Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD speler, controller, of een andere oplossing?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CD speler, controller, of een andere oplossing?

Ik wil graag gear kopen om beter mee te leren DJ'en. In het verleden heb ik altijd spullen gekocht die in theorie heel goed zouden moeten werken, maar in de realiteit deden ze dat niet.

Ik beschik over het volgende:

2x Reloop RP-2000 MKIi (met waardeloze elementen / naalden) (2e hands)
    1x Reloop RMX-40 DSP Ltd. (zgan)
    1x DJ-Tech Midi Mixer (troep in vergelijking met m'n andere gear, klein midi geval)
    2x KRK RP8G2 (zijn de enige 'speakers' die ik heb, dus gebruik ze overal voor)
    1x Sennheiser HD 25-II (onverwoestbaar, gebruik ik elke dag)
    1x NI Audio8DJ (prima geluidskaart)
    1x Traktor Scratch Pro 2 (kreeg pro scratch 1 bij de audio8dj, maar kon goedkoop upgraden)
    1x Edirol PCR-300 Midi Controller (gekocht voor producing, maar werkt redelijk oké icm traktor, maar krijg de LED's niet aan de gang.)

Ik ben opzich best tevreden met wat ik heb, het werkt (soort van), m'n laptop is krachtig genoeg (i7, 4gb ram, etc), maar ik wil van timecode af en toe naar 'CD' draaien. (of digitaal, in ieder geval geen timecode-vinyl meer)

Ik mag binnenkort ergens draaien en wil graag meer bekend raken met CDJ's en ik ben eigenlijk wel klaar met 'goedkope' spullen kopen waarna ik super veel tijd kwijt ben om het allemaal werkend te krijgen zoals ik wil. (bijv de dj-tech mixer en de edirol controller).

Dus het komt hierop neer: Ik heb een budget van rond de 800 euro, maar als ik een oplossing voor 400 euro kan vinden is dat natuurlijk ook prima.

Zal ik 2 CDJ 350's kopen, of 2 RMP-3 Alpha's. of een controller? (S4, DDJ T1, ERGO, VCI 400, etc).

Wat raden jullie aan?

Mijn 'main goal' is om een meer 'club-like' ervaring te hebben, maar ik wil niet all mijn muziek op CD branden en ik heb geen zin om oude CDJ's zoals de 800's te kopen.(Ik vind traktor 2 prima werken, maar recordbox icm met de 350's lijkt me ook niet verkeerd.)

gr. Thomas

Als ik je verhaal zo lees, lijken mij 350's met eventueel tc cd's de beste oplossing.

Comment

Ik vind de 350's ook erg leuke spelers, al heb ik er verder geen ervaring mee. Tijdcode cd's heb je in elk geval niet nodig, de CDJ 350 werkt gewoon met MIDI en daar kun je veel meer mee dan met tijdcode.

Recordbox is overigens geen dj software, en dus slechts een aanvulling op Traktor. Bovendien kun je met Recordbox alleen voorbereidend werk doen, de 350 kan Recordbox niet live gebruiken.

Comment

Dankjewel voor de reacites, ik weet dat ik geen timecode nodig heb bij 350's. En ook dat Recordbox geen 'DJ software' is.

Het worden zeer waarschijnlijk 2 350's. :D

I'll keep you updated. ;)

gr.

Thomas Brasser

Comment

Ik heb nog 2 CDJ 400 te koop staan, ze zijn 4 maandjes oud met factuur en orginele verpakking en decksavers. 830 euro

Comment

Naar mijn idee zijn controllers de toekomst. Dus ik zou voor een controller gaan.

Maar ik mis eigenlijk een beetje jouw insteek van wat je nu daadwerkelijk wilt. Je hebt volgens mij alle muziek al digitaal, dus dat, i.c.m. de Traktor software die je al hebt, maakt de stap naar controllers veel kleiner.

Dan is dus nog de vraag: hoe wil je draaien, welke zaken zijn daarbij voor jou van belang?

Comment

€???

wat zou je graag voor de koptelefoon willen hebben???
              en maak het niet te duur want ik ben 11 en (bijna)blut!!!!
              nee joh zeg maar wat je er voor wil hebben

Comment

graag die cdj's maar ik ben blut
                hihi
                LOL
                __________________________________________________ __________________________
                if you don't like DJing then come to my house!!!!!

Comment

ik heb zelf de mp3 e2 en daarvoor moest ik een tsi downloaden om hem in traktor(op de licentie van mijn oom)te laten draaien.
                  beetje onhandig!!!:evil:
                  Last edited by breezyscouting; Friday-27-01-2012, 22:19.

Comment

met controller zou ik voor deze gaan:http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html
                    of deze:http://www.bax-shop.nl/digitale-djge...l#!prettyPhoto
                    het voordeel van pioneer is de needle search een touch balk om te zoeken
                    heeft de cdj 2000 ook en iemand zei controllers zijn de toekomst

Comment

als je met traktor werkt moet je ook wel een goeie laptop hebben want ik heb een traktor kontrol s4 met eenasus n73 prima laptop met intel core i7, 8gb ram, 7200 rpm
                      maar hapert nog steeds en loopt soms nog vast
                      dus dan raad ik een macbook of een desktop computer aan

Comment

Mijn witte MacBook (met Intel core 2 duo 2,26 GHz en 8 gb ram) loopt met traktor zeker niet vast.

Comment

@ Bjorn, wat heb je nog meer voor troep op dat ding staan? Lijkt me erg sterk dat een laptop met die specificaties moeite heeft met alleen traktor...

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                            @ Bjorn, wat heb je nog meer voor troep op dat ding staan? Lijkt me erg sterk dat een laptop met die specificaties moeite heeft met alleen traktor...
                            Inderdaad.
                            Een laptop met die specificaties kan geen moeite hebben met traktor.
                            Ik verwacht ook dat er iets anders mis is. (virus, spyware,spam, iets in die richting. Of een aantal zware applicaties die op de achtergrond meedraaien.)
                            Heb je ook wel eens naar je latency gekeken?

Comment

Je hebt je keuze dus gemaakt.. Cd spelers en als gedacht aan een mengpaneel? Ik heb de berhinger vmx100 de grijze/zilvere en een timecode is dus echt een aanrader ik ben ook pas 13 (bijna 14) met een laag budget cds kunnen wel wat kosten via die timecode kun je met wat downloaden alles gratis krijgen

Laat me wat weten als je je setje hebt ben benieuwd sucses ;)

Comment

Working...
                              X