Announcement

Collapse
No announcement yet.

dmc-1000 djm800 en laptop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dmc-1000 djm800 en laptop

Hey iedereen, ben nieuw op dit forum en heb een paar vraagjes!
    Ik heb onlangs twee DMC-1000 van SYNC gekocht en een DJM-800 :D. Deze heb ik nu aangesloten op een laptop (HP) maar ik krijg geen geluid door mijn boksen omdat er geen interne geluidskaart aanwezig is in de DMC-1000. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er wel geluid door komt? :cry:
    Kan iemand mij hierbij helpen aub? :???:
    Alvast bedankt!
    Dave

weet niemand hoe hij mij kan helpen :(

Comment

Je kunt 2 dingen doen: het goedkoopste is om gewoon dit kabeltje in de hoofdtelefoon uitgang van je laptop te stoppen en deze aan te sluiten op je DJM.

Dat heeft echter 2 nadelen. Het geluid zal niet van geweldige kwaliteit zijn omdat de ingebouwde geluidskaart van een laptop meestal niet geweldig is, en bovendien heb je maar 1 kanaal. Je kunt dus niet voorbeluisteren of mixen via je DJM.

Je zal dan ook een externe geluidskaart moeten kopen met minimaal 4 uitgangen. Deze is de goedkoopste optie en werkt prima.

Ik weet niet wat voor software je hebt, maar je zou ook kunnen kiezen voor deze kaart. Daar krijg je namelijk Traktor LE bij.

Bij de eerste optie heb je ook 4 ingangen zodat je kunt opnemen met je computer.

Comment

alvast bedankt

ik heb nu virtualdj erop staan
        dus als ik ESI Maya44 USB audio interface er tussen zet moet ik normaal geluid door men boksen hebbe moet ik er dan twee van hebbe want heb twee cd spelers en zou via 2kanalen wille gaan ook op men mengtafel

alvast bedankt voor de reactie ben nog nieuw en ken dit nog nie goe :D

mvg dave

Comment

Neej je hebt er geen 2 nodig. De maya heeft al stereo uitgangen. Je kunt hiermee in je virtual dj software aangeven dat je deze geluidskaart wil gebruiken. Dan kun je zelf je signaal van de 2 decks over of 1 uitgang of over 2 uitgangen verdelen. Kies je voor meerdere uitgangen ( 2 dus ) dan kun j e gewoon 1 deck op je hoofdtelefoon voorbeluisteren en de andere over je speakers laten horen. Deze hebben dan dus allebei een eigen schuif op je mixer. Je kunt dan dus beide kanalen appart van elkaar bedienen.

Comment

oke bedankt dan zal ik deze is bestellen se

mvg

Comment

Working...
            X