tulpkabel regel, dat het geluid wel ok is
            , heb trouwens ook nog die logitec boxjes staan :p

Comment

Ghehe, dacht ik het niet. Als een malle er uit trekken aub! Haha. Koop een 2rca male naar 3.5mm female kabeltje ofzo:) Of als er een tulpuitgang in je monitoren zit gewoon 2rca male naar 2rca male.

Comment

waar haal ik die :o
                > het is zeg maar het zelfde uiteinde als die van logitec dus gewoon mp3 uiteinde naar tulp > welke moet ik dan hebben?

Comment

Helaas hebben ze de: |2x RCA male - mini jack 3.5mm female| niet bij bax...
                  Zouden ze eigenlijk wel moeten doen. want dit is een kabel waar veel mensen naar zoeken.
                  zeker de beginnende DJ's die graag hun computer setje op de MIDI - Mixer willen aansluiten (zoals mij :D)

Comment

das balen ;S, wie weet waar ik hem wel kan vinden> mediamarkt ofso>

Comment

Hoe ziet de achterkant van je speaker er uit waar het kabeltje uitkomt? Zit daar een rood met witte aansluiting? Of een 3.5mm jack aansluiting? Of komt het kabeltje gewoon uit dat ding zonder dat je hem los kunt pluggen?

Comment

uhm rood en witte uitgang in mijn mixer en die boxjes hebben gewoon zo'n ipod oortjes uitgang

Comment

Je kunt ook gewoon een 3.5mm jack naar 2rca male kopen dan hoor, de 3.5mm jack gaat in je boxjes en die 2x rca in je mixer.

Comment

Working...
                          X