Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ set voor beginner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ set voor beginner

Hallo,

Een topic zoals vele andere maar heb er toch nog maar een aangemaakt.

Zoals de titel al zegt zoek ik een beginnende DJ set.
    Ik heb veel rond gekeken maar kom er niet helemaal uit.
    Aangezien ik graag in clubs wil gaan draaien (zodra ik over de ervaring beschik) heb ik het uitgesloten om een dj controller te kopen.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een dj set voordat ik over ga naar het echte werk (pioneer).
    Ik ben opzoek naar een set waarvan de cd-spelers beschikken van goede kwaliteit (uiteraard) en een BPM reader, aangezien ik gezien heb dat sommige dit niet hebben.
    Verder zoek ik een mixer met een aantal effecten zodat ik daar alvast mee kan leren omgaan.

Mijn budget is ongeveer 500-1000euro, meer richting de 500euro dan 1000euro.

Alvast bedankt!

Ik neem aan dat je ook boksen zoekt? of heb je al een leuk setje boksen thuis staan?

Comment

Ik zou is bij de Reloop RMP serie kijken.

Redenen:
      - goede prijs/kwaliteits verhouding
      - lijkt op Pioneer dus de overstap is kleiner.
      - veel functies

Comment

Als je voor nieuw wil gaan is er naar mijn idee maar 1 optie als je toch een beetje van kwaliteit wil.

Namelijk dit numark setje

Dit is misschien niet 1 van de meest uitgebrijde spelers en mixers. Het is naar mijn mening wel 1 van de voor het geld meest degelijke setjes.

Mooi extra'tje is dat je er ook een geheugen ding mee kunt afspelen.
        Last edited by ronennieshow; Wednesday-04-01-2012, 00:11.

Comment

@DJmelvin ik moet idd ook boxen, maar deze kunnen gewoon simpel zijn het is puur om thuis te oefenen.

@DJrenetjuh welke samenstelling? want ik zag ook mixers zonder effecten.

@Ronennieshow dat setje heb ik inderdaad ook gezien, maar ik zag geen effecten knop op de mixer klopt dat?

Comment

Als je zoekt naar iets specifiecs voor thuis is dit wel leuk: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html

Maar wil je iets meer power erin om bijvoorbeeld ook op kleine feestjes te draaien is dit wel een leuk setje: http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html

Comment

Originally posted by benjamincortez View Post
              @DJrenetjuh welke samenstelling? want ik zag ook mixers zonder effecten.
              Ik zou dan bijv. gaan kijken naar de rmx serie van Reloop voor de mixer. Blijkt ook van goede kwaliteit te zijn. Maar met deze heb ik helaas nog geen ervaring.

En qua cd spelers Rmp 2 of 3. Maar met de 3 kom je wel vrij veel boven je genoemde budget.

Comment

Klopt de numark heeft geen effecten. Je zou dan eventueel voor de behringer 750 kunnen gaan deze heeft wel effecten. De bouw van de mixer is wel iets minder van kwaliteit. Zolang je hier zuinig mee omgaat zal er niet zo heel veel aan de hand zijn. Als je vaak de mixer mee neemt op klussen word het wel snel wat minder. Daar leid de mixer meestal al vrij snel toch wat meer door dan alleen thuis.

Comment

Oke bedankt voor jullie advies!!

Comment

sorry

ik kan je in deze situatie niet helpen, want ik heb geen geld dus daar kijk ik niet echt naar.
                    ik hoop wel dat ik mijn oom zijn pioneers erf haha.:oops:
                    ik zou als je hierna naar pioneer wil maar eens gaan kijken wat er het dichtste bij ligt zodat de stap niet al te groot is

Comment

Originally posted by DjRRRenetjuh View Post
                      Ik zou dan bijv. gaan kijken naar de rmx serie van Reloop voor de mixer. Blijkt ook van goede kwaliteit te zijn. Maar met deze heb ik helaas nog geen ervaring.

En qua cd spelers Rmp 2 of 3. Maar met de 3 kom je wel vrij veel boven je genoemde budget.
                      Die RMP-2 bestaat niet meer zag ik, maar daar is de RMP-2.5 voor in de plaats gekomen. Deze heeft blijkbaar geen effecten meer, maar wel USB aansluiting en MIDI. Zoiets. Komt op minder dan die RMP-2, want die was € 399 en de RMP-2.5 zijn € 359 per stuk. Inderdaad mooie spelers die wel aardig wat weg hebben van de bekende Pioneers.

Ik las laatst iemand die zo'n RMX mixer had gekocht en ik geloof dat ie wel erg tevreden was over de kwaliteit. Kan er zelf niks van zeggen, ken ze alleen van zien, maar ziet er op zich wel erg degelijk uit vind ik.

Comment

setje

Ik heb zelf de Numark NDX400 en behringer DJX750. opzich is de behringer wel een goeie mixer maar ik zou hem niet kopen voor de effecten. Die zijn echt bagger. De numarks daarentegen zijn goeie prijs/kwaliteits verhouding en doen het prima. Heb ze nu een half jaar en nog geen minpunt ontdekt

Comment

Ik zou niet gaan voor een behringer mixer, relatief slechte faders en voor de effecten moet je het al helemaal niet doen. Wilde ik zelf ook eerst doen, ben blij dat ik het niet gedaan heb.

Comment

Hallo,

Ik begon met een denon setje, (dns 1200 cd spelers en dnx 120 mixertje) prima compact setje en werkt zoals het moet doen. Als je echter iets langer door spaart heb je pioneer en dat is toch wel hele goede kwaliteit. Heb nu zelf de cdj 800 en djm 700 mixer en werkt echt fantastisch.

Hoop dat je er iets aan hebt!

Trouwens wat vinden jullie van mijn nieuwe site? www.djallaround.nl

Als je tips/etc heb connect me ff:)

Thnx!

Comment

Working...
                            X