Announcement

Collapse
No announcement yet.

Broadcasten op VirtualDJ met de Gemini CNTRL-7

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Broadcasten op VirtualDJ met de Gemini CNTRL-7

Hallo iedereen,

Binnenkort wil ik een eigen radiostudio gaan bouwen, voor mijn internet-radiostation.
    Hiervoor wil ik de Gemini CNTRL-7 mixer gaan aanschaffen (natuurlijk bij Bax ;)).

Kunnen jullie mij misschien vertellen of het mogelijk is om, alles wat de mixer in gaat (dus incl. de microfoon via XLR en de twee muziekbestanden op de decks van VirtualDJ), ook weer via VirtualDJ uit te zenden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten,
    Tom.

In princiepe wel maar je info is vrij mager om goed te vertellen hoe of wat.

Als je de controler pakt met ingebouwde geluidskaart dan werkt dat het prettigst en makkelijkst met voorbel;uisteren en je kan er de mic op aansluiten.
    Persoonlijk heb ik een grote hekel aan VDJ (vooral de LE edition), vind het maar een frut programma maar als er een "broadcast" functie op zit dan moet dat gewoon gaan. Kwestie van goed configureren.

Comment

Ja, die met de ingebouwde geluidskaart.
      Vanmiddag de trial van Traktor geprobeerd, waarschijnlijk neem ik dan dus Traktor.
      Gewoon een veel mooier en degelijker programma, vind ik zelf (jij dus waarschijnlijk ook :D).

Verder zou ik nog wel een concreet antwoord willen op de vraag of ik twee kanalen van de mixer, twee decks kan toewijzen op Traktor, en vervolgens ook alles wat uit de mixer komt (master) uit kan zenden.

Comment

Ja dat kan met traktor. Ik hoop alleen wel dat er een mapping file is voor je controller in Traktor anders zul je zelf dit handmatig moeten doen.

Er zit 1 "nadeel" aan broadcasten met traktor. Traktor ondersteund geen mp3 (iets met copyrights) wel .ogg veel spelers kunnen hier gewoon mee omgaan maar niet allemaal de belangrijkste misschien die er niet mee om kan gaan is iTunes.

Comment

Nog steeds geen antwoord op mijn eigenlijke vraag, maar alsnog bedankt voor de informatie.
          Dat Traktor geen mp3-stream kan aanbieden, maar ogg-stream, is geen probleem.

Comment

wat bedoel je met "in de mixer gaat"?

Comment

Ik probeer het hieronder uit te leggen:
              Normaal gezien zou je gewoon je mic aansluiten, de muziek laten lopen via Traktor/VirtualDJ/etc., en de output is dan zijn dan bijv. je actieve speakers.
              Nu wil ik de master volume (dus alles in de mixer incl. muziek én mic) uitzenden via Traktor op dezelfde pc.
              Mijn vraag is dus: Kan dit, en zo ja, kan dit met de Behringer UCA 202 USB geluidskaart? (http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html)

Comment

Dit kan ik begrijp alleen niet waarom je die geluidskaart wil kopen (los van het feit dat ik heet een slecht ding vind). De input en output word geregeld via de geluidskaart van je midi controler en via traktor gooi je het dan op internet.

Comment

OK, dus de mic wordt automatisch mee het web op gegooid?
                  Dat zou echt mooi zijn :D!
                  Bedankt voor je antwoord!

EDIT: Het wordt de Numark Mixtrack Pro i.p.v. de Gemini. Ik ga de hele studio-rimram bestellen in de kerstvakantie, dan zal ik wel ff een foto uploaden van het resultaat.
                  Last edited by TomvdBerg; Sunday-27-11-2011, 16:17.

Comment

Hoi Tom,

Zou ik misschien mogen weten waarom jij kiest voor de Numark Mixtrack Pro en niet voor de Gemini CNTRL-7?

Misschien late reactie maar ik hoop dat je dit nog ziet.

Bedankt,

Gr. Scheus
                    Last edited by Scheus; Wednesday-23-05-2012, 20:14. Reason: Toevoeging

Comment

Omdat hij goedkoper was en ik op het robuuste uiterlijk en het simpele gebruik viel.
                      Ik heb 'm nu zo'n 4 maanden en ben er erg tevreden mee! :D

Comment

Originally posted by TomvdBerg View Post
                        Omdat hij goedkoper was en ik op het robuuste uiterlijk en het simpele gebruik viel.
                        Ik heb 'm nu zo'n 4 maanden en ben er erg tevreden mee! :D
                        Haha oke. Fijn dat ie bevalt.
                        Maar aan de Gemini zitten meer opties toch?
                        Met welk programma draai jij? Virtual DJ PRO/LE, Traktor of nog een andere?

Bedankt,

Scheus

PS: ik moet kiezen tussen de Gemini en de Numark. Vandaar de vragen ;)

Comment

Een vriend van me heeft de Numark, en heb de Gemini wel eens ergens mogen uittesten. Ik vind de Numark gewoon veel steviger aanvoelen, gewoon niet van dat hij zo kapot zou gaan als je een keertje hard met de faders omgaat...

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
                            Een vriend van me heeft de Numark, en heb de Gemini wel eens ergens mogen uittesten. Ik vind de Numark gewoon veel steviger aanvoelen, gewoon niet van dat hij zo kapot zou gaan als je een keertje hard met de faders omgaat...
                            Hoi Lars,

Dus jij zou de Numark Mixtrack Pro halen alleen om de stevigheid?

mvg,

scheus

Comment

Working...
                            X