Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat moet ik halen? (beginner DJ)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat moet ik halen? (beginner DJ)

Hallo

Ik ben al een tijdje opzoek naar welke digitale DJ controller ik zou moeten aanschaffen.
    Ik heb al een beetje ervaring met VirtualDJ. Dus vroeg ik me af met welke controller ik tewerk kan gaan als een beginner, misschien dat een van jullie me kan helpen :D
    Budget = 750 +/-

Controllers:
    DDJ Ergo
    Traktor S4
    Traktor S2
    Numark NS6
    (of iets anders wat jullie mij aanraden)

Bedankt voor het lezen

Dus vroeg ik me af met welke controller ik tewerk kan gaan als een beginner, misschien dat een van jullie me kan helpen
    Dan moet ik eigenlijk zeggen: Met diegene die het beste aanvoelt. Daarmee wil ik zeggen, er zijn verschillende controllers in verschillende prijssegmenten op de markt, de één heeft een voorkeur voor een compact controllertje met veel knoppen, de ander wil graag een hele grote controller met veel overzicht en niet teveel poespas. Dat varieert sterk.

Zelf ben ik wel weg van de NS6 en DDJ-Ergo, maar iemand anders kan het compleet oneens zijn met me. Zo zijn er hier ook nog wat Native Instruments fans. ;) Een middagje komen testen in de showroom is altijd nog het beste, dan kun je diverse controllers naast elkaar zien en (nog belangrijker) uittesten!

Comment

Ikzelf ben zo'n NI fan en heb de S4. Ben daar heel erg blij en tevreden mee. Software en apparaat is een geheel en dat werkt zeer prettig. (niet gezegd dat de andere slecht met elkaar werken hoor) De S4 heeft een fijne logische layout en is lekker groot wat je ruimte geeft (vooral tusen knoppen).

Maar feit is, en dat heeft rick al gezegd, test ze uit. Nat als koptelefoons is het een heel persoonlijke keuze.

Comment

Okee zal ik doen
        btw thnx voor de info @rick / @mescalino:p

Comment

Ik zou persoonlijk ook eens gaan kijken voor de Denon mc6000.

Comment

Ik zit in een vergelijkbare situatie. Wil graag gaan draaien met software als basis (Traktor, in mijn geval).
            Ik heb al gekeken naar complete controllers (met mixer en jogwheels e.d.) maar de meeste ervan trekken me niet zo, en anderen zijn te duur.
            Ik vroeg me af of een opstelling met een aparte externe mixer (Numark M101 USB bijvoorbeeld) en een controller puur voor het door het programma scrollen, de effecten, loops en cuepoints (de Kontrol X1) mogelijk is, incl. pre-listening? Of is daar een extra geluidskaart voor nodig? En is het praktisch? Ik gebruik een MacBook.

Comment

als je echt al een beetje gevorderd bent met virtual dj zou ik de ff door sparen en traktor software en de s4 kopen ik ben 11 werk ook met traktor op de licentie van mijn oom en ik vind het erg fijne software voor beginners en gevorderde :>

Comment

ben zelf begonnen met virtual dj toen traktor met een hercules mp3e2 erbij
                maar ja ik heb geen groot budget ik ga nog eens wat proberen te winnen

Comment

Working...
                X