Announcement

Collapse
No announcement yet.

RMP-3 in combinatie met VDJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• RMP-3 in combinatie met VDJ

Zit ik dan, met de kerst, mooi setje van Reloop voor mijn neus, te weten 2x de RMP-3 en de RMX-40...

Enige probleem is dat deze digibeet er niet uitkomt om Virtual DJ aan te sturen met de RMP-3... Nou ja, niet weten is ietwat overdreven, ik heb al enkele functies weten te activeren, maar het gaat nog niet zo 1,2,3 heb ik wel gemerkt.

Ik had gehoopt dat de audio ook via de RMP-3 zou lopen naar de mixer, maar dat is bij mij niet het geval.

Iemand enig idee of dat wel te realiseren is, of mist de RMP-3 gewoon een geluidskaart?

Mocht je ook nog info hebben over de mapping voor de MIDI dan verneem ik het graag

Koop een timecode voor reloop, werkt beter en het is eenvoudig aan te sluiten

Comment

Koop een timecode voor reloop, werkt beter en het is eenvoudig aan te sluiten
      Is een beetje zonde als je de mogelijkheid hebt voor MIDI, kun je namelijk meer mee dan timecode. ;)

Aan de topicstarter, de RMP-3 heeft inderdaad geen ingebouwde audio-interface. Een nadeel als je alleen maar digitaal wilt gaan draaien, een voordeel wanneer je af en toe wilt switchen tussen digitaal draaien via MIDI en USB-sticks of CD's.

Je zou dus voor Virtual DJ nog een externe audio-interface nodig hebben, om het geluid van je laptop naar je mixer te krijgen.

In principe bezet je dan op je mixer 4 kanalen, waarvan twee keer analoog (CD/USB via RMP-3) en twee keer digitaal (laptop virtual dj). Kan precies. ;)

Wat lukt er verder niet met de mapping?

Comment

Beste Rick,

Ik heb zelf al ervaren dat ik alle functies zelf moet ingeven... Maar krijg het dus niet voor elkaar om de jogwheel juist in te geven en de track-button gaat ook maar 1 kant op...

Zijn er ook snellere manieren beschikbaar om dit te doen?

Comment

Op de Virtual DJ website kun je een add-on downloaden met de mapping voor de RMP-3. Je zult je echter wel eerst moeten registreren daar, zo te zien is er geen officiële mapping voor beschikbaar.

Comment

Ik wacht het nog even af, ben nog in afwachting van een tweede rmp-3... Zodra ik die binnen heb ga ik er verder mee aan de slag

Comment

Topic verplaatst van 'nieuws over dj-gear & effects' naar 'dj-gear & effects'.

Comment

Working...
              X