Announcement

Collapse
No announcement yet.

Starten.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Starten.

Hallo lezers,

Ik ben Rick, en wil nu echt gaan beginnen met het dj werk =)
    De laatste tijd ben ik al wat bezig met wat mixen maken in VirtualDJ.

Zelf heb ik al wat rond gekeken op dit forum en op andere.
    Alleen ik ben er nog niet helemaal uit wat nou het beste is om mee te beginnen.
    Daarom heb ik een paar vragen.

Om te beginnen ben ik naar een starterskit gaan kijken.
    Op de forums kwam ik deze het meeste tegen: Skytec STK-300 Dubbele CD-speler Mixer Kit.
    Daarom heb ik de vraag, is deze oké om mee te beginnen?

Mijn volgende vraag is, welke Software gebruiken jullie om je tracks me op te nemen?

En dan nog over een keyboard, welke is goed om mee te starten.

Mijn budget is 600,- euro.

Mvg,
    Rick
    Last edited by DJRickeh; Saturday-22-10-2011, 15:07.

Ik zou zeggen midi controller, Hercules RMX. kan je heel veel mee omdat hij op de computer zit aangesloten, onder andere opnemen(via de pc).

Comment

Wil je met cd's en USB sticks "analoog" gaan draaien, of wil je met een midi controller digitaal gaan draaien?

Comment

Ik wil met een midi controller gaan draaien.

Comment

Dan kan je met je budget gelijk deze kopen, maar als je nog even doorspaart kan je deze kopen.

Comment

Ik zou wel een 4 kanaals pakken.

Comment

DDJ-Ergo is een erg leuke controller voor beginners, waar je ook mee kunt doorgroeien, plus hij ziet er nog eens stijlvol uit ook. In principe heb je dan alles aan boord om direct te kunnen beginnen met draaien, plus je raakt gelijk al gewend aan de Pioneer looks + feel, zodat je makkelijk over kunt stappen op gear in het topsegment mocht je dat willen.

Software om tracks op te nemen, daar heeft iedereen zijn eigen voorkeur voor, want er is erg veel beschikbaar op de markt. De één kan niet meer zonder Pro Tools, de ander gebruikt Reason, weer een ander gaat voor Cubase.

Hetzelfde geldt voor een keyboard, wat is je budget en wat moet er op zitten? ;) Want ook daar is weer erg veel keuze in.

Comment

Dank jullie allemaal!

Voor mijn keyboard heb ik 300 over als ik de DDJ-Ergo koop.

Comment

Dan is de vraag, wat moet er zoal op het keyboard zitten? Mag het puur en alleen een MIDI-controller met alleen maar toetsen zijn, of moeten er ook ingebouwde klanken in zitten? Of eventueel nog extra drumpads, faders en draaiknoppen?

Comment

Alleen midi-controller want via programma's kan je er verschillende effecten aan toevoegen.

Comment

Ik heb nog nooit de ergo gezien, maar persoonlijk zou ik eerder voor de Denon MC6000 gaan.

Comment

Ik denk dat je qua MIDI-keyboard met een M-Audio Axiom 49 Advanced MKII al erg ver komt. Heeft naast 49 toetsen (voldoende om wat dingen in te kunnen spelen) ook nog wat faders, drumpads en andere toeters en bellen, zodat je eigenlijk alles in één hebt. Hiernaast heeft hij semi-gewogen toetsen, zodat hij niet zo zwaar speelt als een piano, maar ook niet zo licht als een plastic knoppendoosje. Er precies tussenin dus. ;)

Mocht je 49 toch te weinig vinden dan is er ook nog een 61-toetsen variant, die net iets boven je aangegeven budget zit.

Comment

Working...
                        X