Announcement

Collapse
No announcement yet.

dj gear beginner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dj gear beginner

ik wil beginnen met djen, maar ik heb echt geen idee wat voor dingen ik moet kopen. en ik wil er ook niet heel veel geld aan uitbesteden.
    hebben jullie suggesties?
    alvast bedankt, job

Ja wat is niet veel geld?

Je zult sowieso nogal wat spullen nodig hebben als je starter bent.
    Speakers / versterker.
    mixer / cd-speler of midi controller en pc / laptop. Beide mag natuurlijk ook
    hoofdtelefoon.

Verder nog eventueel een microfoon.

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog een leuke database nodig met muziek of dit nu een collectie cd's is of mp3's is aan jou dat ligt eraan waar je mee wil gaan draaien.

Ga je met pc draaien zul je ook moeten kijken naar of een controller met ingebouwde geluidskaart of een externe geluidskaart.

Dan de kabels niet vergeten om alles aan te sluiten.

Comment

ja ik heb wel een externe harde schijf en een versterker en ook een koptelefoon.
      dus dan moet ik denk ik op zoek naar een mixer/draaitafel?

Comment

Je hebt verschillende mogelijkheden.
        2 kanaals mixer 4 kanaals mixer of nog meer?
        Draaitafels, cd-spelers of wie weet midi controller.

Dan heb je nog een combi tussen een midicontroller en een mengpaneel.

Kortom heel veel keuze's die je kunt maken. Als ik je zo hoor wil je dus met je pc gaan draaien. Ik zou als jou was even wachten op de bcd3000 van behringer. Die kost heeeeel weinig ( iets van 150 euro dacht ik ) en werkt al meteen lekker met zowel virtual dj en tracktor.

Comment

ik heb geen laptop, dus dat kan dan toch niet op feestjes?

Comment

Kan wel, is alleen wat meer sjouwen ;)

Maar ik zou als ik jou was eerst gewoon oefenen, en daarna pas nadenken over draaien op feesten. En deze topics zijn er al 100 van, dus ik zou zeggen, kijk eens even rond op het forum, is al 98% van je vragen beantwoord :)

Comment

ja dat kan haha, maar ik vind het denk ik handiger om zo'n display op mn mixer te hebben, zodat ik gewoon die externe harde schijf kan aansluiten

Comment

Working...
              X