Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zuinige maar krachtige rookmachine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zuinige maar krachtige rookmachine

Ik zoek een rookmachine van onder de 200 euro, en liefst onder de 150 euro, om in de toekomst te kopen.
    Ik wil er graag een die niet alle vloeistof in 1 keer leegdrinkt, maar toch een die minstens 500m3 per minuut kan halen.

Mijn oog viel eerst op de Showtec Atmos 1500....te koop hier bij bax shop. alleen vond ik het vloeistof gebruik niet echt weinig...zeg maar extreem...2 min / 1 liter. ofterwel dat ding is leeg in 4 minuten achter elkaar draaien.

Ik wil hem namenlijk minstens op volle kracht een uur hebben kunnen draaien.
    Want ik wil hem gebruiken voor outdoor lasershows.

Bedankt!

Voor outdoor lasershows vrees ik dat je er gaat komen met een foggertje van om en bij de 200€.
    Ik heb deze zomer nog buiten gestaan met een JEM ZR44 + fan en deze kon het op sommige momenten met moeite bijhouden.
    Een fogger een uur op volle snelheid laten geven zal ook al een probleem worden aangezien deze telkens opnieuw zal moeten opwarmen.
    Zeker bij de goedkopere modellen moet je hier absoluut rekening mee houden.

Comment

Laat ik het simpel voor je maken.

Geen vloeistof geen rook.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Verder als je buiten lasershows wil gaan geven zou ik voor kwalitijd gaan. Alleen een laser met rook verhuren dan verwachten ze ook veel van je.

Ik zou kijken voor een antari de z1500 dan wel de z3000. Met wat meer budget eventueel een martin / magnum.

Als de machine geen vloeistof gebruikt dan is er ook geen rook. Simpel als dat. Daarnaast heb je verschillende rookvloeistoffen. Neem een zwaardere vloeistof dan krijg je uit de zelfde liter meer rook die ook nog eens wat beter blijft '' hangen ''.

Ga je buiten shows doen dan zul je helaas toch meer vloeistof nodig hebben. Hou er ook rekening mee dat de buiten laser shows een zeeeeeer kleine markt is. Moeilijk in te komen dus en dan zijn de eisen ook nog vaak hoog. Grote felle lasers met zware rookmachine's dus. Geloof me je gaat een hoop op je nek halen waar je niet heel snel echt veel werk gaat scoren.

Wij hebben wel de spullen om dit te doen ( tot op bepaalde hoogte ).
      We gebruiken hiervoor 2x een z1500 rookmachine van antari en 1x een laserworld pro show 1500g laser met ilda.

Voor regionale dingetjes een zeer leuk machientje. Echter is deze voor buiten activitijden maar een paar keer per jaar weg. Dit terwijl er niet echt veel andere de zelfde dienst voor het zelfde of minder geld kunnen leveren. Kortom het is maar een kleine afzet markt.

Comment

Even een vraagje voor ronennieshow, puur uit interesse.

Voor de lasershows buiten, doe je deze ook met 2x een Z-1500?
        Ik had deze zomer het idee dat ik met mijn zr44 al redelijk krap zat.
        Er stond wel redelijk wat wind die dag, dus de rook dreef heel snel af maar dan nog...

Comment

Ja hoor 2x een z 1500 met martin security smoke werkt prima. Voor een 1500mw laser hoeft er geen complete mistbanken opgeblazen te worden. Door gebruik te maken van 2 machines met een 5 a 10m ertussen krijg je best mooie rook. Alleen moet je natuurlijk wel rekening met de wind houden. Als je wind tegen hebt gaat het hem niet worden.

Comment

Mmm, daar begon dus mijn probleem.
            Wind kwam vanaf de zijkant en alle rook werd als het ware van het podium gezogen.
            Maar inderdaad met 2 rookmachines heb je een betere spreiding dus dat ga ik zeker meenemen voor de volgende keer ;-)

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              Ja hoor 2x een z 1500 met martin security smoke werkt prima. Voor een 1500mw laser hoeft er geen complete mistbanken opgeblazen te worden. Door gebruik te maken van 2 machines met een 5 a 10m ertussen krijg je best mooie rook. Alleen moet je natuurlijk wel rekening met de wind houden. Als je wind tegen hebt gaat het hem niet worden.
              de wind is dus mijn probleem. zelfs met een beetje wind gaat de rook al supersnel weg. Ik heb het namenlijk eens buiten geprobeerd met mijn Look hazer.
              Vandaar dat ik een goede machine nodig heb. Welke vloeistof weet ik al wel.
              1500mW is niet veel voor een outdoor lasershow. En dat kan ik dan weer weten.
              Plus dat ik voor je hoop dat die 1500mW gemeten is. want bij laserworld kun je bij 1500mW, meer zoiets als ~1100mW ofzo verwachten.

Maar come on jongens. Die smoke machine die ik noemde maakt de boel wel heeeeel snel op. Mijn look unique hazer kan ook op rook machine stand, en kan dan 2 uur achter elkaar doorpuffen op 2 liter - alleen moet ik dan nog steeds een 2e apparaat moeten hebben waarnaar ik dus zoek.
              Last edited by borgqueenx; Wednesday-21-12-2011, 18:27.

Comment

De 1500 mw heeft naast een 6 watt laser gestaan van laser image. De 6 watt was feller maar dat mag dan natuurlijk ook wel. Maar het verschil viel op zig wel mee. Het was niet zo dat mijn laser een kaars in de nacht leek naast een bouwlamp.

Wat ik dan wel vreemd vind is dat je dus weet dat je grote dure lasers nodig hebt en hier dus schijnbaar wel geld aan een laser uit wil geven maar niet aan een fatsoenlijke rookmachine.

Je hebt dus al een dure look hazer. Waarom niet een orka erbij? Dan is je probleem ( op de vloeistof na ) ook in 1 keer opgelost. Met de bij behorende ventilatiebox kun je meteen een 30 m ver blazen. Enigste probleem is je budget dan natuurlijk want zoon ding kost een behoorlijke duit.

Je praat wel over een goede zuinige rookmachine maar aan de andere kant mag het maar 150 a 200 euro kosten en verwacht je er ook nog eens wonderen van. Niet echt reeel dus. Net als veel rook geven en maar heel weinig vloeistof mogen gebruiken.

Als ik de antari z1500 met 5 liter vol gooi en het dan zeer intensief gebruik ( contenu aan of op full pull telkens af laten koelen en dan weer full pull gaat deze nog een dikke 2,5 a 3 uur op een kannetje zonder problemen.

Zelfs een jem pro 2000 heeft op full pull 1 liter op 5 minuten nodig. Dit is volgens mij niet 1 van de minste machine's.

Comment

ik heb een goedkope prul rookmachine van 30 euro gehad. Die maakte me net wat te weinig rook. maar ging een stuk langer mee. 700W.
                  En ik deed hem weg omdat hij elektrostatische schokken gaf waardoor ander spul van mij raar ging doen.
                  Vandaar dat mij onder de 200 euro wel erg normaal lijkt.
                  De hazer heb ik juist voor fijne rook binnen gekocht. de rookfunctie zit er wel op, maar is niet de reden dat ik hem gekocht heb. wat voor rookmachine dan ook, zelfs met een fan, kan gewoon geen super dunne mist maken.

Comment

Een 700 watt van 30 euro geeft nog geen 100m3 per minuut (meestal een 70a 75 als ze zelfs dat al halen) . Dan is zoon machine wel zuinig met vloeistof ja. Maar als je dan opeens naar 500m3 en meer wil dan kan ik je natuurlijk ook wel vertellen dat het verbruik ook minstens 5x zoveel gaat worden.

Dus een krachtige rookmachine met een dikke output en die zuinig is met vloeistof? Denk je ja? Lees dan nogmaals de bovenstaande tekst.

Als je een machine zoekt die wat beter met zijn vloeistof omgaat kom je al snel uit bij of een magnum of met iets minder budget een antari. Er zijn ook nog wel andere alternatieve zoals bijvoorbeeld een le maitre of tadaa look.

Comment

Working...
                    X